Shell utrzymuje pozycję czołowego globalnego dostawcy środków smarnych 17 rok z rzędu. Potwierdza ją najnowsza edycja raportu firmy badawczej „Kline & Company”.
Raport „Środki smarne na świecie: analiza i ocena rynku” (ang. Global Lubricants: Market Analysis and Assessment) zawiera dane za rok 2022 i obejmuje rynki w najważniejszych krajach, w których sprzedawane są środki smarne. Analiza uwzględnia segmenty rynku, typy oraz rodzaje produktów i formulacje. Shell utrzymuje pozycję numer jeden we wszystkich trzech kategoriach środków smarnych badanych przez Kline: środki smarne przeznaczone do stosowania w samochodach osobowych, do pojazdów użytkowych oraz stosowane w przemyśle.
– Jesteśmy dumni z utrzymania statusu globalnego dostawcy numer jeden środków smarnych przez kolejny rok. Odzwierciedla to skuteczną koncentrację naszych działań w dwóch obszarach: dostarczaniu wysokiej klasy środków smarnych i płynów klientom indywidualnym, komercyjnym i przemysłowym, a także wspieraniu postępu w branży w niezawodny, wydajny i zrównoważony sposób. Mając do dyspozycji rozpoznawalną markę, innowacyjną technologie i doświadczonych pracowników, nadal będziemy rozwijać nasze produkty, by jak najlepiej odpowiadały potrzebom zmieniającego się rynku – mówi Łukasz Radzymiński, dyrektor sprzedaży w dziale olejowym Shell Polska.
Różnorodne produkty
Producent utrzymał pozycję globalnego lidera i przewagę konkurencyjną, kontynuując inwestycje w różnorodne produkty premium, w tym oleje silnikowe do samochodów osobowych Shell Helix, oleje motocyklowe Shell Advance, oleje silnikowe do pojazdów użytkowych Shell Rimula oraz przemysłowe środki smarne Shell Tellus i Gadus. Na wielu głównych rynkach są to marki najczęściej wybierane przez użytkowników.
W 2019 roku wprowadzono na rynek pionierską ofertę płynów E-fluids do pojazdów elektrycznych. Obecnie płyny te poprawiają ogólną wydajność, bezpieczeństwo użytkowania i wspierają rozwój układów napędowych pojazdów elektrycznych na całym świecie. Jednocześnie zakres zastosowań produktów tego typu wykracza poza pojazdy elektryczne.
Firma dostarcza również bardziej zrównoważone rozwiązania. W tym celu m.in. redukuje ilość odpadów, a także oferuje gamę produktów biodegradowalnych.
Shell utrzymuje udział w rynku
Według najnowszego raportu Kline, Shell utrzymał pozycję lidera z udziałem w globalnym rynku na poziomie 11,6%. Podobnie jak w poprzednim roku, sprzedaż została podzielona niemal równo między trzy kategorie: 35% produkty stosowane w samochodach osobowych, 33% rozwiązania przemysłowe i 32% produkty do pojazdów użytkowych.