poniedziałek, 15 kwietnia, 2024
Strona głównaAktualnościNiższe zużycie paliwa dzięki nowoczesnym olejom silnikowym do pojazdów ciężarowych

Niższe zużycie paliwa dzięki nowoczesnym olejom silnikowym do pojazdów ciężarowych

Branża transportu drogowego stoi obecnie przed dwoma wyzwaniami. Zgodnie z unijnym rozporządzeniem wymagane jest ograniczenie emisji CO2 przez nowe pojazdy ciężarowe. Do 2025 r. musi zostać ono zmniejszone o 15%, a do 2030 r. – o 30%1). Jednocześnie oczekuje się, że osiągi takich pojazdów zostaną utrzymane, a nawet poprawione. Nie bez znaczenia jest też niższe zużycie paliwa. Pomocne w tym będą nowoczesne oleje silnikowe.

Dla przewoźników i zarządców flot transportowych kluczowe jest utrzymanie konkurencyjności poprzez maksymalizację wydajności. Pozwala to ograniczać całkowite koszty operacyjne. Do najważniejszych kwestii wpływających na koszty funkcjonowania floty należą: praktyki serwisowe, innowacje techniczne oraz okresy między wymianami oleju (ODI). Istotne są też kwestie zrównoważonego rozwoju. Dlaczego akurat te zagadnienia? Serwis stanowi około 10% całkowitych kosztów operacyjnych floty2).

Niższe zużycie paliwa: presja rośnie

Innowacyjne silniki o wyższych parametrach pociągają za sobą nowe i zróżnicowane wymagania, w tym konieczność stosowania zatwierdzonych olejów. Wraz z rozwojem silników niektórzy producenci dopuszczają obecnie, aby ODI sięgały nawet 129 000 km3). W praktyce osiągnięcie tej wartości wymaga stosowania odpowiednich rozwiązań serwisowych. I wreszcie sektor transportu drogowego przyczynia się do około 9% globalnej emisji dwutlenku węgla4). Wzrasta więc presja, aby pojazdy wykorzystywane w tej branży spełniały wyśrubowane normy emisji.

W Shell wiemy, że nasi klienci z branży transportowej szukają sposobów na obniżanie kosztów, a jednocześnie utrzymanie wysokiej jakości usług i dalsze rozwijanie biznesu. Jako wiodący dostawca olejów silnikowych odgrywamy ważną rolę w osiąganiu tych celów. Pomagamy w realizacji planów handlowych umożliwiając bezpieczniejszą i wydajniejszą jazdę, co przekłada się na niższy całkowity koszt użytkowania (TCO).

Łukasz Radzymiński,
dyrektor sprzedaży
w dziale olejowym Shell Polska
Łukasz Radzymiński, dyrektor sprzedaży w dziale olejowym Shell Polska

Większa efektywność paliowa

Gama olejów silnikowych Shell Rimula, obejmująca oleje Shell Rimula R6 i Rimula R7, jest owocem wieloletniego doświadczenia w opracowywaniu olejów oraz współpracy z producentami. Rozbudowany program testów Shell obejmuje m.in. próby terenowe pojazdów ciężarowych IVECO Stralis oraz wspólne testy z Daimler Trucks AG. Produkty Shell Rimula R6 i R7 zapewniają m.in. większą niezawodność oraz poprawę efektywności zużycia paliwa5), bez szkody dla ochrony podzespołów silnika.

Najbardziej zaawansowane oleje Shell Rimula R7 umożliwiają ograniczenie zużycia paliwa na poziomie od 1% do nawet 3%6). Chociaż uzysk 1% może się wydawać znikomy, na dystansie 1 miliona kilometrów pojedyncza ciężarówka może zaoszczędzić 3300 litrów paliwa. W skali całej floty ciągłe i skumulowane oszczędności stają się znaczące.

Przypisy

1) Mierzone w stosunku do danych z 2019 r. – rozporządzenie (EU) 2019/1242

2) Certas Energy. www.certasenergy.co.uk/news/top-hgv-maintenance-tips-to-reduce-total-cost-per-mile CertasEnergy.co.uk

3) Ismail Bagci i Chris Alley. www.fleetmaintenance.com/in-the-bay/tools/article/21126283/four-keys-to-a-successful-extended-drain-interval-program Fleet Maintenance. 3 marca 2020.

4) International Energy Agency (2020), CO₂ emission by sector, World 1990-2018; International Energy Agency (2020), CO₂ emission 1) industry, 2) transport and 3) heavy duty vehicles in sustainable development scenario 2000-2030; Deloitte Analysis.

5) Przeprowadzono próby terenowe w celu określenia statystycznie istotnych wartości obniżenia zużycia paliwa

6) Na podstawie statystycznie istotnych danych pochodzących z kontrolowanych badań terenowych. Oszczędność paliwa na poziomie nawet do 1,0% udowodniona w testach polowych dla Shell Rimula R7 w porównaniu z klasą lepkości 5W-30
(HTHS 3,5 mPa·s). Oszczędność 3,0% wykazana w porównaniu z klasą lepkości 10W-40 (HTHS 4,4 mPa·s), a 3,9% w porównaniu z klasą 15W-40 (HTHS 4,4 mPa·s).

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź