środa, 16 października, 2024
Strona głównaAktualnościDachser Cosmetics Logistics: w rękach ekspertów

Dachser Cosmetics Logistics: w rękach ekspertów

Po udanym debiucie we Francji, nowe rozwiązanie branżowe Dachser Cosmetics Logistics, jest obecnie wdrażane na kluczowych rynkach europejskich.

Słowo „kosmetyk” pochodzi od starogreckiego „kosmein”, co oznacza „zdobić, upiększać”. Ale tak naprawdę nie ma stałej granicy między upiększaniem a pielęgnacją ciała. Niezależnie od tego, czy są to produkty do pielęgnacji ciała, takie jak tonik do twarzy i krem na noc, czy do makijażu, jak podkład i cienie do powiek, używanie kosmetyków pozwala dbać o siebie oraz dodaje stylu i blasku. Dlatego popyt na nie stale rośnie. Badanie przeprowadzone przez Grand View Research wyceniło globalny rynek produktów do pielęgnacji urody i ciała w 2021 roku na 482,8 mld USD. W latach 2022-2030 analitycy rynku spodziewają się średniorocznego wzrostu na poziomie 7,7%.

Transport kosmetyków, z uwagi na delikatność opakowań i skład produktów, wymaga szczególnej uwagi: od dostawy surowców po dostarczenie produktu do klienta. Dlatego Dachser wprowadził własne rozwiązanie branżowe: Dachser Cosmetics Logistics, czyli usługę transportową i logistyczną dopasowaną do potrzeb branży kosmetycznej.

Dachser Cosmetics Logistics

Punktem wyjścia do stworzenia rozwiązania branżowego była Francja, uważana za ojczyznę przemysłu kosmetycznego, a obecnie czołowy gracz i eksporter w tym sektorze na świecie. Kraj ten eksportuje rocznie produkty kosmetyczne o wartości 16 mld euro, z czego około połowa trafia do Niemiec, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Włoch. To duży rynek o potencjale wzrostowym, również dla logistyki.

– Obecnie wprowadzamy rozwiązania branżowe Dachser Cosmetics Logistics w Niemczech i innych krajach europejskich, a nasze pozytywne doświadczenia zdobyte we Francji stanowią najlepszy możliwy punkt wyjścia. Dzięki globalnej sieci, wieloletniemu doświadczeniu i specjalistycznej wiedzy branżowej, Dachser pozycjonuje się jako idealny partner w dystrybucji produktów kosmetycznych na wszystkich rynkach europejskich – mówi Jens Wollmann, dyrektor rozwiązań korporacyjnych w Dachserze.

Początkowo usługa Dachser Cosmetics Logistics będzie świadczona pod parasolem Dachsr Chem Logistics.

– Ponieważ branża kosmetyczna ma specyficzne wymagania, powołaliśmy zespół ekspertów, który pomoże opracować konkretne rozwiązania logistyczne dla dostawców kosmetyków. Obejmą one transport i magazynowanie, dystrybucję miejską, logistykę wielokanałową, a także uwzględniają kwestie zrównoważonego rozwoju, audytów i certyfikacji – dodaje Bruno Guillard, dyrektor Dachser Cosmetics Logistics.

Według Cosmetics Europe Polska z rynkiem detalicznym o wartości 4 mld euro jest szóstym rynkiem w Europie, ustępując Niemcom, Francji, Włochom, Brytyjczykom i Hiszpanom. Produkcja sprzedana przedsiębiorstw zajmujących się wytwarzaniem wyrobów kosmetycznych i toaletowych (PKD 20.42) w ostatnich kilku latach utrzymywała się na poziomie ok. 7,5 mld zł.

– Głównymi kierunkami eksportowymi dla polskich producentów kosmetyków w 2021 r. były kraje europejskie i Kazachstan. Tym bardziej cieszy fakt, że z Polski mamy ponad 80 codziennych linii exportowych do Europy i możemy zaoferować szybkie czasy dostawy przy zachowaniu najwyższej jakości i dbałości o produkt – zauważa Ewelina Staszewska-Kobiela, kierownik rozwoju biznesu Dachser Chem Logistics.

Rozwiązania dopasowane do potrzeb

W ramach Dachser Cosmetics Logistics wszystkie procesy w łańcuchu dostaw są cyfrowo kontrolowane i dokumentowane w czasie rzeczywistym. Priorytetem jest bezpieczeństwo produktów kosmetycznych. Na przykład ekskluzywne kosmetyki mogą być specjalnie chronione i przechowywane w specjalnie przygotowanych, oddzielnych magazynach. Plombowanie i regularna kontrola pojazdów, a także zdalny nadzór wideo, zapewniają odpowiedni poziom bezpieczeństwa.

Z kolei zautomatyzowane procesy magazynowe, standardowe procedury załadunku oraz skuteczne zabezpieczenie ładunku, pomagają zminimalizować ryzyko uszkodzenia tego cennego towaru w drodze do sprzedawców. Ponadto Dachser ma certyfikat AEO w zakresie „uproszczeń celnych, bezpieczeństwa i ochrony” oraz został oceniony przez EcoVadis pod względem różnych aspektów środowiskowych, społecznych i etycznych.

Opcje oferowane przez Dachser Cosmetics Logistics obejmują szeroki wybór usług o wartości dodanej: dostawy pojazdami „zeroemisyjnymi”, róże opcje dostawy dostosowane do wymagań klienta, np. dostawa do godziny 10:00 czy planowanie dostaw i zarządzanie zwrotami w transporcie, specjalne rozwiązania w zakresie opakowań, monitorowanie i uzupełnianie stanów magazynowych.

– Mamy rozwiązanie na niemal wszystko, czego mogą sobie życzyć klienci z branży kosmetycznej – mówi Bruno Guillard.

Dachser Cosmetics Logistics

W zgodzie z naturą

Zrównoważony rozwój ma coraz większe znaczenie w branży kosmetycznej. Z pewnością dotyczy to Groupe Rocher z siedzibą w La Gacilly we Francji, która koncentruje się na produkcji i sprzedaży kosmetyków naturalnych i produktów do pielęgnacji ciała.

– Powierzamy Dachserowi dystrybucję naszych kosmetyków naturalnych – mówi Jean-Louis Lamidon, dyrektor logistyki w Groupe Rocher.

Jean-Louis Lamidon zwraca uwagę, że Dachser rejestruje i zmniejsza ślad węglowy swoich klientów związany z transportem. Na przykład w ramach Dschser Emission-Free Delivery przesyłki nieschłodzone są dostarczane w dwunastu centrach miast i obszarach miejskich w Europie wyłącznie za pomocą pojazdów ciężarowych i furgonetek z napędem elektrycznym, a także e-rowerów cargo.

– Dla branży kosmetycznej, gdzie wiele produktów ma niewielkie rozmiary, jak kremy do pielęgnacji skóry lub przybory toaletowe, dystrybucja miejska z „zerową” emisją jest ważnym elementem w drodze do osiągnięcia celów zrównoważonego rozwoju – zwraca uwagę Jens Wollmann.

Zaufanie i bezpieczeństwo

W przemyśle kosmetycznym takie rozumienie logistyki jest bardzo ważne dla branży i jej klientów, także końcowych. Alexandra Pauly, Supply Chain Manager w firmie Sederma, specjalizującej się w kosmetykach organicznych, mówi:

– Jako firma rodzinna, Dachser uosabia wartości zrównoważonego rozwoju i dbałości o produkty, które są tak istotne dla przemysłu kosmetycznego.

Zdaniem Alexandra Pauly rozwiązanie branżowe Dachser Cosmetics Logistics, oznacza coś „niezbędnego w sektorze kosmetyków i pielęgnacji osobistej: zaufanie i bezpieczeństwo”.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź