Truck of the Year dla Volvo FH Electric i pierwsze miejsce pod względem sprzedaży pojazdów ciężarowych w Polsce. Volvo Trucks Polska wchodzi w 2024 rok z wysoko postawioną poprzeczką.
Volvo w 2023 r. sprzedało najwięcej pojazdów ciężarowych w Polsce. Firma dostarczyła, wg danych PZPM, 6574 ciężarówek o dmc powyżej 16 t, co stanowi wzrost na poziomie ponad 5%. To więcej niż jeszcze na początku grudnia 2023 przewidywała Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Truck Polska. Wówczas zapowiadała sprzedaż na poziomie 6500 szt., zastrzegając: „Od wielu lat grudzień należy do Volvo i w tym roku też planujemy jeszcze dostawy”. Jak widać, było ich całkiem sporo.

Pozycja na rynku
Po latach pracy i zmiany koncepcji sprzedaży Volvo może też świętować sukces w segmencie ciężkich podwozi. W minionym roku firma dostarczyła 1371 szt., utrzymując również tutaj pierwszą pozycję na rynku.

Volvo Truck Polska.
– Pozycja lidera w podwoziach ciężkich to część naszej konsekwentnej strategii. Jeszcze parę lat temu było to naszym marzeniem, teraz po raz kolejny zakończyliśmy rok jako pierwsi również w tym segmencie – zauważa Małgorzata Kulis.
W ubiegłym roku sprzedano też 20 pojazdów elektrycznych Volvo i 1000 używanych.
Co drugi nowy pojazd Volvo został kupiony w minionym roku z kontraktem serwisowym, w tym znaczna część ze złotym.
– W tym roku oczywiście będziemy czynić starania, żeby prawie każdy pojazd był objęty kontraktem serwisowym. Ci, którzy raz spróbowali tego rozwiązania, ponownie je wybierają. Już dzisiaj 100% pojazdów elektrycznych dostarczamy z kontraktem serwisowym. Zapewnia on przewidywalność kosztów naszym klientom. Podczas zawierania kontraktu serwisowego na 5 lat, można w nim od razu zawrzeć 5-letnią indeksację. Wówczas klient zna stały miesięczny koszt obsługi pojazdu przez cały okres trwania umowy. Dzisiaj przy zmieniających się cenach to duża wartość dodana. Dzięki temu biznes jest łatwiej przewidywalny – zaznacza Małgorzata Kulis.

ciągnik siodłowy Volvo FH Electric.
Coraz częściej pojazdy są też finansowane przez fabryczny leasing Volvo Financial Services. W 2023 roku stanowiły one 46%.
– 2023 to zdecydowanie rok Volvo Trucks. Skończył się lepiej niż zakładaliśmy. Wszystkie nasze sukcesy budujemy na ludziach. W Volvo Trucks pracują najlepsi specjaliści w branży. To jest najważniejszy klucz do naszego sukcesu – podkreśla Małgorzata Kulis.
Sieć serwisowa Volvo Trucks w centrum uwagi
Rośnie sprzedaż, więc naturalna staje się potrzeba inwestycji w sieć serwisową. W grudniu 2023 r. Volvo Trucks Polska przejęło sieć czterech autoryzowanych warsztatów SJS Józef Skrzypa: w Szczecinie, Słubicach, Sycewicach i Zielonej Górze.
– Przejęte serwisy nie tylko poszerzą i podwyższą jakość oferowanej klientom marek Volvo Trucks i Renault Trucks obsługi, ale także wprowadzą do „Rodziny Volvo” nowe talenty i pasję. Wiedza i doświadczenie zespołu, który do nas dołącza, to olbrzymi kapitał, który obiecujemy wykorzystać jak najlepiej. Przed nami staranny proces włączenia przejętych lokalizacji do naszej sieci i jak przy każdej tego typu zmianie, najważniejsze dla nas, to odpowiednio zarządzić emocjami zespołów oraz wspólnie wprowadzić w tych punktach kulturę organizacyjną Volvo Trucks Polska – podkreśla Małgorzata Kulis (…). Czytaj dalej w magazynie fleetLOG 1/2024

4Poland odroczone
– Rok temu mówiłem, że za nami bardzo dobry rok i trudno będzie go przebić. A jednak to nam się udało i to w kilku aspektach – powiedział Piotr Werner, product digital and marketing manager, Volvo Trucks Polska.
W minionym roku odbyła się już kolejna edycja targów 4Poland, to największa impreza organizowana przez Volvo Trucks Polska dla klientów, mająca na celu wsparcie sprzedaży pojazdów specjalistycznych, głównie podwozi. Po wynikach sprzedaży widać, że odnosi nie tylko sukces pod względem organizacyjnym, ale również jest doskonałym miejscem do prezentacji pojazdów i budowania dobrych relacji z firmami zabudowującymi. Zeszłoroczne targi 4Poland Volvo może zaliczyć do wyjątkowo udanych. Odwiedziła je rekordowa liczba prawie 3000 osób.
– Zastanawiamy się, gdzie pomieścimy się następnym razem. Wiemy jednak, że na pewno nie będzie to w tym roku. Na 2024 rok zaplanowane są już inne ważne aktywności. To wyjątkowy dla nas rok, ponieważ będziemy świętować trzydziestolecie marki Volvo Trucks w Polsce. Odbędą się też targi IAA w Hanowerze, które w naszej branży cieszą się
dużą popularnością. W związku z tym planujemy wrócić ponownie z targami 4Polnad w 2025 roku. Wówczas, po tak długiej przerwie, będziemy mogli się pochwalić sporą liczbą nowości – zapewnia Piotr Werner. Czytaj dalej w magazynie fleetLOG 1/2024