poniedziałek, 26 lutego, 2024

fleetLOG 1/2024

Zaczynamy nowy rok wydaniem magazynu fleetLOG 1/2024.

Jak na początek roku przystało, podsumowujemy ważne wydarzenia roku 2023. Jaki był ten rok dla Scanii, Volvo Trucks i Mercedesa? Przedstawiciele tych firm podzielili się z nami zarówno swoimi sukcesami w minionym roku, jak i planami na ten.

Jednym z ważniejszych wydarzeń roku 2023 była premiera najmniejszego pojazdu firmy DAF. W tym wydaniu dokładnie sprawdzamy, czym różni się XB od poprzedniego modelu LF.

Serwis zawsze był ważny, ale staje się coraz ważniejszy. Jak Scania dba o swoich klientów już po zakupie pojazdu? Czym przyciąga właścicieli starszych ciężarówek oraz jak jest oceniana przez rynek, o tym i nie tylko rozmawiamy z Krzysztofem Rosołem, dyrektorem działu usług serwisowych Scania Polska S.A.

18 grudnia 2023 roku Rada i Parlament Europejski osiągnęły wstępne porozumienie w sprawie normy Euro 7. Zdaniem niektórych zupełnie zbędnej. Czy słusznie? Zagłębiamy się w szczegóły i zastanawiamy, jak będą egzekwowane nowe normy.

Dobre ubezpieczenie ładunku uratowało już niejedną firmę przed upadkiem. Jakie zapisy w umowach OCP warto przeanalizować i na co zwrócić baczniejszą uwagę? W którym miejscu zaczyna się odpowiedzialność przewoźnika, a kiedy się kończy? Na te i inne pytania odpowiadają eksperci ubezpieczeniowi.

Czas przed i poświąteczny to boom w branży kurierskiej. Jak zmienia się rynek dostaw ostatniej mili i zachowania konsumentów? Czy zwroty to dzisiaj strata czy element biznesu? Przedstawiamy analizę rynku OOH, w tym APM i PUDO.

Zawsze na początku roku rozgrywa się Rajd Dakar. To najbardziej wymagające środowisko dla pojazdów, również ciężarowych. Relacjonujemy rajd i przedstawiamy najważniejsze wątki tegorocznej rywalizacji.

Nowy Lexus LBX jest jednym z kandydatów do nagrody Światowego Samochodu Roku Wybieranego przez Kobiety 2024 (WWCOTY). Czy ma szansę na tytuł? Mieliśmy okazję przyjrzeć się mu bliżej podczas europejskiej premiery w Walencji.

Nie zabrakło w tym wydaniu też testu. Tym razem auto dla tych co lubią mocne wrażenia: Jaguar F-Pace z silnikiem V8 o mocy 550 KM.

Transport miejski

DAF XB nowa energia w mieście

Najnowszy DAF XB podnosi standardy w dystrybucji. Warianty z silnikiem wysokoprężnym mogą być zasilane biopaliwami, a w gamie są również podwozia elektryczne. Czytaj więcej

Rozwój

Berger wspólnie ze Schmitzem

Od tego roku naczepy Berger można kupić w sieci sprzedaży Schmitz Cargobull. Jest to efekt przejęcia przez Schmitza w zeszłym roku 49% udziałów austriackiego producenta.

Obsługa

Jakość obsługi w centrum uwagi

– Tak dynamicznego rozwoju nie notowaliśmy od lat – mówi Krzysztof Rosół, dyrektor działu usług serwisowych Scania Polska S.A. Należące do spółki serwisy będą jeszcze bardziej wydajne, nastąpi dalszy wzrost jakości, a nowe usługi pozwolą klientom realizować zadania jeszcze bardziej niezawodnie. Czytaj dalej….

Zrównoważony rozwój – fleetLOG 1/2024

Euro 7 – norma przejściowa?

18 grudnia 2023 roku Rada i Parlament Europejski osiągnęły wstępne porozumienie w sprawie normy Euro 7. Zdaniem niektórych zupełnie zbędnej.

Rynek

Powrót do normalności

Scania w 2023 roku dostarczyła 5241 pojazdów ciężarowych o dmc powyżej 16 t. To 25% więcej niż przed rokiem. 948 to ciężkie podwozia, a 4293 – ciągniki siodłowe. W rankingu marek zajmuje obecnie 4. pozycję. Wśród dostarczonych pojazdów, są również akumulatorowe ciężarówki elektryczne.

Podwójna dwójka

Mercedes po raz drugi z rzędu zajął drugą pozycję na rynku pojazdów ciężarowych o dmc powyżej 6 t. Jednocześnie to drugi w historii wynik sprzedaży tej marki w Polsce. W sumie dostarczono 5885 pojazdów, czyli o prawie 1000 mniej niż rok wcześniej.

Rok Volvo Trucks

Truck of the Year dla Volvo FH Electric i pierwsze miejsce pod względem sprzedaży pojazdów ciężarowych w Polsce. Volvo Trucks Polska wchodzi w 2024 rok z wysoko postawioną poprzeczką.

Prawo

Przewoźnik i jego od powiedzialność za powierzony ładunek w świetle przepisów prawa

Transport drogowy jest branżą, która w ostatnich latach rozwijała się w Polsce najdynamiczniej, wnosząc ogromny wkład w rozwój gospodarczy kraju. Do postawienia takiej tezy uprawnia zarówno znaczący udział transportu w naszym PKB, jak i w krajowym rynku pracy.

Polisy OCP i ich wady

Analiza umów ubezpieczenia OCP zawartych z niektórymi zakładami ubezpieczeń wskazuje, że w większości przypadków wynikający z nich zakres ochrony nie jest optymalny, a w niektórych ryzykach dość niekorzystny dla ubezpieczonych.

Logistyka 4.0 – fleetLOG 1/2024

Zwroty – okazja, a nie problem

We wrześniu 2023 roku liczba aktywnych użytkowników aplikacji InPostu w Polsce przekroczyła 10 milionów. Część z nich z pewnością skorzystała z niej w pierwszych tygodniach nowego roku, aby dokonać zwrotu towaru.

„Ladies w Logistyce” i TalentHUB

W ramach inicjatywy Talent HUB – umowy współpracy świata nauki i biznesu, zawiązanej pomiędzy firmami członkowskimi Klastra Silesia Automotive & Advanced Manufacturing i Szkołą Biznesu Politechniki Śląskiej, pod koniec roku, w siedzibie głównej Seifert Polska w Mysłowicach odbyła się wizyta studyjna dla studentów i studentek kierunku logistyka.

Produkcja

Wielton z większym potencjałem

W Wieluniu rozpoczął pracę kolejny zakład. Ma usprawnić produkcję i poprawić wydajność Wieltonu.

Sport

Wielki powrót Czechów

W tegorocznym Rajdzie Dakar ścigało się 47 ciężarówek. Kto czekał na ostry pojedynek Czechów z Holendrami, nie zawiódł się.

Nasz test – fleetLOG 1/2024

Poza schematem

Lexus LBX powstał specjalnie dla Europy i ma być czarnym koniem na rynku miejskich crossoverów. Z jednej strony wabi luksusem, z drugiej – przystępną ceną.

Kociak z rodowodem

F-Pace to całkiem okazały Jaguar. Ma 4,7 m długości i ponad 2 m szerokości. Mimo to zwinny z niego kociak.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

ZOBACZ POPRZEDNI NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź