piątek, 19 lipca, 2024
Strona głównaAktualnościLocotranssped stosuje telematykę Thermo Kinga

Locotranssped stosuje telematykę Thermo Kinga

Locotranssped, firma logistyczna specjalizująca się w transporcie intermodalnym i drogowym wprowadza usługę ThermoKare 24/7 Fleet Monitoring.

Locotranssped powstała w 2011 roku. Jest firmą rodzinną z Poznania. Obecnie działa w 28 krajach Europy, oferując transport drogowy i intermodalny przy użyciu kolei. Z Thermo Kingiem współpracuje od dawna.

W roku 2022 roku Locotranssped uruchomił połączenie kolejowe z Łodzi do Rotterdamu, które obsługuje własnymi wagonami. Dzięki temu czas przewozu skrócił do zaledwie 22 godzin. Połączenie kolejowe stanowi część usługi transportowej „od drzwi do drzwi” (ang. door-to-door) świadczonej na trasach z Polski do Wielkiej Brytanii, Irlandii, Holandii, Belgii i Portugalii. Ta usługa nie tylko okazała się szybsza od transportu drogowego, ale ograniczyła wpływ przewozu na środowisko. Jednocześnie Locotranssped dodała do oferty nową usługę 24/7 Fleet Monitoring.

Monitorowanie, diagnostyka, interwencja

Usługa ThermoKare 24/7 Fleet Monitoring wykorzystuje telematykę TracKing firmy Thermo King umożliwiającą dwukierunkową komunikację z agregatami chłodniczymi. System łączy monitorowanie floty chłodniczej w czasie rzeczywistym, diagnostykę zdalną oraz całodobowe wsparcie specjalistów z Centrum Sprawności Operacyjnej Thermo King.

– Dzięki usłudze ThermoKare 24/7 Fleet Monitoring możemy liczyć na specjalistów firmy Thermo King od monitorowania systemów chłodniczych i temperatury w naszych kontenerach. W razie wystąpienia nagłych zmian, które mogą mieć wpływ na ładunek, podejmują oni działania i rozwiązują problem zdalnie lub informują nas na bieżąco i zapewniają rozwiązanie w najbliższej stacji obsługi — mówi Piotr Wilczkowiak, dyrektor ds. rozwoju biznesu firmy Locotranssped. – Dzięki stałemu monitoringowi nasi klienci cały czas mają ładunek na oku, także w transporcie intermodalnym.

– Dzięki usłudze ThermoKare 24/7 Fleet Monitoring znacznie zwiększamy bezpieczeństwo działań naszych klientów. Monitorujemy agregaty chłodnicze i reagujemy na każdy problem, zapewniając szczegółowe raporty umożliwiające spełnienie wymagań przepisów — dodał Alain van Schaik, menadżer ds. przewozów intermodalnych w Thermo Kingu.

Sprawdzone w praktyce

Każdy zidentyfikowany problem jest rozwiązywany przez Centrum Sprawności Operacyjnej firmy Thermo King zdalnie, z wykorzystaniem dwustronnej komunikacji TracKing. Jeśli sytuacja wymaga interwencji technika, klienci otrzymują natychmiastowe powiadomienie oraz informacje o lokalizacji najbliższego dilera i stacji serwisowej firmy Thermo King.

– Podczas dwóch ostatnich incydentów wsparcie firmy Thermo King wykazało swoje możliwości — powiedział Piotr Wilczkowiak. – W pierwszym przypadku chodziło o ładunek lodów przewożony w temperaturze -22°C. Zespół firmy Thermo Kinga zdalnie zdiagnozował i naprawił agregat znajdujący się w Portugalii. Usunięcie kolejnej usterki nastąpiło dzięki weekendowemu wezwaniu i naprawie agregatu na miejscu przez lokalny zespół serwisowy Thermo Kinga. W obu przypadkach usługa ThermoKare 24/7 Fleet Monitoring okazała się nieoceniona, ratując transportowany przez nas ładunek i pomagając nam uniknąć potencjalnych strat finansowych.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł
Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź