Podrasowany Ford F-150 Lightning Switchgear może zajechać dalej niż seryjny wariant.
– Aby stworzyć wersję F-150 Lightning, która zdolna jest wjechać w znacznie trudniejszy teren niż model seryjny, opracowaliśmy niestandardową karbonową karoserię Switchgear lakierowaną w barwy Ford Performance 2024 i zmodyfikowaliśmy podwozie inspirując się F-150 RTR Ultimate Fun-Haver przygotowanym z RTR Vehicles w 2016 roku – mówi Mark Rushbrook, dyrektor globalny Ford Performance Motorsports.
Poletko badawcze
F-150 Lightning Switchgear to pokaz możliwości samochodu elektrycznego. Stanowił pole do popisu dla zespołu inżynierów, którym dał okazję zdobyć nowe doświadczenia. Switchgear stanowi jedyny w swoim rodzaju poligon doświadczalny, który posłuży sprawdzeniu możliwości elektrycznych półciężarówek.
Samochód ma większy rozstaw kół niż seryjny wariant, zwiększony prześwit i skok zawieszenia. Zawieszenie wykorzystuje amortyzatory Fox.
Pikap ma niezależne zawieszenie z podwójnymi wahaczami z przodu i zawieszeniem multilink ze stabilizatorem z tyłu. Jeśli podczas szybkiego pokonywania terenu koła oderwą się od podłoża, skok zawieszenia ograniczają przeznaczone do tego pasy. Przednie błotniki i burty skrzyni ładunkowej są z lekkiego kompozytu. Boki są chronione przez stalowe progi, pod silnikiem umocowaną stalową osłonę. Samochód ma opony Nitto Ridge Grappler 37×13,5 R18. Zderzaki zmodyfikowano, aby zwiększyć kąty natarcia i zejścia.
F-150 Lightning Switchgear został pokazany szerszej grupie fanów jazdy w terenie podczas zawodów King of the Hammers w styczniu 2024 r. w Kalifornii.