wtorek, 10 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościElektryczna chłodnia i gazowy ciągnik w LC3

Elektryczna chłodnia i gazowy ciągnik w LC3

Włoska firma transportowa LC3 używa od niedawna zelektryfikowanych naczep chłodniczych Schmitz Cargobull, które połączyła z ciągnikami na bioLNG.

Firma LC3 powstała w 2009 roku w Gubbio w Umbrii. Postawiła sobie za cel oferowanie klientom wysokiej jakości usług transportowych i logistycznych z poszanowaniem dla środowiska. Dlatego zainwestowała w naczepy chłodnicze S.KOe Cool firmy Schmitz Cargobull. Jest jedną z pierwszych firm we Włoszech, które zdecydowały się na takie pojazdy.

Naczepy połączono z ciągnikami napędzanymi skroplonym biometanem. LC3 nawiązała współpracę z jego dostawcą. W ten sposób powstały zestawy o wysokich walorach ekologicznych.

Jedni z pierwszych

Zestawy złożone z gazowych ciągników i zelektryfikowanych chłodni pracują dla sieci Lidl Italia, która liczy 730 sklepów w całych Włoszech.

– Chcemy być w czołówce zrównoważonego rozwoju i w dalszym ciągu wspierać elektryfikację transportu we Włoszech, a elektryczne chłodnie firmy Schmitz Cargobull są krokiem, który prowadzi do tego celu. Naczepy S.KOe Cool są częścią naszej długoterminowej strategii zrównoważonego rozwoju i cieszymy się, że jesteśmy jednym z pierwszych włoskich przewoźników, którzy dodali ten pojazd do floty – mówi Giuliano Baldassarri, dyrektor floty w LC3.

Zelektryfikowana naczepa chłodnicza S.KOe Cool jest wyposażona w elektryczny agregat chłodniczy zasilany przez pakiet akumulatorów, który jest doładowywany przez elektryczną oś. Elektroniczny system steruje zasobami energii w taki sposób, aby zapewnić agregatowi niezawodne działanie. Na postoju akumulatory można doładować z sieci. Zelektryfikowana naczepa jest cicha, dzięki czemu można używać jej w mieście zarówno we wczesnych godzinach porannych, jak i późnym wieczorem.

LC3

Zasilany elektrycznie agregat chłodniczy S.CU ep85 zapewnia taką samą wydajność chłodniczą jak odpowiednik napędzany olejem napędowym. Ma wydajność chłodniczą do 15 800 watów i moc grzewczą 10 500 watów. W podwoziu naczepy oprócz akumulatorów możne zamontować skrzynię paletową z miejscem na 36 palet. Ładowność zelektryfikowanej chłodni, uwzględniając masę baterii i osi elektrycznej jest podobna do tej, jaką ma analogiczna chłodnia z agregatem napędzanym przez silnikiem wysokoprężny.

Zelektryfikowana oś Schmitz Cargobull wytwarza energię przy określonej prędkości oraz podczas hamowania, wydłużając w ten sposób czas pracy agregatu i skracając czas ładowania akumulatora na postoju. Chłodnia jest monitorowana przez system telematyczny Schmitz Cargobull, który dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo transportu. Zdalnie można sprawdzić np. stan naładowania akumulatora, pozostały zasięg, pozostały czas ładowania itp.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź