Trzy Scanie 25 P będą obsługiwały restauracje w centrum Warszawy. To największe zamówienie na elektryczne ciężarówki we flocie Grupy HAVI na świecie.
– Wykorzystując elektryczne pojazdy ciężarowe Scania umacniamy nasze zaangażowanie w tworzenie bardziej odpowiedzialnej przyszłości. Wierzymy, że wykorzystanie pojazdów elektrycznych jest nie tylko dobre dla środowiska, ale to także kluczowa decyzja biznesowa, która przyniesie korzyści naszym klientom i społecznościom, którym służymy – uważa Katarzyna Piątkowska, dyrektor generalna HAVI Logistics Sp. z o.o.
HAVI Logistics: elektryczny pakiet
Kontrakt obejmuje dostawę pojazdów wraz z ładowarkami firmy Kempower. Ciężarówki mają zabudowę izotermiczną z agregatem wielotemperaturowym Carrier i windą załadowczą. To pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce zastosowane w pojeździe elektrycznym. Podzielona na komory ładowania pozwala jednocześnie dostarczać ładunki wymagające odmiennych warunków przechowywania, co usprawnia dostawy.
Elektryczne Scanie zostały objęte pełnym 7-letnim pakietem obsługowo-naprawczym, wraz z usługami służącymi m.in. do monitorowania floty. Ponadto mają pełen pakiet systemów bezpieczeństwa np. monitorowanie martwego pola, asystenta zmiany pasa ruchu (LCP) oraz przeciwdziałanie niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDW AS). Układ kierowniczy ma wygodne, elektrohydrauliczne wspomaganie, które sprawia, że asystent pasa ruchu jest aktywny i koryguje tor jazdy. Komfort pracy kierowcy zwiększa też dolne okno w drzwiach pasażera i kamery 360 st., idealne do pracy w mieście.
– Cieszymy się, że możemy wspierać HAVI Logistics w staraniach na rzecz zrównoważonego rozwoju, dostarczając nasze elektryczne rozwiązania transportowe – komentuje Wojciech Rowiński, dyrektor generalny Scania Polska S.A.