poniedziałek, 9 września, 2024
Strona głównaAktualnościSzkoła Jazdy Racjonalnej Renault Trucks działa od 25 lat

Szkoła Jazdy Racjonalnej Renault Trucks działa od 25 lat

Szkoła Jazdy Racjonalnej obchodzi swoje ćwierćwiecze. 28 sierpnia na terenie autoryzowanego punktu Renault Trucks Polsad w Rzgowie odbyło się wyjątkowe święto.

Szkolenia prowadzone z użyciem specjalnie do tego celu przygotowanego zestawu ruszyły w 1999 roku. Czyni je to prawdopodobnie najdłużej organizowanymi w kraju. Już wtedy towarzyszył instruktorowi znany wszystkim Infomax, czyli narzędzie do pobierania szczegółowych raportów dotyczących eksploatacji i sposobu prowadzenia pojazdu.

Renault Magnum znowu w akcji

Dziennikarze mogli spróbować swych sił za kierownicą Renault Magnum 460 DXi wyposażonego w ręczną, 16-biegową skrzynię przełożeń. Chociaż w tych pojazdach stosowano skrzynie zautomatyzowane, to celem instruktorów była prezentacja postępu, który dokonał się przez ostatnie kilkanaście lat. Tu szybko nasunął się wniosek, że jazda 16-biegową ciężarówką z ręczną skrzynią wymaga od kierowcy zdecydowanie więcej uwagi i wysiłku. Widać to po porównaniu ze współczesnym rozwiązaniem z nową generacją Optidrivera wspomaganego tempomatem topograficznym Optivision.

Tempomat adaptacyjny i topograficzny działający od zerowej prędkości, utrzymujący odległość w korkach i doskonale wykorzystujący topografię trasy zwalnia kierowcę z ogromnej ilości pracy ukierunkowanej na możliwie wydajną i racjonalną jazdę. Krótki test zużycia paliwa przeprowadzony na trasie konkursu Optifuel w Rzgowie potwierdził, że przepaść paliwowa pomiędzy Magnum a T High 480 TC jest ogromna. I to pomimo mniejszego o 9 ton ładunku na naczepie tego pierwszego.

Spotkanie było również okazją do przeprowadzenia warsztatu poświęconego telematyce Optifleet.

Wyraźne korzyści

Uważne śledzenie i analiza już kilku podstawowych parametrów we flocie o wielkości zaledwie 10 pojazdów dalekobieżnych może potencjalnie przynieść ogromne zyski. do prezentowanego wyniku należy doliczyć korzyści płynące z wydłużenia okresów między naprawami i obsługą pojazdów, wymianą ogumienia i wielu innych” – Podkreślił Łukasz Kurcbard, manager wsparcia paliwowego Renault Trucks Polska.

W czasie wieczornej części spotkania obaj instruktorzy Sławomir Chojnicki i Dariusz Ciesielski wspominali swoje początki w Renault Trucks. Komentowali rozwój produktu w świetle ich pracy z dzisiejszymi kierowcami. Robert Trojanek, starszy specjalista ds. systemów telematycznych tłumaczył różnice między zastosowaniem telematyki Optifleet, a szkoleniowym narzędziem Optifuel Infomax. W spotkaniu wziął udział również Marcin Majak, dyrektor handlowy Renault Trucks Polska. Wraz z Łukaszem Kurcbardem wspominał początkowe lata Szkoły Jazdy Racjonalnej, ale i 11 edycji związanego z nią konkursu Optifuel Challenge. Damian Pędziejewski, dyrektor handlowy Polsadu wraz z reprezentującym współwłaściciela firmy Andratrans, Dawidem Andraszczykiem rozmawiali o relacjach z klientem i historii Polsadu. W tym roku Polsad zdobył po raz czwarty zaszczytny tytuł Dealer of the Year i świętuje 35-lecie swojej działalności. Szkoła Jazdy Racjonalnej nie powiedziała swego ostatniego słowa!

Łukasz Kurcbard, manager wsparcia paliwowego Renault Trucks Polska
Tegoroczna edycja była okazją do świętowania 25-lecia inicjatywy szkoleń
Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź