Kässbohrer wprowadza na rynek nową generację naczep podkontenerowych rozsuwanych i nierozsuwanych pod hasłem „ośmiokątna rama”.
Kässbohrer wprowadza do naczep podkontenerowych innowacyjną ośmiokątną ramę centralną o udoskonalonej konstrukcji. Jest wytrzymała, lekka i łatwa w obsłudze. Gamę wzbogacają cztery nowe modele, wykorzystujące tę właśnie ramę.
Nagrodzona rama
Ośmiokątna rama centralna zdobyła już nagrodę Trailer Innovation. Zalewania naczepom wysoką odporność na skręcanie, co ma szczególnie znaczenie w przypadku podwozi podkontenerowych z elementami rozsuwanymi. Dzięki ośmiokątnej ramie części ruchome pracują niezawodnie.
Ośmiokątna rama centralna pozwala je bezproblemowo rozsuwać i zapobiega niepożądanemu ich zablokowaniu. Rama zachowuje się stabilnie pod dużym obciążeniem oraz podczas pokonywania nierówności. Ponadto konstrukcja podwozia pozwala na bardziej równomierne rozłożenie obciążenia, podnosząc bezpieczeństwo jazdy.
Kässbohrer: cała gama
Kässbohrer zaprojektował nową generację podwozi kontenerowych. Jest rozsuwana z tyłu K.SHG AH oraz z przodu i z tyłu K.SHG AVH z opatentowaną innowacyjną ośmiokątną ramą centralną, uzupełniając ofertę rozsuwanych podwozi. Zastosował ją również w nierozsuwanych podwoziach K.SHG S do transportu kontenerów o długości od 20 do 40 stóp, a także lekką naczepę podkontenerową K.SHG L do transportu kontenerów o długości 40 i 45 stóp.
Nową generację naczep podkontenerowych gruntownie przetestowano pod kątem wytrzymałości, bezpieczeństwa i optymalizacji kosztów przez co najmniej 10 lat regularnego użytkowania pojazdu. Gruntownie przygotowane próby obejmowały 400 godzin testów cyfrowych w celu walidacji projektu, test sztywności skrętnej, optymalnego rozkładu obciążenia, kosztów eksploatacji, test zderzaka zgodnie z R58.3 w celu wyeliminowania przestojów spowodowanych uszkodzeniami zderzaka, a także testy bezpieczeństwa zamków kontenerowych gwarantujące im spełnienie wymogów ISO 1496 i ADR.
Testy wewnętrzne i drogowe na dystansie 1 000 000 km posłużyły optymalizacji własności jezdnych, także na zakrętach o rożnym promieniu oraz test terenowy, który symuluje test drogowy na dystansie 500 000 km pod kątem wytrzymałości, rozkładu obciążenia, kosztów eksploatacji, a tym samym wydajności przez 10-letni okres eksploatacji.
Wysoka wytrzymałość
Rozsuwane z tyłu naczepy K.SHG AH do kontenerów o długości od 20 do 40 stóp oraz rozsuwane z przodu i z tyłu naczepy K.SHG AVH do kontenerów o długości od 20 do 45 stóp są wykonane ze stali S 700 MC zgodnej z normą ISO 1726-2 i ISO 1726 i zabezpieczane powłoką KTL. Gwarantuje im to wysoką wytrzymałość, trwałości i odporność na warunki eksploatacji w transporcie intermodalnym.
Nowa ośmiokątna konstrukcja podwozia lepiej dostosowuje rozkład obciążenia i przyczepność, zapewniając bezpieczniejszy transport, a także lepszą zwrotność przy niższym zużyciu paliwa i opon. Naczepy z takim podwoziem znakomicie nadają się również do transportu 20-stopowych kontenerów umieszczonych z tyłu pojazdu.
Łatwość obsługi gwarantują opatentowane, łatwe w obsłudze pneumatyczne systemy blokowania. Precyzyjnie rozmieszczone zamki kontenerowe 5×2, 6×2, 7×2 lub 8×2 zapewniają elastyczność, bezpieczeństwo i wygodę.
Kässbohrer: lekkie i łatwe w obsłudze
Nowa generacja lżejszych rozsuwanych naczep podkontenerowych ma większą ładowność; masa własna K.SHG AH wynosi 4680 kg, a K.SHG AVH 4770 kg, co zapewnia mniejsze zużycie paliwa.
Naczepa z ośmiokątną ramą K.SHG AVH ma dwie pozycje sworznia królewskiego, co pozwala łączyć ją z ciągnikami 6×2 i 6×4.
Podobne zalety mają naczepy K.SHG S oraz K.SHG L. Standardowy pojazd nowej generacji K.SHG S do transportu kontenerów o długości od 20 do 40 stóp jest wyposażony w precyzyjnie rozmieszczone zamki kontenerowe 4×2, 5×2 lub 6×2 umożliwiające bezpieczny transport kontenerów w dowolnym położeniu, w tym 20 stóp w środku, 2×20 stóp, 30 stóp, 40 stóp czy 45 stóp z tunelem. K.SHG S może współpracować z ciągnikami 4×2, 6×2 i 6×4.
Naczepa K.SHG L ma masę własną zaledwie 3960 kg. Pomysłowa konstrukcja K.SHG L umożliwia bezpieczny i łatwy załadunek kontenerów przy użyciu zaledwie czterech zamków oraz wygodne przełączanie między kontenerami 40- i 45-stopowymi. Dzięki pomysłowej konstrukcji przednie zamki kontenera można łatwo odłączyć i podłączyć, eliminując potrzebę stosowania wysuwanej łabędziej szyi.
Dla klientów pojazdami nierozsuwanymi przystosowanymi do kontenerów od 20 do 45 stóp, Kässbohrer oferuje modele SHG.S i SHG.L z łabędzią szyją. Oferta obejmuje również lekkie podwozie podkontenerowe mega typu SHG.M z łabędzią szyją, 20-stopowe podwozie podkontenerowe SHF.T 20, 30-stopowe podwozie podkontenerowe SHF.T 30, 40-stopowe płaskie podwozie podkontenerowe SHF.S 40 oraz 20-stopowe płaskie podwozie podkontenerowe SHF.S 20. Pojazdy te spełniają zróżnicowane wymagania przewoźników zajmujących się transportem intermodalnym.