wtorek, 15 października, 2024
Strona głównaAktualnościUdane testy elektrycznego Volvo w DHL

Udane testy elektrycznego Volvo w DHL

Na początku czerwca 2023 roku na zlecenie DHL Parcel i DHL Freight w Łodzi przetestowano najnowsze, elektryczne Volvo.

DHL przyjął strategię GoGreen, której częścią jest elektryfikacja floty. Testuje w związku z tym przydatność różnych typów pojazdów we własnej pracy.

Pomyślne wyniki

– Ciężarówka Volvo zasilana elektrycznie okazała się wydajnym, ale także ekologicznym rozwiązaniem – mówi Arkadiusz Stasiak, dyrektor ds. operacyjnych w DHL Parcel Polska. W dalszym etapie firma planuje zainwestowanie w elektryczne ciągniki siodłowe.

– Testy, które zrealizowaliśmy w Dziale Transportów Krajowych, pozytywnie nas zaskoczyły. Planujmy w bieżącym roku testy kolejnych modeli ciężarowych ciągników z napędem elektrycznym – dodaje Artur Krasowski, dyrektor operacyjny DHL Freight Polska.

Ciągnik siodłowy Volvo ma zasięg, który wynosi około 300 km. To ważna cecha dla firm z branży logistycznej, które oczekują, że ich pojazdy będą mogły pokonywać dłuższe trasy bez częstego ładowania. Podczas siedmiodniowego testu pojazd ładowany był jedynie dwa razy, a każde ładowanie od poziomu 30% do pełna zajęło średnio tylko 2 godziny. Volvo zebrało pozytywne opinie kierowców, dla których jest intuicyjne i wygodne.

DHL: również rowery

Volvo FM Electric ma 2 lub 3 silniki elektryczne, dwunastobiegową skrzynię I-Shift i typowy most napędowy. Zastosowanie skrzynki I-Shift pozwoliło wyposażyć pojazd w tempomat topograficzny I-See. Jazdę ułatwia system utrzymania pasa ruchu, stabilizacji toru jazdy, wykrywania niechronionych użytkowników dróg oraz tempomat adaptacyjny z układem ostrzegającym o niebezpieczeństwie kolizji i funkcją hamowania awaryjnego.

dhl

– Dzięki testom ze sprawdzonymi partnerami, takimi jak DHL Parcel Polska, udowadniamy, że elektryczne samochody ciężarowe znajdują zastosowanie w transporcie już dziś. Testowane Volvo FM ma również radary boczne, których strefa skanowania, tzw. strefa bezpieczna, to 30 m w tył i 7 m w przód, co podnosi bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg. Dodatkowo samochód ma kamerę narożną w podstawie lusterka oraz kamerę tylną cofania – mówi Marek Gawroński, dyrektor elektromobilności i zrównoważonego rozwoju w Volvo Trucks Polska.

W ramach testów DHL każdego dnia dostarczał towar do wybranych klientów. Wśród nich była m.in. firma H&M. Elektryczna flota to nie tylko samochody, ale też jednoślady. DHL Parcel prowadzi testy elektrycznego roweru kurierskiego.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł
Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź