DAF przygotowuje silniki spalinowe do nowych rodzajów paliwa. Jednym z nich jest HVO.
Uwodorniony olej roślinny (HVO) jest wytwarzany z odpadów i tłuszczów z przemysłu spożywczego. Zapewnia zmniejszenie emisji CO2 „od źródła do koła” do 90% w porównaniu ze zwykłym olejem napędowym. W przeciwieństwie do poprzednich generacji biopaliw, HVO nie ma wpływu na produkcję żywności.
Ciężarówki holenderskiej firmy mogą spalać HVO bez specjalnego przygotowania, zachowując osiągi na zwykłym poziomie. Okres miedzy przeglądami pojazdów zasilanych HVO dochodzi do 200 tys. km w przypadku transportu długodystansowego.
DAF: cała gama
Do jazdy m 100% HVO są gotowe wszystkie najnowsze modele: LF, XD oraz XF, XG i XG+.
– W 2018 roku jako pierwsi wprowadziliśmy na rynek elektryczną ciężarówkę, a w zeszłym roku zaprezentowaliśmy nową generację pojazdów elektrycznych o zasięgu do 500 kilometrów. Przygotowujemy się również do nowych generacji paliw. Jeśli chodzi o certyfikację pojazdów ciężarowych w zakresie CO2, byłby to ogromny krok naprzód, gdyby europejskie prawodawstwo doceniało wkład czystych paliw w zmniejszenie emisji CO2 – uważa Patric Dean, główny konstruktor i członek zarządu DAF Trucks.