wtorek, 10 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościEwolucja rynku. Dwie dekady sprzedaży na OTOMOTO

Ewolucja rynku. Dwie dekady sprzedaży na OTOMOTO

OTOMOTO to platforma sprzedażowa, która jest znaczącym kanałem w sprzedaży samochodów ciężarowych. Dwadzieścia lat temu ten serwis motoryzacyjny zaczął przenosić handel pojazdami z giełd do rzeczywistości internetowej. Dzisiaj ścieżka zakupowa niemal wszystkich klientów zaczyna się w internecie. Z szerokich zasięgów dotarcia do klientów z całej Polski korzysta coraz więcej sprzedawców. Nie tylko tych największych.

Kategoria heavy machinery na OTOMOTO rozwija się bardzo dynamicznie. W całym roku 2023 zanotowano 40% wzrostu liczby wystawień nowych samochodów ciężarowych w stosunku do poprzedniego roku i 15% wzrostu wystawień pojazdów używanych w tej kategorii. Profesjonalni sprzedawcy samochodów ciężarowych doskonale znający potrzeby klientów i trendy obowiązujące na rynku, przenoszą sprzedaż do internetu.

– Choć rynek motoryzacyjny, po trudnym 2022 roku, stabilizuje się i wchodzi w fazę tzw. umiarkowanego optymizmu, w kategorii transportowej, ze względu na sytuację geopolityczną, wciąż widać wiele wyzwań. Stwarza to jednak bardzo dobre warunki dla tych, którzy planują poszerzenie swojej floty.

Dane pokazują, że możliwości wyboru wynikają nie tylko z wyraźnego wzrostu podaży samochodów ciężarowych w 2023 roku, ale także niższych niż w 2022 roku średnich cen pojazdów w tej kategorii – w przypadku używanych pojazdów ceny są niższe o średnio 7%

– podkreśla Tomasz Sułkowski, dyrektor sprzedaży w OTOMOTO.

Klienci z całej Polski

Z punktu widzenia sprzedającego, który chce dotrzeć ze swoją ofertą do klientów z całego kraju, wartością tej platformy są przede wszystkim szerokie zasięgi. Ogłoszenie publikowane jest od razu na dwóch platformach znanych i lubianych przez Polki i Polaków. OTOMOTO to prawie 14 mln odwiedzających miesięcznie, a OLX blisko 12 mln*). Sprzedawca może więc dotrzeć do potencjalnych kupujących bez żadnych ograniczeń lokalizacyjnych.

Zwiększanie potencjału sprzedażowego dzięki OTOMOTO

W świecie, w którym ścieżka zakupowa klienta zaczyna się w internecie, efektywny biznes oznacza strategię sprzedaży opartą o dane i statystyki. OTOMOTO zdaje sobie z tego sprawę i wspiera dealerów wiedzą o zachowaniu potencjalnych kupujących.

Każdy profesjonalny sprzedający ma także dostęp do wspierającego sprzedaż Centrum Benefitów. Jedną z oferowanych tam funkcji jest Wyróżniony Sprzedawca. To wizytówka z ogłoszeniami i numerem telefonu, która pojawia się kontekstowo na liście wyszukiwanych pojazdów. Dzięki temu narzędziu ogłoszenia dopasowane do potrzeb poszukujących konkretnych modeli skutecznie docierają do osób zainteresowanych zakupem.

W Centrum Benefitów udostępniono także usługę Managera Połączeń, która umożliwia przejrzenie raportów połączeń i wiadomości tekstowych. Wszystkie próby kontaktu od potencjalnego kupującego są odnotowane i ułatwiają proces sprzedaży.

Inwestycje w rozwój platformy obejmują także szerokie działania marketingowe. Akcje takie jak „Prawdziwe Historie” prezentującej biznes rodzinnej firmy Smuszkiewiczów zajmującej się sprzedażą aut ciężarowych, przyciągają klientów, a w konsekwencji generują sprzedaż.

20 lat łączenia kupujących ze sprzedającymi

Od samego początku celem OTOMOTO jest łączenie kupujących i sprzedających. Marka zapewnia unikalny kanał sprzedaży, który gwarantuje właściwie bezkonkurencyjne dotarcie do potencjalnych klientów, także kategorii heavy machinery. Biznes sprzedających na OTOMOTO działa non stop. Nawet w niedziele i święta kupujący z całej Polski mają dostęp do oferty danego dealera.   

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź