DB Schenker obchodzi 20-lecie logistyki kontraktowej, które świętuje wspólnie ze swoim pierwszym klientem, który z niej skorzystał, firmą Ambra.
Ambra to największy producent, importer i dystrybutor win w Polsce. Wieloletnia współpraca i szyte na miarę rozwiązania logistyczne zaowocowały rozwojem obu firm.
– Konkurencyjność przedsiębiorstw, ale i całych gospodarek rozstrzyga się dzisiaj w obszarze inteligencji biznesowej i procesach uczenia się, tworzeniu doświadczeń. Nie jest to możliwe bez zdolności organizacji do budowania trwałych relacji i do współpracy opartej na partnerstwie. Dwudziestoletnia praca nad rozwojem z naszym partnerem DB Schenker jest tak nam dzisiaj potrzebnym przykładem sukcesu współpracy – mówi Robert Ogór, prezes zarządu spółki Ambra.
Ponad 20 lat
Firmy nawiązały współpracę już w 1995 roku, najpierw dotyczącą usług transportowych, a od 2003 również w logistyki kontraktowej. Tym samym DB Schenker uruchomił wówczas w Teresinie koło Warszawy swój pierwszy magazyn logistyczny. Lokalizacja ta do dziś pełni dla Ambry rolę magazynu centralnego. Trafia tam towar własny klienta, a także produkty zakupione od innych producentów i importowane do Polski z całego świata. Od 2012 roku operator świadczy także na rzecz klienta szereg usług dodanych tzw. Value Added Services (VAS), które obejmują m.in. etykietowanie, naklejanie znaków akcyzowych, tworzenie dedykowanych zestawów czy standów. W magazynie dziennie realizowanych jest ok. 300 zamówień, a z obiektu wyjeżdża nawet 100 samochodów. Towar dostarczany jest zarówno do sieci sklepów Centrum Wina, jak i zewnętrznych sieci handlowych, a także do odbiorców z sektora hotelarstwa i gastronomii (HoReCa), a nawet klientów indywidualnych.
– Tak długie, nieprzerwane partnerstwo biznesowe na rynku logistycznym dowodzi, że, że przez te wszystkie lata potrafiliśmy z sukcesem wspierać rozwój klienta. Wciąż się rozwijamy i wykorzystujemy najnowsze technologie, aby dostarczać najbardziej wydajne rozwiązania – mówi Dariusz Doroś, dyrektor logistyki kontraktowej w Europie Północnej i Wschodniej w DB Schenkerze.
15 punktów
DB Schenker wspiera swoich klientów na wszystkich etapach ich łańcucha dostaw. Od producenta przez klienta po dystrybucję i dostawę do konsumenta końcowego. Od konsultingu, audytów, projektowania rozwiązań w zakresie optymalizacji łańcucha dostaw przez dostarczanie rozwiązań IT i zaawansowanych technologicznie obiektów o najwyższym poziomie certyfikacji po logistykę zwrotów i projekty w zakresie recyklingu.
Na sieć magazynów logistycznych składa się dziś 15 punktów, kilkuset pracowników i kilkudziesięciu klientów między innymi z takich branż, jak motoryzacyjna, przemysłowa, elektroniczna, detaliczna i dóbr szybkozbywalnych (FMCG).