wtorek, 10 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościEcoterm s.c.: Autostradą do ekologii

Ecoterm s.c.: Autostradą do ekologii

Ecoterm s.c. w zamyśle założycieli miał być emanacją ich wieloletniego doświadczenia, relacji i kontaktów biznesowych oraz zaangażowania. Misją spółki miało być dostarczanie specjalistycznych rozwiązań w zakresie transportu chłodniczego.

Setki dostarczonych i serwisowanych wcześniej pojazdów dostawczych i ciężarowych dziesiątkom pomorskich przedsiębiorstw dawały nadzieję, że nie będzie to misja straceńcza. Kluczem do sukcesu miał okazać się odpowiedni dobór partnerów biznesowych.

Podpisana w październiku 2013 roku, umowa partnerska z Carrier Transicold Polska, stała się przełomem w działalności Ecoterm. Od początku długiego procesu uzgodnień treści umowy, kierownictwo spółki bardzo poważnie traktowało zawarte w niej zobowiązania. Patrząc z innej strony, podpisanie tej umowy otworzyło przed Ecoterm nowe perspektywy. Rozszerzyło zakres świadczonych usług o pełną gamę urządzeń Carrier Transicold, w tym agregaty naczepowe.

– Przez 10 lat sprzedaliśmy, zamontowaliśmy i opiekujemy się ponad tysiącem agregatów wszystkich typów. Wśród nich dominują jednak naczepowe Vector jedno- i wielotemperaturowe – podkreśla Tomasz Ostrowski, współwłaściciel firmy Ecoterm.

Branża chłodnicza ważnym ogniwem

Ecoterm

Carrier Transicold jako globalny lider technologii elektrycznej (E-Drive) w chłodnictwie, od ponad 25 lat rozwija produkcję urządzeń chłodniczych zasilanych prądem. Podpisanie umowy partnerskiej oznaczało więc dla Ecotermu i klientów firmy dostęp do urządzeń najnowszej generacji. Nieszczędząc wysiłku i kosztów, firma stara się, aby każdy nowy agregat wprowadzony do sprzedaży, został wcześniej udostępniony do testów na Pomorzu.

– Globalna pandemia uzmysłowiła nam dwie rzeczy. Branża chłodnicza, czyli łańcuch chłodniczy dostaw, i my jako jedno z jego ogniw, to bardzo ważny element życia społecznego. W okresie pandemii firma nie przerwała swojej działalności. Tym samym spełniliśmy też oczekiwania naszego partnera dotyczące czynnego włączenia się do walki z pandemią, wyrażone w piśmie prezesa Carrier Transicold do wszystkich 4 tysięcy serwisów na świecie – wspomina wspólnik Jarosław Dobroszek.

– Jasnym stało się dla nas, że świat post pandemiczny nie będzie prostą kontynuacją naszej dotychczasowej drogi – dodaje Tomasz Ostrowski.

Nowe technologie na kolejne 10 lat

Minione lata to znaczny udział technologii E–drive w ofercie Ecoterm. Na nadchodzące firma czuje się więc dobrze przygotowana.

– Jesteśmy gotowi na e–mobilność. W tym zakresie oferta naszego partnera jest kompletna, a technologia E-drive idealnie adaptuje się w pojazdach elektrycznych i naczepach chłodniczych. Bariera finansowa rozwiązań elektrycznych będzie w kolejnych latach zanikać, wraz ze wzrostem produkcji i jej malejącymi kosztami – podkreśla Tomasz Ostrowski. Nieoceniona jest też pomoc i wsparcie Przemysława Borzymowskiego, naszego opiekuna regionalnego.

Ecoterm- DAF XD z Igloocar
Pojazd testowy DAF XD z zabudową chłodniczą Igloocar i agregatem Carrier HE 8 oraz windą Dhollandia S08. Inteligentny Power Pack w układzie hybrydowym od AddVolt sprawia, że agregat może być zasilany tylko prądem.

Od wielu lat Ecoterm wyróżnia udostępnianie klientom na Pomorzu nowych rozwiązań z bogatego arsenału Carrier Transicold, w postaci pojazdów ekspozycyjnych i testowych. Firma prezentuje je również podczas corocznych spotkań, konferencji i wystaw. Nie może więc dziwić, że doceniając nadchodzącą rewolucję w motoryzacji, jako pierwsza w Polsce zorganizowała ekspozycję elektrycznych pojazdów chłodniczych oraz forum chłodnicze na MTG w Gdańsku podczas targów Polfish 2022.

Prezentacja nowych produktów opartych na rozwiązaniach elektrycznych przyszłości przekracza możliwości budżetowe większości importerów pojazdów ciężarowych w Polsce. Ecoterm dzięki wsparciu wielu prężnych partnerów biznesowych i z takimi wyzwaniami wyśmienicie sobie radzi.

Ecoterm naczepa lynx-fleet-na-lamberet-
Od września klienci Ecoterm mogą testować naczepę Lamberet SR 2 z agregatem Vector HE19 wyposażonym w monitoring Carrier LYNX Fleet i panele fotowoltaiczne

Dwa ekscytujące projekty

– W roku naszego 10-lecia udało się nam uruchomić dwa ekscytujące projekty testowe. Naczepa Lamberet SR2 z agregatem HE19 wyposażona w monitoring Carrier LYNX Fleet i panele fotowoltaiczne testowana jest przez naszych klientów od września. W przypadku pojazdu DAF XD poza komorą chłodniczą Igloocar z agregatem HE 8 oraz windą Dhollandia S08, najważniejszym elementem jest inteligentny Power Pack w układzie hybrydowym od AddVolt. Układ pozwala wyeliminować napęd spalinowy agregatu, traktując go jako zabezpieczenie – mówi Tomasz Ostrowski.

– Kiedy w 2011 r. wymyślaliśmy nazwę ECO TERM przyświecała nam idea, że będzie to dla nas i naszych klientów wspólna droga do ekologii. Dzisiaj mamy wrażenie, że pędzimy po autostradzie – podkreśla Jarosław Dobroszek. 

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź