Raben otworzył w Polsce swój kolejny „dom”. Obecność w naszym kraju Holendrzy zaczynali od Baranowa. Następnie rozbudowali centrum logistyczne w Gądkach i Robakowie. Swojej kolejności doczekała się wreszcie stolica Wielkopolski. 3 lipca 2024 roku w Poznaniu przy ul. Obodrzyckiej 65 oficjalnie otworzono nowy oddział spółki Raben Logistics Polska.
Niewątpliwym atutem nowego magazynu o powierzchni ok. 44 tys. m2, jest lokalizacja, blisko zarówno centrum Poznania jak i autostrady A2. To nowoczesny i ekologiczny obiekt, w którym zastosowano zrównoważone rozwiązania. Dzięki nim magazyn spełnia wymagania certyfikacji BREEAM na poziomie Excellent oraz rygorystyczne wymogi zrównoważonego budownictwa FM Global.
Praca dla 200 osób
Magazyn wyposażono zarówno w wózki systemowe VNA, jak i wózki Li-Ion. 41 ramp przeładunkowych do obsługi samochodów ciężarowych oraz obszerne place manewrowe i tereny zewnętrzne przeznaczone wyłącznie do użytku Raben, umożliwiają komfortowe magazynowanie oraz prowadzenie różnorodnych operacji, w tym produkcji VAS. Łącznie w magazynie i biurze zatrudnienie w oddziale Raben w Poznaniu znajdzie 200 osób.
„Dzięki otwarciu oddziału w Poznaniu, Raben może jeszcze mocniej zaznaczyć swoją obecność w Wielkopolsce. Nowy punkt na mapie naszych lokalizacji to także kolejny krok w rozwoju firmy i regionu, zarówno w zakresie magazynowania jak i logistyki miejskiej.” – komentuje Lucyna Zaborowska-Princ, dyrektor regionu Raben Logistics Polska.
Tego typu inwestycje zazwyczaj służą m.in. do obsługi logistyki ostatniej mili. W tym przypadku głównym celem Raben jest rozwój usług związanych z logistyką kontraktową i magazynowaniem, a także z produkcją usług dodanych takich jak co-packing czy co-manufacturing. Dlatego magazyn został wyposażony w specjalistyczną strefę VAS o łącznej powierzchni 700 m2. Rozwój tych usług związany jest oczywiście z potrzebami klientów. Infrastruktura obiektu została przygotowana tak, aby móc rozszerzać zakres tych aktywności w przyszłości.
Magazyny już zarezerwowane
Całość obecnie postawionej infrastruktury magazynowej została już zarezerwowana dla Mars Wrigley, długoletniego partnera firmy Raben. Zakład znajdujący się w bezpośrednim sąsiedztwie nowopowstałej inwestycji jest jedną z największych fabryk Mars Wrigley w Europie. Jest to też drugi największy na świecie zakładem Mars Wrigley produkującym gumy do żucia i miętusy. Produkty w nim wytwarzane trafiają na ponad 40 europejskich i globalnych rynków.
– Poznański zakład nieustannie się rozwija odpowiadając na zwiększający się popyt na produkty w nim wytwarzane. Wśród nich są takie marki jak Orbit, Winterfresh czy Airwaves. Wraz z rozwojem działalności fabryki potrzebujemy również większej i nowocześniejszej przestrzeni magazynowej – mówi Grzegorz Kowalczewski, dyrektor fabryki Mars Wrigley w Poznaniu.
Grzegorz Kowalczewski podkreśla, że nowoczesna infrastruktura zapewni, że jakość surowców i opakowań stosowanych w produkcji sprosta restrykcyjnym oczekiwaniom. Korzystanie z nowego magazynu wpisuje się również w plan zrównoważonego rozwoju. Zakłada on osiągnięcie neutralności emisyjnej w zakresie gazów cieplarnianych (GHG) w całym łańcuchu wartości do 2050 r. Zmniejszenie o prawie 95 % dystansu pomiędzy fabryką, a magazynem zewnętrznym zdecydowanie zmniejszy ślad węglowy wynikający z transportu pomiędzy tymi dwoma punktami. Jednocześnie zredukuje CO2 na poziomie 120 ton rocznie.
„Infrastruktura i usługi świadczone w nowej placówce wychodzą naprzeciw oczekiwaniom klientów. Dziś możemy pochwalić się najnowocześniejszymi rozwiązaniami w regionie, za sprawą których towary odbiorców naszych usług są bezpieczne” – dodaje Lucyna Zaborowska-Princ.
Raben otworzył kolejny oddział i nie przestaje realizować nowych inwestycji, wyróżniających się wysoką jakością i nowoczesnymi rozwiązaniami. Wszystko w celu optymalizacji procesów swoich i swoich klientów. Za ich sprawą firma ma możliwość szybszego realizowania przeładunków, zmniejszenia ryzyka uszkodzeń oraz jeszcze lepszej kontroli towarów. To zapewnia bezpieczeństwo produktów powierzonych firmie przez jej klientów oraz budowanie przewagi konkurencyjnej nie tylko operatora logistycznego, ale przede wszystkim jego partnerów biznesowych.