Pierwsza elektryczna chłodnia S.KOe Cool firmy Schmitz Cargobull trafiła do Finlandii, do spółki PNO Rental, która z kolei udostępni ją firmie Kylmästi Paras.
Po dostawach w Rumunii i Niemczech pierwsza elektryczna naczepa chłodnicza Schmitz Cargobull trafiła do Skandynawii, konkretnie do Finlandii. Podczas uroczystego przekazania pojazdu w zakładzie Schmitz Cargobull w Vantaa w Finlandii szczegółowo zaprezentowano zalety w pełni elektrycznej naczepy oraz zademonstrowano jej działanie w praktyce.
Pierwsza elektryczna chłodnia obsłuży Helsinki
Pierwsza elektryczna chłodnia będzie używana w obszarze metropolitalnym Helsinek do transportu dystrybucyjnego w śródmieściu. Z naczepą współpracuje elektryczny ciągnik siodłowy Volvo.
– PNO Rental i Kylmästi Paras są naszymi wieloletnimi partnerami biznesowymi i cieszymy się, że możemy zapewnić im wydajny i zrównoważony pojazd do transportu w kontrolowanej temperaturze w postaci elektrycznego chłodni S.KOe Cool – powiedział Felix Müller, dyrektor ds. kluczowych klientów Schmitz Cargobull.

Elektryczna naczepa S.KOe Cool jest wyposażona w elektryczny agregat, akumulator wysokonapięciowy oraz oś elektryczną wytwarzającą energię podczas jazdy. Zelektryfikowany pojazd jest również niezwykle cichy, co umożliwia realizację dostaw na terenach miejskich wczesnym rankiem i późnym wieczorem. Agregat S.CU ep85 przeznaczony ma funkcję grzania. Jego moc chłodzenia dochodzi do 15 800 watów, a grzewcza do 10 500 watów. Zelektryfikowana oś odzyskuje energię między innymi podczas hamowania, dzięki czemu wydłuża czas pracy agregatu chłodniczego i skraca czas ładowania akumulatora przez sieć energetyczną.







