poniedziałek, 26 lutego, 2024
Strona głównaAktualnościMaster E-Tech przejedzie 460 km

Master E-Tech przejedzie 460 km

Nowy Master E-Tech 100% electric ma zasięg 460 km wg WLTP, co lokuje go w czołówce wśród dużych dostawczaków na baterie.

Renault oferuje akumulatory o pojemności 40 lub 87 kWh. Pierwszy zapewnia do 200, a drugi do 460 km zasięgu.

Na wydłużenie zasięgu nowego, dostawczego Renault ma wpływ kilka czynników.

Mniejszy opór

Nowe Renault Master E-Tech 100% electric jest bardziej opływowe niż poprzednio. Poświęcono tysiące godzin w tunelu aerodynamicznym na dopracowanie kształtu nadwozia. Ze względu na wielkość samochodu wykorzystano tunel aerodynamiczny przeznaczony dla samolotów.

System zarządzania akumulatorem umożliwia ciągłą kontrolę temperatury, a co za tym idzie dłuższe utrzymanie osiągów i wydłużenie okresu eksploatacji baterii. Dostępna w standardzie klimatyzacja kabiny równoważy potrzeby pasażerów oraz konieczność zapewnienia maksymalnego, możliwego zasięgu. Zdolność odzyskiwania energii podczas hamowania może sięgać 95 kW. W wersji z akumulatorem o pojemności 87 kWh zużycie wynosi 21 kWh/100 km w cyklu WLTP. Podsumowując, nowy Master zużywa o 27% energii elektrycznej mniej niż obecny i osiąga zasięg do 460 km WLTP.

Renault jako zasilacz

Gama nowego Mastera E-Tech 100% electric obejmuje samochody o dopuszczalnej masie całkowitej sięgającej 4 ton. Samochód ma ładowność do 1625 kg i może ciągnąć przyczepę o masie do 2,5 tony. Ładowanie od 10% do 100% z domowych źródeł zasilania zajmuje mniej niż cztery godziny w przypadku ładowarki prądu zmiennego typu Wallbox o mocy 22 kW. Szybkie ładowanie prądem stałym z terminali o mocy 130 kW pozwala w ciągu pół godziny powiększyć zasięg o 252 km.

Nowy Master E-Tech 100% electric jest dostępny z silnikami o mocy 96 kW lub 105 kW, z których każdy dysponuje 300 Nm momentu obrotowego.

Gniazdo w kabinie lub ładowni pozwoli zasilać z baterii trakcyjnej różne urządzenia będące częścią zabudowy lub używane przez kierowcę, np. komputer, wiertarkę itp. Funkcja V2G (ang. Vehicle To Grid) umożliwia podłączenie pojazdu do sieci elektroenergetycznej i oddawanie energii z akumulatorów.

Trzy napędy

Mapy Google uwzględniają preferencje użytkownika i sugerują przebieg trasy, który pozwala zoptymalizować podróż. Electric Route Planner umożliwia lepsze planowanie przejazdów. Z kolei aplikacja My Renault i jej zdalne usługi dla wersji elektrycznych umożliwiają Masterowi E-Tech pozostawanie w stałej łączności z urządzeniami osobistymi użytkownika.

Nowy Master dostępny jest z napędem spalinowym, elektrycznym i wodorowym. Wszystkie powstają na tej samej linii montażowej w zakładzie w Batilly. Samochód będzie wprowadzany do sprzedaży od wiosny 2024 roku.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź