wtorek, 1 kwietnia, 2025
Strona głównaAktualnościJubileusz Solarisa Urbino i egzemplarz nr 25 000

Jubileusz Solarisa Urbino i egzemplarz nr 25 000

Solaris bez wątpienia ma co świętować. W maju fabryke opuścił 25 000. autobus. Jubileuszowym pojazdem okazał się Urbino 12 electric. Jego odbiorcą jest ATM Milano. W tym samym czasie firma obchodziła 25. rocznicę premiery modelu Urbino. Jubileusz Solarisa Urbino to zachęta do dalszych działań.

Dla swoich klientów firma Solaris wyprodukowała już 25 000 pojazdów. Autobusy z napędem wodorowym, elektrycznym, hybrydowym, CNG i spalinowym oraz trolejbusy jeżdżą w taborach przewoźników z ponad 850 miast w 32 krajach. Jubileuszowy Solaris to 12-metrowy Urbino electric w barwach przewoźnika z Mediolanu ATM. Współpraca z włoskim operatorem trwa już 10 lat, podczas których producent dostarczył do Mediolanu 450 autobusów i trolejbusów.

Ponad 80% Soilarisów to autobusy ekologiczne

Z każdym rokiem wyraźnie zmienia się miks produkcyjny w fabryce w Bolechowie. W ubiegłym roku udział w sprzedaży i produkcji pojazdów nisko- i zeroemisyjnych  przekroczył 80%. Dane te stanowią doskonałe odzwierciedlenie tempa zmian w transporcie publicznym w całej Europie.

„Z uwagą obserwujemy, że elektryfikacja transportu miejskiego zdecydowanie przyspiesza. Nasza firma sukcesywnie rozbudowuje swoje zasoby produkcyjne o kolejne hale i stanowiska dla autobusów elektrycznych i wodorowych. Od dawna doskonalimy nasze rozwiązania bezemisyjne i jesteśmy gotowi na te zmiany” – mówi Mateusz Figaszewski z Solaris Bus & Coach.

Jubileusz Solarisa Urbino. Model ma 25 lat

Pod koniec maja wypadała również inna, szczególna okazja: XXV rocznica premiery, a więc jubileusz Solarisa Urbino. Pierwszy niskopodłogowy autobus miejski Solaris Urbino został zaprezentowany przed publicznością 26 maja 1999 roku, na targach motoryzacyjnych w Poznaniu. Dziś Solaris Urbino to doskonale rozpoznawana wśród kierowców i pasażerów marka w całej Europie. Mateusz Figaszewski podkreślił, że Solaris Urbino to dziś synonim nowoczesnego oblicza transportu publicznego. Na razie w Europie, ale firma intensywnie pracuje nad tym, aby walory marki mogli już wkrótce docenić również przewoźnicy z Ameryki Północnej.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź