2024 rok dla DAF Trucks Polska był pełen zmian, również personalnych. Na stanowisku dyrektora generalnego Mariusza Piszczka zastąpił Krzysztof Michalik. Do zespołu dołączyła też Monika Prościńska, obejmując stanowisko dyrektora sprzedaży. DAF świętował swoje 75-lecie, a na rynku zadebiutowała zmodernizowana gama nowych pojazdów.
W minionym roku DAF zdobył 14,4% udział w europejskim rynku pojazdów o dmc powyżej 16 t, plasując się na pozycji lidera w Wielkiej Brytanii z udziałem prawie 27% oraz w Holandii – prawie 29. W przypadku pojazdów lekkich rok dla DAF-a w Europie zamknął się udziałem na poziomie 9,5%.
Sukcesem zakończyły się też trzyletnie testy, w których brał udział DAF XF z roku modelowego 2021. Przeprowadziła je niemiecka firma transportowa wspólnie z branżowymi dziennikarzami. DAF pokonał sześciu konkurentów, po raz pierwszy uzyskując tytuł najbardziej ekonomicznej ciężarówki.
Kolejnym powodem do świętowania było m.in. 30-lecie programu części zamiennych TRP, który obejmuje ponad 87 tys. części do pojazdów ciężarowych różnych marek, w tym DAF-a, oraz naczep i przyczep.
– Dążymy wciąż do doskonałości w obsłudze zapobiegawczej. Wiemy, jak bardzo ważny dla naszych klientów jest czas, dlatego cieszymy się z otwarcia pierwszego Europejskiego Centrum Dystrybucji Części w Niemczech – podkreśla Agnieszka Głowicka, menedżer ds. marketingu w DAF Trucks Polska.
Do 13% niższe zużycie paliwa
Niemniej ważna dla DAF-a była jesień. Podczas targów w Hanowerze zaprezentowano zmodernizowaną nową gamę pojazdów DAF Efficiency Champion.
– Rozpoczęliśmy kolejny rozdział nowej generacji pojazdów DAF. Te modele nie tylko charakteryzuje czerwony kolor Flame Red, ale przede wszystkim zmodernizowany układ napędowy, w tym nowe przełożenia mostów. Dzięki tym zmianom dokładamy kolejne 3% redukcji zużycia paliwa, z czego jesteśmy bardzo dumni – dodaje Agnieszka Głowicka.
Warto przypomnieć, że w pojazdach nowej gamy z rocznika modelowego 2021 poprawiono efektywność paliwową o 10% w stosunku do poprzedniej generacji, wprowadzonej na rynek w 2017 r. Równocześnie z prowadzeniem zmodernizowanej gamy pojazdów roku modelowego 2025, na rynku zadebiutował system do zarządzanie flotą – Paccar Connect.
Również w ubiegłym roku pierwsze pojazdy elektryczne z serii DAF XF i XD wyruszyły na europejskie drogi. Zapewniają one zasięg do 500 km na jednym ładowaniu. Dodatkowo powołano specjalny dział Paccar Power Solutions, który zajmuje się kompleksowym wspieraniem klientów w transformacji energetycznej.

– Szyjemy ofertę pod indywidualne potrzeby klientów, dostarczamy kompleksowe rozwiązania wraz z ładowarkami oraz system akumulatorowych magazynów energii – podkreśla Agnieszka Głowicka.
DAF Truck Polska wraca na podium
Rok 2024 na rynku pojazdów o dmc powyżej 16 t był bardzo złożony, pełen wyzwań, ale też nowych możliwości. W 2023 roku nastąpił spadek koniunktury w sektorach transportu i logistyki i ta pogarszająca się sytuacja utrzymała się też w 2024 roku, wyhamowując popyt na nowe pojazdy ciężarowe.
– Zauważyliśmy, że firmy transportowe ograniczały inwestycje w nowe pojazdy, co było spowodowane wysokimi kosztami działalności i pogarszającą się sytuacją finansową. Wiele flot odłożyło swoje decyzje zakupowe na 2025 rok – podkreśla Monika Prościńska, dyrektor sprzedaży DAF Trucks Polska… Całość czytaj w magazynie fleetLOG 3/2025.