Ecoterm s.c. w zamyśle założycieli miał być emanacją ich wieloletniego doświadczenia, relacji i kontaktów biznesowych oraz zaangażowania. Misją spółki miało być dostarczanie specjalistycznych rozwiązań w zakresie transportu chłodniczego.
Setki dostarczonych i serwisowanych wcześniej pojazdów dostawczych i ciężarowych dziesiątkom pomorskich przedsiębiorstw dawały nadzieję, że nie będzie to misja straceńcza. Kluczem do sukcesu miał okazać się odpowiedni dobór partnerów biznesowych.
Podpisana w październiku 2013 roku, umowa partnerska z Carrier Transicold Polska, stała się przełomem w działalności Ecoterm. Od początku długiego procesu uzgodnień treści umowy, kierownictwo spółki bardzo poważnie traktowało zawarte w niej zobowiązania. Patrząc z innej strony, podpisanie tej umowy otworzyło przed Ecoterm nowe perspektywy. Rozszerzyło zakres świadczonych usług o pełną gamę urządzeń Carrier Transicold, w tym agregaty naczepowe.
Branża chłodnicza ważnym ogniwem
Carrier Transicold jako globalny lider technologii elektrycznej (E-Drive) w chłodnictwie, od ponad 25 lat rozwija produkcję urządzeń chłodniczych zasilanych prądem. Podpisanie umowy partnerskiej oznaczało więc dla Ecotermu i klientów firmy dostęp do urządzeń najnowszej generacji. Nieszczędząc wysiłku i kosztów, firma stara się, aby każdy nowy agregat wprowadzony do sprzedaży, został wcześniej udostępniony do testów na Pomorzu.
– Jasnym stało się dla nas, że świat post pandemiczny nie będzie prostą kontynuacją naszej dotychczasowej drogi – dodaje Tomasz Ostrowski.
Nowe technologie na kolejne 10 lat
Minione lata to znaczny udział technologii E–drive w ofercie Ecoterm. Na nadchodzące firma czuje się więc dobrze przygotowana.
– Jesteśmy gotowi na e–mobilność. W tym zakresie oferta naszego partnera jest kompletna, a technologia E-drive idealnie adaptuje się w pojazdach elektrycznych i naczepach chłodniczych. Bariera finansowa rozwiązań elektrycznych będzie w kolejnych latach zanikać, wraz ze wzrostem produkcji i jej malejącymi kosztami – podkreśla Tomasz Ostrowski. Nieoceniona jest też pomoc i wsparcie Przemysława Borzymowskiego, naszego opiekuna regionalnego.
Od wielu lat Ecoterm wyróżnia udostępnianie klientom na Pomorzu nowych rozwiązań z bogatego arsenału Carrier Transicold, w postaci pojazdów ekspozycyjnych i testowych. Firma prezentuje je również podczas corocznych spotkań, konferencji i wystaw. Nie może więc dziwić, że doceniając nadchodzącą rewolucję w motoryzacji, jako pierwsza w Polsce zorganizowała ekspozycję elektrycznych pojazdów chłodniczych oraz forum chłodnicze na MTG w Gdańsku podczas targów Polfish 2022.
Prezentacja nowych produktów opartych na rozwiązaniach elektrycznych przyszłości przekracza możliwości budżetowe większości importerów pojazdów ciężarowych w Polsce. Ecoterm dzięki wsparciu wielu prężnych partnerów biznesowych i z takimi wyzwaniami wyśmienicie sobie radzi.
Dwa ekscytujące projekty
– W roku naszego 10-lecia udało się nam uruchomić dwa ekscytujące projekty testowe. Naczepa Lamberet SR2 z agregatem HE19 wyposażona w monitoring Carrier LYNX Fleet i panele fotowoltaiczne testowana jest przez naszych klientów od września. W przypadku pojazdu DAF XD poza komorą chłodniczą Igloocar z agregatem HE 8 oraz windą Dhollandia S08, najważniejszym elementem jest inteligentny Power Pack w układzie hybrydowym od AddVolt. Układ pozwala wyeliminować napęd spalinowy agregatu, traktując go jako zabezpieczenie – mówi Tomasz Ostrowski.
– Kiedy w 2011 r. wymyślaliśmy nazwę ECO TERM przyświecała nam idea, że będzie to dla nas i naszych klientów wspólna droga do ekologii. Dzisiaj mamy wrażenie, że pędzimy po autostradzie – podkreśla Jarosław Dobroszek.