Nowy Ford Transit Courier jest już dostępny w Polsce. Można wybierać spośród kilku wersji wyposażenia z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi.
Spółka Ford Polska ogłosiła cennik i przyjmuje zamówienia na nowego Transita Couriera.
Długość nowego modelu wynosi 4337 mm (4343 mm w wersji Active), szerokość bez lusterek 1791 mm, wysokość 1827 mm (1839 mm Active), a rozstaw osi 2692 mm. Objętość przestrzeni ładunkowej furgonu to 2,9 m3. Ładowność w zależności od wersji wynosi od 636 kg do 813 kg.
Diesel czy benzyna?
Oferta silników spalinowych obejmuje benzynowy 1.0 EcoBoost o mocy 100 KM i 125 KM oraz wysokoprężny 1.5 EcoBlue o mocy 100 KM. Wszystkie samochody dostępne są z 6-biegową manualną skrzynią biegów, a 1.0 EcoBoost 125 KM także z 7-biegową zautomatyzowaną skrzynią dwusprzęgłową.
Nowy Transit Courier ma napędzane przednie koła i jest dostępny w trzech wersjach wyposażenia – Trend, Limited oraz Active.
Każdy Transit Courier w wersji Trend zawiera w standardzie m.in. elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, tylne czujniki parkowania, tempomat, ogranicznik prędkości, cyfrowy zestaw wskaźników, 8-calowy dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC 4 oraz Apple CarPlay i Android Auto. W standardzie znajduje się również pakiet systemów asystujących kierowcy, który zawiera m.in. system zapobiegania kolizjom Pre-Collision Assist, monitorowania koncentracji kierowcy, kontroli pasa ruchu czy rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości. Ceny wersji Trend zaczynają się od 81 750 zł netto.
Pod koniec roku do oferty dołączy wersja Kombi w wersji wyposażenia Trend, która dodatkowo będzie mieć m.in. odsuwane drzwi boczne po obu stronach oraz ruchomą przegrodę z kraty.
W wersji Limited znajduje się dodatkowo automatyczna klimatyzacja EATC, automatyczne wycieraczki przednie z czujnikiem deszczu, koło kierownicy i uchwyt dźwigni zmiany biegów wykończony materiałem Sensico, przednie i tylne czujniki parkowania czy kamera cofania. Ceny wersji Limited startują od 88 950 zł netto.
Wersja Active nowego Transita Couriera w porównaniu do wyposażenia Trend wyróżnia się automatycznymi wycieraczkami przednimi z czujnikiem deszczu, kamerą cofania czy kołem kierownicy i uchwytem dźwigni zmiany biegów wykończonymi materiałem Sensico. Jako jedyna w standardzie posiada także relingi dachowe. Jej cennik rozpoczyna się od 91 350 zł netto.
Elektryk potem
Wszystkie furgony mają w standardzie odsuwane drzwi boczne po prawej stronie, a opcjonalnie po obu stronach. Standardem dla wersji Trend są 15-calowe obręcze stalowe, dla Limited 16” z lekkiego stopu, a dla Active 17”. Opcjonalnie samochód można wyposażyć m.in. w system nawigacji satelitarnej, światła do jazdy dziennej LED, podgrzewane przednie fotele, podgrzewaną kierownicę, podgrzewaną przednią szybę Quickclear czy składany fotel pasażera. Jeśli chodzi o dodatkowe systemy asystujące kierowcy, jako opcja dostępne są m.in. adaptacyjny tempomat, funkcja automatycznego hamowania podczas cofania czy system monitorowania martwego pola w lusterkach.
Pod koniec 2024 roku do produkcji wejdzie także elektryczny wariant E-Transit Courier.