wtorek, 16 kwietnia, 2024
Strona głównaAktualnościNowy Ford Transit Courier już latem

Nowy Ford Transit Courier już latem

Do gamy Forda dołącza nowy Ford Transit Courier. Jako pierwsza będzie zaprezentowana wersja elektryczna E-Transit Courier.

Nowy, mały, dostawczy Ford Transit Courier z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi będzie dostępny od lata 2023. Wersja elektryczna wejdzie do produkcji w 2024 roku, ale szerokiej publiczności zostanie pokazana już w dniach 18-20 kwietnia 2023 roku na targach pojazdów użytkowych w Birmingham w Wielkiej Brytanii. Na koniec dołączy wersja osobowa Tourneo Courier w odmianach z silnikami spalinowymi oraz elektrycznym.

Nowy Ford Transit Courier

Transit Courier może być wyposażony w 3-cylindrowy, 1-litrowy silnik benzynowy EcoBoost Forda w wariantach mocy 100 KM i 125 KM lub 4-cylindrowy, 1,5-litrowy silnik wysokoprężny EcoBlue o mocy 100 KM. Standardem jest sześciobiegowa skrzynia manualna, natomiast silnik benzynowy o mocy 125 KM jest dostępny również z nową siedmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynią zautomatyzowaną. W standardzie jest układ Auto Start-Stop oraz regulowana żaluzja wlotu powietrza, obniżające zużycie paliwa.

Benzynowe i wysokoprężne modele Transit Courier oferują standardową ładowność do 678 kg, można też zamówić opcję High Payload, która zwiększa dopuszczalną ładowność do 845 kg. Dopuszczalna masa przyczepy wynosi 1100 kg dla modeli z silnikiem Diesla i 1000 kg dla modeli z silnikiem benzynowym. Klienci mogą również wybrać model dostawczy w wersji van z podwójną kabiną, z trzyosobową tylną kanapą i składaną przegrodą, co gwarantuje elastyczność wnętrza i kompromis między przewożeniem pasażerów lub większego ładunku.

Ford E-Transit Courier

E-Transit Courier

Wariant elektryczny E-Transit Courier ma dopuszczalną ładowność 700 kg, a maksymalna masa holowanej przyczepy, to 750 kg. Napędza go silnik o mocy 136 KM (100 kW). Wbudowana przetwornica ogranicza moc ładowania przy użyciu prądu zmiennego do 11 kW. W ten sposób można naładować baterie do pełna w ciągu 5,7 godziny.

Możliwe jest również szybkie ładowanie prądem stałym. Ford oczekuje, że zwiększy ono zasięg samochodu o 87 km w ciągu 10 minut od podłączenia do ładowarki, a ładowanie od 10 do 80% zajmie mniej niż 35 minut. Na wybranych rynkach E-Transit Courier otrzyma również roczny bezpłatny dostęp do sieci ładowania Blue Oval Charge Network, która do 2024 roku ma obejmować 500 000 publicznych ładowarek.

Producent nie podaje na razie pojemności baterii. Dane o zasięgu również mają być znane w późniejszym terminie.

Więcej Forda w Fordzie

Całkowita objętość przestrzeni ładunkowej wynosi teraz 2,9 m3, czyli o 25% więcej niż w poprzednim modelu. Możliwości furgonu dodatkowo zwiększa nowa funkcja grodzi przelotowej, która umożliwia przewożenie przedmiotów takich jak deski lub rury o długości ponad 2600 mm.

Cyfrowy zestaw wskaźników „digiboard” zawiera 12-calowy ekran główny i 12-calowy środkowy ekran dotykowy z najnowszym systemem Ford SYNC 4. W subskrypcji dostępna jest skomunikowana z siecią nawigacja (Connected Navigation) z dostępem do aktualnych informacji o ruchu drogowym, parkowaniu, opłatach i lokalnych zagrożeniach. W standardzie jest bezprzewodowa łączność umożliwiająca używanie Android Auto i Apple CarPlayPakiet biurowy (Office Pack) obejmuje składaną, płaską podkładkę i oświetlenie, dzięki którym korzystanie z laptopa, wypełnianie dokumentów lub spędzanie przerw w kabinie jest przyjemniejsze i wygodniejsze.

W wyposażeniu nowego Forda jest adaptacyjny tempomat z funkcją Lane Centering oraz Stop & Go, system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach (BLIS) z funkcją ostrzegania o ruchu poprzecznym, asystent skrętu w lewo i funkcja automatycznego hamowania podczas cofania.

Porównanie parametrów użytkowych poprzedniego Transita Couriera i nowego modelu na przykładzie E-Transita Courier.

Po aktywacji wbudowanego modemu operatorzy flot samochodowych mogą otrzymywać za pośrednictwem oprogramowania Ford Pro Software alerty bezpieczeństwa pojazdu, dotyczące kolizji i włamań. Dzięki funkcji Fleet Start Inhibit, menedżer floty może zdalnie włączyć lub unieruchomić samochód, aby zapobiec kradzieży lub nieuprawnionemu użyciu poza godzinami pracy. Ford Pro oferuje również fabryczne pakiety zamków do pojazdu.

Modele spalinowe powinny zjawiać się na przeglądy co 2 lata lub 30 000 km. Ford spodziewa się, że nieplanowe koszty serwisowe elektrycznego E-Transita Courier będą co najmniej o 35% niższe, niż w odmian spalinowych.

Wszystkie modele będą budowane w mieście Krajowa w Rumunii przez firmę Ford Otosan.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź