Pierwszy silnik Cummins na CNG wyprodukowano w fabryce w Darlington w Wielkiej Brytanii.
Silnik typu L9N ma pojemność 8,9 l i oferowany jest wersjach o mocy od 280 do 320 KM. Ma osiągi zbliżone do analogicznego silnika na olej napędowy i jest równie niezawodny. Jednocześnie zapewnia niższą emisję dwutlenku węgla, tlenków azotu i innych szkodliwych składników spalin. Może być zasilany metanem w dowolnej postaci z dowolnego źródła, a zatem sprężonym CNG, skroplonym LNG oraz sprężonym lub skroplonym biometanem (odpowiednio: CBG i LBG), który jest zaliczany do paliw odnawialnych.
Znany w Polsce
– Silniki Cummins zasilane gazem ziemnym to praktyczna i łatwo dostępna technologia dla klientów poszukujących cichej, oszczędnej paliwowo jednostki o bardzo niskiej emisji dla transportu miejskiego. Produkcja tych silników w Wielkiej Brytanii na potrzeby europejskich klientów: producentów samochodów ciężarowych i autobusów, usprawnia logistykę i przyspiesza nasze działania. Wpływa również pozytywnie na zrównoważony rozwój – powiedziała Ashley Watton, dyrektor Bus Business Europe w Cumminsie.
Zaprojektowany z myślą o spełnieniu wymagań normy Euro VI Phase E, silnik Cummins L9N cieszy się dużym zainteresowaniem na europejskim rynku autobusów, szczególnie w miastach ze strefami niskiej emisji. Obecnie montuje się go w autobusach pracujących w Polsce, Azerbejdżanie, Estonii, Hiszpanii i Turcji.
Cummins zza oceanu
Produkcję silnika Cummins L9N przeniesiono z fabryki Rocky Mount Engine Plant w Karolinie Północnej w USA, aby zapewnić europejskim klientom szybsze dostawy. Dzięki skróceniu odległości i czasu wysyłki zmniejsza się złożoność łańcucha dostaw, a cały proces ma bardziej zrównoważony charakter. Produkcję przeniesiono w zaledwie sześć miesięcy, a dzięki tej inwestycji fabryka w Darlington znacznie się rozwinęła.
L9N ma wiele komponentów i części wspólnych z silnikami wysokoprężnymi serii Cummins L. Pozwala to również montować oba typy silników na tej samej linii.
Centrum w Krakowie
Cummins L9N jest jednym z wielu rozwiązań firmy w zakresie ultra niskiej lub „zerowej” emisji spalin, które są rozwijane lub już stosowane do napędu pojazdów i maszyn. Cummins wykorzystuje swoje doświadczenie w produkcji silników zasilanych gazem ziemnym do innych silników o zapłonie iskrowym, w tym zasilanych wodorem.
Gama Cummins silniki wysokoprężne, silniki zasilane gazem ziemnym, wodorowe ogniwa paliwowe i baterie. Pod koniec roku Cummins otworzy w Krakowie nowoczesne Europejskie Centrum Odbudowy Silników. Nowy obiekt będzie pierwszym tego typu specjalistycznym ośrodkiem firmy w regionie. Dzięki inwestycji o wartości 10 mln dolarów, Cummins zapewni klientom strategiczne wsparcie w specjalistycznej odbudowie silników. Zwiększone możliwości dystrybucyjne i magazynowe polepszą obsługę lokalnym partnerom.