Pierwsza wyspecjalizowana naczepa Krone Coil Liner do transportu kręgów stali zadebiutowała w 1973 roku.
Stało się to na targach IAA we Frankfurcie, zaledwie dwa lata od uruchomienia przez Krone produkcji pojazdów użytkowych. Pomysłowa naczepa z zagłębieniem w podłodze umożliwiała bezpieczny transport kręgów stali i spotkała się z gorącym przyjęciem na rynku, między innymi wśród przewoźników zaopatrujących w stal przemysł motoryzacyjny. Wkrótce tzw. rynna stała się normą w pojazdach przewożących stal.
Coil Liner: Cztery do wyboru
Pierwsza naczepa do kręgów stali była zwyczajną w owym czasie naczepą skrzyniową, wyposażoną w odchylane burty. Obecnie ma postać popularnej naczepy kurtynowej, a oferta Krone obejmuje cztery podstawowe typy tego pojazdu, które można doposażyć wg życzenia nabywcy. Standardowy wariant ma ładowność do 30 ton i jest oferowany również w wersji przystosowanej do transportu koleją (tzw. piggyback lub huckepack). Ponadto dostępne są lekkie warianty Ultra oraz krótszy Compact o masie własnej poniżej 5 ton, a także wersja Mega Liner Coil. Dodatkowym zabezpieczeniem jest system mocowania ładunku Vario Coil.
