Dacia zamknęła ubiegły rok z wynikiem 17 845 zarejestrowanych aut, co dało jej 3,8% rynku samochodów w Polsce.
Dacia jest szóstą najchętniej wybieraną marką przez klienta indywidualnego. Co ciekawe, 57% Dacii sprzedawanych w Polsce stanowią wersje z fabryczną instalacją LPG.
Największym zainteresowaniem jak co roku cieszył się Duster, w 2023 roku zarejestrowano 9100 tych samochodów.
Jak Jogger, to 7-miejscowy
Drugim co do popularności modelem było Sandero. W roku 2023 zarejestrowano 5159 egzemplarzy, z czego 77% stanowiło Sandero Stepway. Ponad połowa nabywców Sandero to klienci indywidualni, którzy decydowali się najczęściej na wersję Stepway Expression z dwupaliwowy silnikiem ECO-G 100 na benzynę i LPG.
Znacząco wzrosło zainteresowanie Dacią Jogger. W 2023 roku zarejestrowano 3186 Joggerów, co daje 53% wzrostu w stosunku do 2022 roku. Klienci najchętniej wybierali wersję 7-miejscową z silnikiem ECO-G 100. Sprzedaż Joggera z jednostką ECO-G wyniosła 2718 sztuk, co oznacza, że aż 87% klientów Joggera wybrało ten dwupaliwowy silnik.
Nowy Duster i nie tylko
W minionym roku Dacia znalazła się wśród marek najlepiej utrzymujących wartość rezydualną w Polsce (źródło: Autovista).
– Bardzo cieszy nas duży wzrost sprzedaży Joggera oraz to, że pozostajemy jedną z sześciu marek najchętniej wybieranych przez klienta indywidualnego w Polsce. Dacia we wszystkich modelach oferuje fabryczną instalację LPG, która spotyka się z dużym zainteresowaniem. W tym roku planujemy zaprosić klientów do naszych zupełnie nowych, zmienionych salonów. Szykujemy również wiele nowości, jak m.in. zupełnie nowy model naszego kultowego Dustera – mówi Agnieszka Łyżwińska, dyrektor zarządzająca Dacia East.
W 2024 roku na rynku pojawi się nowy Duster i jego wersja hybrydowa, do sprzedaży wejdzie nowy Jogger Hybrid 140 oraz nowy elektryczny Spring. Rok zamknie premiera Bigstera, na którego zostaną otwarte zamówienia. Samochód trafi do sprzedaży w 2025 roku.