poniedziałek, 4 marca, 2024
Strona głównaLogistyka 4.0Girteka kontynuuje transformację cyfrową

Girteka kontynuuje transformację cyfrową

Girteka kontynuuje transformację cyfrową i automatyzację, która obejmuje procesy transportowe, biznesowe, obsługę klientów i  zarządzania.

W 2026 roku, Girteka ma być w pełni zdigitalizowaną firmą logistyczną. Wszystkie procesy zostaną zautomatyzowane przy użyciu platformy SAP oraz robotyzacji i sztucznej inteligencji.

Już ponad 120 zrobotyzowanych procesów

Wsparciem dla zespołu Girteki jest automatyzacja z wykorzystaniem  elementów robotyki (ang. robotic process automation – RPA). Wykorzystanie robotów pozwala odciążyć pracowników z części obowiązków, a realizacja zadań jest możliwa dzięki zaprogramowaniu poszczególnych etapów czynności, składających się z określonych, powtarzalnych operacji.

– W dziale transportu posługujemy się robotyzacją procesów (RPA), które uwzględnia wymagania wprowadzone przez pakiet mobilności. W ciągu 6 miesięcy wykonały czynności związane z realizacją ponad 500 000 przypadków danego procesu. Gdybyśmy chcieli to zrobić ręcznie, musielibyśmy zatrudnić 17 pracowników na pełny etat, dostępnych 24/7. To tylko przykład, jak proste innowacje mogą wpłynąć na biznes. W Girtece mamy ponad 120 takich zautomatyzowanych procesów, które pozwalają nam wspierać h klientów i pracowników w codziennych zadaniach – opisuje Giedrė Petrauskienė, lider automatyzacji usług w Girtece.

Girteka: Jak jeden organizm

Tym, na co Girteka kładzie szczególny nacisk, jest kompleksowość wdrażania rozwiązań digitalowych w procesach i działalności. To ma zapewnić nie tylko pełną koordynację i sprawne funkcjonowanie firmy, która działa wtedy „jak jeden organizm”, ale pozwala na elastyczne i indywidualne podejście do każdego klienta. Komunikacja między zespołami zlokalizowanymi w różnych krajach i pracownikami mobilnymi, obsługa klienta czy realizacja transportu odbywa się szybko i sprawnie, przy minimalizacji błędów. Jest to możliwe także dzięki optymalizacji czynności i procesów powtarzalnych, występujących w każdej firmie.

Jednym z przykładów cyfryzacji procesów biznesowych w Girtece jest wykorzystanie systemów SAP. Ich zastosowanie pozwala m.in. efektywnie wykorzystywać dane. Pracownicy z różnych działów, wcześniej korzystający z 25 źródeł danych, teraz pozyskują je tylko z jednego źródła. Innym przykładem może być integracja systemów zarządzania pracownikami. Teraz każdy pracownik może sprawdzać swoje dane osobowe, wyniki, wynagrodzenie, urlop, wprowadzać nadgodziny itp., wchodząc do jednego systemu. Daje ona też menedżerom łatwy dostęp do danych i wyników wydajności członków ich zespołu, a także zarządzania rekrutacją.

– Każda możliwość wprowadzenia nowych rozwiązań, które wcześniej były niedostępne dla naszej organizacji, jest dużą zmianą – mówi Martynas Sarapinas, dyrektor ds. informacji (CIO) w Girtece. – Kiedy zdaję sobie sprawę z tego, że teraz pracownik może sprawdzić status urlopowy na swoim telefonie komórkowym w ciągu dwóch minut, siedząc w piątek wieczorem w restauracji, a kierowca może zgłosić swoje koszty podróży służbowej, potwierdzając je na swoim urządzeniu mobilnym, to wiem, że to właśnie na tym polega zmiana i transformacja. Postęp pozwolił nam na wydajniejszą i skuteczniejszą pracę, przy wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi mobilnych, niezależnie od lokalizacji lub czasu dnia. Jest to szczególnie ważne, gdyż bardzo wielu naszych pracowników pracuje zdalnie lub jest w podróży. Zmiany mają pozytywny wpływ nie tylko na administrację, ale na całą organizację – od kierowców po najwyższą kadrę zarządzającą. 

Wdrożona automatyzacja i robotyzacja już pozwoliła na usprawnienie, zoptymalizowanie i zestandaryzowanie procesów biznesowych, i będzie mieć kluczowe znaczenie dla dalszego rozwoju firmy. Umożliwi podejmowanie szybkich decyzji w oparciu o kompletne dane oraz szybsze dostosowywanie się do sytuacji na rynku. Co więcej, szybki i zeystandaryzowany dostęp do informacji, zwłaszcza w kontekście dużej skali działalności Girteki, umożliwia efektywniejsze zarządzanie jej zrównoważonym rozwojem.

Girteka

Kolejne wdrożenia już zaplanowane

Obecnie w Girtece prowadzone są prace nad dalszą digitaliacją procesów w działach: finansowym, kadrowym, biznesowym i transportowym. Teraz, dzięki robotyzacji Girteka dostarcza klientom informacje o statusie załadunku lub rozładunku konkretnych ładunków czy o flocie w czasie rzeczywistym (ang. real time visibility), a już w najbliższej przyszłości udostępnione mają im być m.in. dane na temat zrównoważonego transportu.

Transformacja cyfrowa będzie przekładać się na kolejne korzyści dla klientów i Girteki. Od szybkości pracy, minimalizacji błędów i pomyłek, utrzymania ciągłości operacji w szczytach sezonu, przez pracę w trybie 24/7, po elastyczność użytkowania oraz optymalizację procesów przed ich zaprogramowaniem. – Wszystkie rozwiązania są tworzone, inspirowane lub inicjowane przez naszych pracowników. Ich zaangażowanie, umiejętność myślenia poza schematami i inspiracje są kluczowe w kształtowaniu kultury innowacji wewnątrz firmy. Infrastruktura cyfrowa, którą posiadamy, wspiera naszą pracę przez eliminację konieczności ręcznego wykonywania powtarzalnych zadań. Pozwala to pracownikom przejść do roli liderów i wprowadzić rzeczywistą zmianę zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz firmy, z korzyścią dla naszych klientów, partnerów i społeczności, wśród których funkcjonujemy – podsumowuje Giedrė Petrauskienė.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź