Schmitz Cargobull pomyślnie odnowił certyfikat GDP dla telematyki TrailerConnect. Dzięki temu nadal może oferować prosto z fabryki pojazdy z certyfikowanym systemem.
– Certyfikat dla TrailerConnect potwierdza, że nasze produkty spełniają wysokie standardy bezpieczeństwa, ochrony i jakości. Klienci mogą się nim posłużyć, gdy sami przechodzą audyt – wyjaśnia Marnix Lannoije, dyrektor rozwoju w Schmitz Cargobull AG. – Dzięki naszemu certyfikatowi GDP klienci mogą zagwarantować i udokumentować niezawodność systemu na każdym etapie jego działania. Od rejestrowania danych z naczepy, poprzez ich przechowywanie i przedstawianie na portalu, aż po przesyłanie ich za pośrednictwem interfejsu API do systemów stron trzecich.
Komisja Europejska wprowadziła wytyczne dotyczące Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej (ang. GDP – Good distribution practice) produktów leczniczych stosowanych u ludzi już w 2013 r. w celu zapewnienia jakości i ochrony przed podrabianymi lekami. Producenci, hurtownicy i farmaceuci są zobowiązani do poddawania swoich działań corocznym audytom. Ich ważną częścią jest ocena standardów, wg których odbywa się transport w temperaturze kontrolowanej.Kryteria certyfikacji zgodnie z GDP są weryfikowane co dwa lata.
Schmitz: szczegółowy sprawdzian
Po kompleksowym audycie przeprowadzonym przez TÜV Süd, system telematyczny TrailerConnect firmy Schmitz Cargobull został ponownie certyfikowany na kolejne dwa lata.
W ramach audytu szczegółowo zbadano opis interfejsu, przechowywanie danych, ochronę danych, analizę ryzyka dla rozwoju oprogramowania, aktualizacje oprogramowania i tworzenie kopii zapasowych danych, procesy i struktury organizacyjne w firmie, podręcznik oprogramowania, specyfikację czujników, opis firmy, podręcznik zarządzania jakością i zgodność z normą ISO 9001.
Schmitz Cargobull posiada otrzymał certyfikat z numerem testu i akredytacji od TÜV Süd. Certyfikat audytu GDP można w każdej chwili uzyskać w firmie Schmitz Cargobull.