Schmitz Cargobull inwestuje w rozbudowę centralnego magazynu części zamiennych w Altenberge. Nowy obiekt będzie bardziej pojemny i usprawni dystrybucję części.
Dział części zamiennych firmy Schmitz Cargobull znacznie się rozwinął w ostatnich latach. Aby usprawnić dostawę części do odbiorców, firma zainwestowała w nowoczesny magazyn wąskokorytarzowy w Altenberge. W ten sposób lepiej jest wykorzystana dostępna przestrzeń, a obsługa zamówień przyspieszy. To ważne, ponieważ z centralnego magazynu wysyłane są części zarówno do pojazdów Schmitz, jak i Berger.
– Nad niezależnymi dostawcami części Schmitz Cargobull zyskuje przewagę. Umożliwia bowiem identyfikację części za pomocą numeru podwozia i zakup ich poprzez portal EPOS. Wszystko dostępne jest w jednym miejscu, co skraca czas naprawy naczep Schmitz Cargobull i przyspiesza ich powrót na drogę — mówi Britta Sprey, dyrektor działu Cargobull Parts & Services.
Więcej części, szybszy dostęp
Nowy, obsługiwany ręcznie magazyn ma osiem wąskich korytarzy i regały o wysokości 14 metrów. Oferuje 3300 miejsc paletowych. Półki mają różną wysokość, co optymalizuje wykorzystanie magazynu. Dostęp do przechowywanych części jest teraz znacznie łatwiejszy, co skraca czas kompletacji zamówień.

– Obecnie mamy 29 centrów dystrybucyjnych w całej Europie, które zapewniają naszym serwisom i klientom całodobowe dostawy najpopularniejszych części zamiennych. Centralny magazyn w Altenberge zaopatruje rynki Niemiec i Austrii. Stąd wysyłamy przesyłki krajowe i zagraniczne kilka razy dziennie do naszych centrów dystrybucyjnych. W razie potrzeby, możemy dostarczać przesyłkę bezpośrednio do jednego z naszych partnerów serwisowych w całej Europie — wyjaśnia Britta Sprey.
Od stycznia 2023 r. producent obsługuje wszystkie procesy magazynowe cyfrowo — od dostawy po załadunek. Pracownicy używają skanerów i tabletów, co ułatwia identyfikację części i kompletowanie zamówień.
Wszystko za pośrednictwem EPOS
Portal części zamiennych Schmitz Cargobull EPOS (ang. Electronic Parts Documentation and Ordering System – elektroniczny system rejestracji i zamawiania części) to kompleksowa baza danych, która obejmuje 80 000 pozycji części zamiennych. Platforma oferuje partnerom serwisowym i klientom posiadającym własne warsztaty wszystko, czego potrzebują do obsługi i naprawy naczep i agregatów chłodniczych Schmitz.

Wszystkie typowe komponenty i części eksploatacyjne są dostępne w centralnym magazynie oraz 29 centrach dystrybucyjnych na terenie Europy. Obecnie w portalu EPOS są dane 1,4 miliona naczep. Wprowadzając numer VIN (numer podwozia), partner serwisowy może łatwo zidentyfikować części zamienne do konkretnego egzemplarza i zamówić je za pośrednictwem sklepu internetowego o dowolnej porze.