niedziela, 1 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościMichał Proc, Volvo Trucks Polska: Odpowiedź na rosnące potrzeby

Michał Proc, Volvo Trucks Polska: Odpowiedź na rosnące potrzeby

18 listopada 2024 roku został uroczyście położony kamień węgielny pod nowy serwis Volvo Truck Center w Wieszowie. Jakie są powody tej inwestycji, jakie będzie oferować usługi oraz jaką rolę odegra w rozwoju sieci serwisowej Volvo Trucks w Polsce wyjaśnia Michał Proc, dyrektor obsługi posprzedażnej i rozwoju sieci serwisowej Volvo Trucks Polska.

Dlaczego powstaje serwis w Wieszowie? Jaką rolę będzie odgrywał w sieci serwisowej Volvo Trucks?

Serwis własny Volvo Truck Center w Wieszowie zostanie otwarty, aby odpowiedzieć na rosnące potrzeby rynku transportowego na Śląsku. Dzięki dogodnej lokalizacji przy głównych szlakach transportowych odegra kluczową rolę wspierającą sieć serwisową Volvo Trucks, umożliwiając szybszą i bardziej efektywną obsługę klientów. Będzie stanowił strategiczne wsparcie, wzmacniając naszą zdolność do obsługi pojazdów w regionie o dużym natężeniu ruchu ciężarowego.

Volvo Trucks od wielu lat było obecne w tym regionie jednak aby odpowiedzieć na rosnące oczekiwania naszych klientów musimy przeprowadzić się z obecnej lokalizacji Świętochłowicach do większego i bardziej nowoczesnego obiektu. Ten region zawsze był istotny dla naszej firmy, mamy wspaniałe relacje z klientami w tym regionie oraz zgodnie z strategią firmy chcemy zapewnić tutaj odpowiednią infrastrukturę do obsługi samochodów ciężarowych oraz realizacji kontraktów serwisowych i napraw powypadkowych.

Jak będzie wyposażony nowy obiekt? Ile będzie mieć stanowisk, w jakich pracach będzie się specjalizował?

Nowy obiekt w Wieszowie będzie wyposażony w osiem przejazdowych naw o długości 30 metrów, w tym jedną linię diagnostyczną. Dodatkowo serwis będzie mieć myjnię na potrzeby warsztatu i specjalistyczne stanowiska przystosowane do obsługi pojazdów LNG. Będzie się specjalizował w naprawach mechanicznych, diagnostyce oraz serwisie pojazdów gazowych, dzięki czemu zyska wszechstronny profil obsługi.

Volvo Trucks od lat z sukcesem wprowadza elektryczne pojazdy ciężarowe na nasz rynek i dlatego nowy serwis będzie przystosowany do obsługi tego typu pojazdów. Dodatkowo na miejscu będzie ogólnodostępna stacja ładowania pojazdów elektrycznych.

Czy w związku z budową nowego serwisu planujecie zatrudnić nowych pracowników?

Przede wszystkim przenosimy tu naszą lokalizację ze Świętochłowic a co za tym idzie cały obecny zespół znajdzie tutaj zatrudnienie, jednak będzie to jeden z największych i najnowocześniejszych serwisów w Polsce w sieci własnej, więc w najbliższym czasie będziemy chcieli zwiększyć zatrudnienie, co też przyniesie dodatkowe korzyści w tym regionie.

Czy zakres obsługi i napraw będzie obejmował inne marki i rodzaje pojazdów, w tym naczepy, przyczepy, zabudowy oraz ich wyposażenie, np. agregaty chłodnicze i windy?

Volvo Truck Center Wieszowa będzie serwisem własnym do obsługi samochodów ciężarowych Volvo Trucks. Jednak nasz wykwalifikowany zespół będzie także prowadził obsługę i naprawy naczep, przyczep oraz ich wyposażenia, w tym agregatów chłodniczych i wind. VTC Wieszowa będzie też kolejnym punktem na mapie Centrum Napraw Powypadkowych, co pozwoli na kompleksową obsługę pojazdów i zabudów.

Jak rozwija się sieć serwisowa Volvo Trucks w Polsce? Czy będą powstawać nowe obiekty? Czy przewidujecie modernizację placówek już istniejących?

Sieć serwisowa Volvo Trucks w Polsce będzie nadal rozwijana. W najbliższych latach planujemy nie tylko otwieranie nowych obiektów, takich jak Wieszowa, ale także modernizację istniejących placówek, aby lepiej odpowiadać na oczekiwania naszych klientów i zapewniać im najwyższy standard usług. To widoczny element naszej strategii, którą wprowadzamy od kilku lat. Nie dalej jak w 2023 roku do naszej sieci dołączyły 4 obiekty w Zielonej Górze, Szczecinie, Słubicach oraz Sycewicach. Tam, gdzie jest to możliwe i jest taka potrzeba modernizujemy placówki, jednak są też miejsca gdzie widzimy potencjał aby zwiększyć gęstość naszej sieci serwisowej.

Jak zmienia się oferta serwisowa? Jakiego typu nowe usługi możecie zaproponować klientom np. w związku z cyfryzacją i zdalnym dostępem do danych pojazdu?

Wraz z cyfryzacją, oferta serwisowa Volvo Trucks zyskuje nowe funkcje. Już od dobrych kliku oferujemy zdalne usługi diagnostyczne i monitoring stanu pojazdów w czasie rzeczywistym. Dzięki temu możemy śledzić stan techniczny pojazdów i lepiej planować wizyty serwisowe, co znacząco poprawia ich efektywność operacyjną. Największą popularnością na rynku cieszą się w dalszym ciągu nasze kontrakty serwisowe a liczba pojazdów objętymi kontraktami serwisowymi z roku na rok rośnie. Dopełnieniem wszystkiego jest oferta Centrum Napraw Powypadkowych a co za tym idzie kompleksowa naprawa pojazdów w przypadku szkody.

Jak adaptujecie serwisy, w tym nowy obiekt w Wieszowie, do obsługi pojazdów z nowymi typami napędów, głównie gazowym i elektrycznym? Jak ocenia pan potrzeby polskiego rynku na ten rodzaj usług w chwili obecnej i w ciągu najbliższych 5-10 lat?

W serwisie w Wieszowie wdrożymy infrastrukturę umożliwiającą serwisowanie pojazdów z alternatywnymi napędami. Nasz serwis będzie przygotowany na obsługę pojazdów z napędami gazowymi i elektrycznymi. W tym zakresie mamy doświadczenie z wszystkich naszych innych lokalizacji. Nie inaczej będzie w Wieszowie, gdzie będzie możliwość uzyskania dopuszczenia dla samochodów gazowych. Spodziewamy się, że w ciągu najbliższych 5-10 lat zapotrzebowanie na tego typu usługi w Polsce będzie znacząco wzrastać, dlatego intensywnie rozwijamy nasze kompetencje w tej dziedzinie.

Dziękuję za rozmowę.
Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź