Na początku lipca, po 4 latach przerwy miłośnicy marki MAN zawitali do Monachium, żeby na własnej skórze przekonać się, jak najnowsze technologie wypadają w praktyce. MAN Trucknology Festival 2023 zgromadził 220 pojazdów, 75 wystawców i 7000 odwiedzających.
Do Monachium przyjechali klienci, producenci zabudów, naczep i innego sprzętu specjalistycznego wykorzystywanego w branży TSL oraz kierowcy – członkowie społeczności „MAN Trucker’s World”. Przed gmachem MAN Truck Forum oraz na torze testowym zaprezentowano całą gamę pojazdów MAN o dmc od 3,5 do 250 t, począwszy od dostawczych przez dystrybucyjne, budowlane, aż po ciężkie ciągniki do przewozu ładunków ponadnormatywnych. Były najnowsze modele ze zmodernizowanymi konwencjonalnymi układami napędowymi, ale również pojazdy elektryczne oraz prototypowy ciągnik z silnikiem spalinowym zasilanym wodorem.
Zrównoważone i inteligentne
Odwiedzający mogli porozmawiać nie tylko o zrównoważonych i inteligentnych rozwiązaniach transportowych oferowanych przez MAN Truck & Bus, ale również jego partnerów, w tym m.in. firm Continental, Fliegl Trailer, Humbaur, Jost, Kögel, Krone, KH -Kipper, Liebherr, Meiller Kipper, Michelin, Schmitz Cargobull, Würth i wielu innych. Na jednym ze stoisk można było zobaczyć m.in. gniazdo do szybkiego ładowania pojazdów ciężarowych wysoką mocą to jedna z takich ciekawostek bardzo dziś na czasie.
Wśród prezentowanych pojazdów znalazły się zarówno samochody chłodnicze, jak i wszelkiego rodzaju podnośniki, żurawie, pojazdy do pielęgnacji zieleni i zimowego utrzymania dróg: posypywarki, solarki, odśnieżarki, a ponadto wywrotki aluminiowe i stalowe, naczepy i zabudowy kurtynowe, wozy strażackie oraz wyprawowe, a nawet kampery. Krone i Schmitz przywieźli m.in. swoje elektryczne naczepy chłodnie. Można było też zobaczyć, jak powietrze opływa innowacyjną naczepę kurtynową Schmitz EcoFlex z obniżanym dachem z tyłu. Kögel natomiast pokazał naczepę kurtynową wyposażoną w tylne spojlery, tzw. skrzydła, które również poprawiają aerodynamikę zestawu, wpływając na redukcję zużycia paliwa, oraz naczepę kurtynową wydłużoną o 1,38 m, w której można przewieźć o 10 m3 więcej ładunku niż w tradycyjnej.
MAN Trucknology Festival: dotknąć i wypróbować
Dynamiczne prezentacje pojazdów sprawiły, że innowacyjne technologie ekscytowały podczas pokazów na żywo. Można było popatrzeć, ale też dotknąć i wypróbować. Jedną z większych atrakcji była możliwość samodzielnego przetestowania niektórych modeli na torze testowym MAN lub na drodze. Wśród testowych pojazdów był nie tylko elektryczny eTGM, ale również ciągnik siodłowy do transportu ciężkiego MAN eTruck, który wzbudził duże zainteresowanie wśród gości. W lipcu, jeszcze przed wprowadzeniem go na rynek, zamówiono ponad 500 takich pojazdów.
Podczas trzech dni festiwalu organizowane były również wycieczki do fabryki i muzeum MAN-a. Podczas jednej imprezy można było skonfrontować więc przeszłość z przyszłością.
Biały Lew na szczycie
Głównym celem tegorocznego festiwalu było zaprezentowanie najnowszych pojazdów oraz rozwiązań związanych z branżą transportową, przy jednoczesnym podkreśleniu roli kierowców w transporcie. To wydarzenie stało się więc dobrą okazją do wręczenia nagród zwycięzcom tegorocznej edycji konkursu „MAN Truck Champions Europe 2023”…
Cały tekst można przeczytać w magazynie fleetLOG 4/2023….