piątek, 19 lipca, 2024
Strona głównaAktualnościMAN Trucknology Festival: Innowacja i pasja (44 zdjęcia)

MAN Trucknology Festival: Innowacja i pasja (44 zdjęcia)

Na początku lipca, po 4 latach przerwy miłośnicy marki MAN zawitali do Monachium, żeby na własnej skórze przekonać się, jak najnowsze technologie wypadają w praktyce. MAN Trucknology Festival 2023 zgromadził 220 pojazdów, 75 wystawców i 7000 odwiedzających.

Do Monachium przyjechali klienci, producenci zabudów, naczep i innego sprzętu specjalistycznego wykorzystywanego w branży TSL oraz kierowcy – członkowie społeczności „MAN Trucker’s World”. Przed gmachem MAN Truck Forum oraz na torze testowym zaprezentowano całą gamę pojazdów MAN o dmc od 3,5 do 250 t, począwszy od dostawczych przez dystrybucyjne, budowlane, aż po ciężkie ciągniki do przewozu ładunków ponadnormatywnych. Były najnowsze modele ze zmodernizowanymi konwencjonalnymi układami napędowymi, ale również pojazdy elektryczne oraz prototypowy ciągnik z silnikiem spalinowym zasilanym wodorem.

MAN Trucknology Festival 2023
MAN TGS 50.480 z zabudową wywrotką tylnozsypową Meiller. Tego typu pojazdy pracują w górnictwie, osiągając masę całkowitą 50 ton.

Zrównoważone i inteligentne

Odwiedzający mogli porozmawiać nie tylko o zrównoważonych i inteligentnych rozwiązaniach transportowych oferowanych przez MAN Truck & Bus, ale również jego partnerów, w tym m.in. firm Continental, Fliegl Trailer, Humbaur, Jost, Kögel, Krone, KH -Kipper, Liebherr, Meiller Kipper, Michelin, Schmitz Cargobull, Würth i wielu innych. Na jednym ze stoisk można było zobaczyć m.in. gniazdo do szybkiego ładowania pojazdów ciężarowych wysoką mocą to jedna z takich ciekawostek bardzo dziś na czasie.

MAN Trucknology Festival 2023
MAN TG X model 2024 do transportu długodystansowego został zoptymalizowany pod kątem aerodynamiki. W połączeniu z wydajnym silnikiem D26 plus i nową funkcją tempomatu topograficznego spowodowało to, że zużycie paliwa spadło nawet o 6%. Bezpieczeństwo zwiększa nowy system wykrywania rowerzystów i pieszych.

Wśród prezentowanych pojazdów znalazły się zarówno samochody chłodnicze, jak i wszelkiego rodzaju podnośniki, żurawie, pojazdy do pielęgnacji zieleni i zimowego utrzymania dróg: posypywarki, solarki, odśnieżarki, a ponadto wywrotki aluminiowe i stalowe, naczepy i zabudowy kurtynowe, wozy strażackie oraz wyprawowe, a nawet kampery. Krone i Schmitz przywieźli m.in. swoje elektryczne naczepy chłodnie. Można było też zobaczyć, jak powietrze opływa innowacyjną naczepę kurtynową Schmitz EcoFlex z obniżanym dachem z tyłu. Kögel natomiast pokazał naczepę kurtynową wyposażoną w tylne spojlery, tzw. skrzydła, które również poprawiają aerodynamikę zestawu, wpływając na redukcję zużycia paliwa, oraz naczepę kurtynową wydłużoną o 1,38 m, w której można przewieźć o 10 m3 więcej ładunku niż w tradycyjnej.

MAN Trucknology Festival 2023
Dystrybucyjny MAN eTGM . Do dyspozycji był też długodystansowy ciągnik siodłowy eTruck. Obydwa można było wypróbować podczas jazd testowych.

MAN Trucknology Festival: dotknąć i wypróbować

Dynamiczne prezentacje pojazdów sprawiły, że innowacyjne technologie ekscytowały podczas pokazów na żywo. Można było popatrzeć, ale też dotknąć i wypróbować. Jedną z większych atrakcji była możliwość samodzielnego przetestowania niektórych modeli na torze testowym MAN lub na drodze. Wśród testowych pojazdów był nie tylko elektryczny eTGM, ale również ciągnik siodłowy do transportu ciężkiego MAN eTruck, który wzbudził duże zainteresowanie wśród gości. W lipcu, jeszcze przed wprowadzeniem go na rynek, zamówiono ponad 500 takich pojazdów.

Podczas trzech dni festiwalu organizowane były również wycieczki do fabryki i muzeum MAN-a. Podczas jednej imprezy można było skonfrontować więc przeszłość z przyszłością.

MAN Trucknology Festival 2023
Prototyp ciągnika TG X 18.520H2 z sześciocylindrowym rzędowym silnikiem o pojemności 16,8 litra spalającym wodór (przechowywany w zbiornikach umieszczonych za kabiną pod ciśnieniem 700 bar). Moc silnika wynosi 520 KM , maksymalny moment obrotowy to 2600 Nm. Wodorowy MAN nie emituje CO 2, a silnik ma osiągi typowe dla konwencjonalnej jednostki napędowej.

Zobacz rolkę

Biały Lew na szczycie

Głównym celem tegorocznego festiwalu było zaprezentowanie najnowszych pojazdów oraz rozwiązań związanych z branżą transportową, przy jednoczesnym podkreśleniu roli kierowców w transporcie. To wydarzenie stało się więc dobrą okazją do wręczenia nagród zwycięzcom tegorocznej edycji konkursu „MAN Truck Champions Europe 2023

Cały tekst można przeczytać w magazynie fleetLOG 4/2023….

@fleetlogpl

#mantrucknology2023 #mantruck #fleetlogpl #fleetlog #manpolska @MAN Truck & Bus Nederland @MAN Truck & Bus Slovenija @man truck

♬ Suns – Official Sound Studio
Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź