wtorek, 10 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościKoniec Gladiatora - w Europie

Koniec Gladiatora – w Europie

Jeep prezentuje Gladiatora w wersji FarOut Final Edition. W ten sposób chce uczcić pożegnanie modelu, który zostanie wycofany z produkcji w ostatnim kwartale 2023 roku.

Pożegnanie Jeepa Gladiatora w Europie, który dostępny był tu tylko z silnikiem Diesla, to skutek planu elektryfikacji marki Jeep. Do 2025 roku na rynek trafią trzy elektryczne modele, pomijając Avengera.

Charakterny

Od momentu pojawienia się na rynku w 2021 roku, Jeep Gladiator zawsze wyróżniał się w swoim segmencie. Ten funkcjonalny i lajfstajlowy pikap miał swój charakter. Jeep zaprojektował wyjątkową wersję FarOut Final Edition, aby uczcić definitywne zakończenie sprzedaży Gladiatora w Europie,. To następstwo przechodzenia marki na napęd elektryczny.

– Jeep Gladiator to najbardziej kultowy pikap Jeepa – powiedział Eric Laforge, dyrektor marki Jeep w Europie. – Wersja FarOut Final Edition jest hołdem dla jego popularności i sukcesu. Priorytetem marki Jeep jest obecnie elektryfikacja całej gamy pojazdów.

Po prawie 30 latach od wprowadzenia na rynek ostatniego pickupa Jeepa Comanche’a z lat 1986-1992, premiera Jeepa Gladiatora w Europie oznaczała powrót marki do segmentu pikapów. Pierwszy pikap Jeepa powstał już w 1947 roku, kiedy Willys Overland zaprezentował jednotonowego pikapa, bazującego na modelu CJ-2A. Na przestrzeni 50 lat pojawiały się różne modele, dostępne w wersjach z napędem jednej lub obu osi.

FarOut Final Edition

Zbudowany na bazie wersji wyposażenia Gladiator Overland, FarOut Final Edition charakteryzuje się surowym dizajnem. Jest on natychmiast rozpoznawalny dzięki wlotowi powietrza z siedmioma szczelinami oraz detalom. Metalowy emblemat „FarOut Edition” na pokrywie tylnej i czarne naklejki na błotnikach nad nadkolami nadają tej wersji jeszcze bardziej zdecydowanego charakteru. Jeep Gladiator FarOut ma w standardzie przyciemnione szyby z filtrem przeciwsłonecznym. Oferowany jest z 18-calowymi felgami aluminiowymi Granite Crystal z czarnym, błyszczącym wykończeniem. Praktyczne czarne boczne progi rurowe Mopar dopełniają off-roadowy wygląd, charakterystyczny dla modelu z edycji specjalnej. 3-częściowy składany dach hard top lakierowany w kolorze nadwozia i podsufitka hard top Mopar są oferowane również jako standardowe wyposażenie. Zapewniają maksymalną swobodę podróżowania o każdej porze roku, zarówno w mieście, jak i poza utartymi szlakami.

Szlauchem po skórze

Wnętrze Jeepa Gladiatora łączy autentyczną stylistykę, komfort i wszechstronność dzięki licznym schowkom. Kabina, którą można umyć szlauchem to kolejna wyjątkowa cecha w tym segmencie. FarOut oferuje w standardzie skórzane fotele McKinley, podgrzewane siedzenia i podgrzewaną kierownicę. Skrzynię ładunkową pokryto powłoką ochronną.

FarOut Final Edition ma m.in. dostępny w standardzie 9-głośnikowy system audio Premium Alpine z tylnym subwooferem i światła LED. Oferowane w standardzie systemy bezpieczeństwa obejmują monitorowane martwego pola (Blind Spot Detection), ostrzeganie przed kolizją przy każdej prędkości (Full Speed Forward Collision Warning), adaptacyjny tempomat i automatyczne sterowanie światłami drogowymi.

Dostępne są dwa pakiety umożliwiające dodatkową personalizację Jeepa Gladiatora FarOut. Cargo Group zawiera zamykany schowek pod tylną kanapą, konwerter o mocy 400 W i gniazdko 230 V AC. Natomiast Dual Top Group ma miękki dach Soft Top, który jest dostarczany razem z twardym dachem Hard Top. Opcje dodatkowe obejmują kamerę terenową z widokiem z przodu i z tyłu, zwijaną roletę i twardą, 3-częściową pokrywę skrzyni ładunkowej. Dostępna paleta kolorów nadwozia obejmuje siedem kolorów: biały Bright White, czarny Black, żółty High Velocity, srebrny Silver Zynith, szary Sting Grey, zielony Sarge Green i niebieski Hydro Blue.

Elektryczne zamiast widlastych

Silnik wysokoprężny V6 o pojemności skokowej 3 l ma moc 264 KM przy 3600 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 600 Nm przy 1400 obr./min. Współpracuje z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite 8HP75. Przełożenie przekładni głównej wynosi 3,73. Samochód wyposażono w dwubiegową skrzynię rozdzielczą Selec-Trac z przełożeniem redukcyjnym 2,72:1. System „shift on the fly” umożliwia włączanie napędu na 4 koła podczas jazdy.

Pożegnanie Jeepa Gladiatora to konsekwencja decyzji o elektryfikacji marki Jeep. Do końca roku 2030 wszystkie Jeepy dostępne w sprzedaży na rynku europejskim będą elektryczne.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź