Georg Eckmair objął stanowisko dyrektora finansowego oraz dyrektora zarządzającego Grupy Schwarzmüller.
Nowy dyrektor finansowy ma bogate międzynarodowe doświadczenie, zdobyte na stanowiskach kierowniczych w branży finansowej. Przed dołączeniem do Grupy Schwarzmüller pełnił funkcję wiceprezesa ds. kontroli korporacyjnej w firmie włókienniczej Lenzing AG. Odpowiadał tam za globalne działania grupy. Jego wcześniejsze doświadczenie obejmuje również kierownicze stanowiska w firmach Siemens oraz NordLB w Niemczech i Singapurze.
Solidne podstawy
W Grupie Schwarzmüller Georg Eckmair będzie odpowiedzialny za finanse, kwestie prawne oraz zasoby ludzkie.
– Cieszy mnie szansa na dalsze wzmacnianie konkurencyjności Grupy Schwarzmüller, które jest możliwe dzięki oddanym pracownikom i strategicznemu partnerstwu z krone – powiedział nowy dyrektor finansowy. – Przekonują mnie o tym również innowacje dotyczące zrównoważonego rozwoju i niskiej masy pojazdów. A także wysokie standardy jakości nietypowych, szytych na miarę rozwiązań transportowych. Obecna baza produkcyjna Grupy Schwarzmüller gwarantuje solidną podstawę do przyszłego wzrostu.
Georg Eckmair zastępuje na stanowisku dotychczasową dyrektor finansową, Danielę Lorenzer. Postanowiła ona opuścić firmę, aby realizować nowe cele zawodowe po latach sukcesów w zarządzaniu Grupą Schwarzmüller.
Naprzeciw wyzwaniom rynku
Grupa Schwarzmüller jest austriackim producentem szerokiej gamy naczep, przyczep i zabudów z siedzibą we Freinbergu w Austrii. Należą do niej marki Schwarzmüller i Hüffermann. Pojazdy te są cenione za wysoka jakość i długowieczność. Rocznie w czterech zakładach produkcyjnych w Austrii, Niemczech, Czechach i na Węgrzech produkuje około 6000 pojazdów. Schwarzmüller zatrudnia 1741 pracowników i działa na 21 rynkach europejskich. W 2024 r. wygenerował obroty w wysokości 336 milionów euro i poprawił zyski pomimo spadku sprzedaży.
Współpraca z Krone nawiązana w połowie 2024 roku ma na celu wzmocnienie obecności obu firm na europejskich rynkach. Efekt ma być osiągnięty poprzez połączenie i wspólne wykorzystywanie struktur sprzedaży oraz efektu synergii, prowadzącego do redukcji kosztów działalności.