czwartek, 12 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościEberspaecher AC138 EVO nie tylko dla elektrycznych

Eberspaecher AC138 EVO nie tylko dla elektrycznych

Nowa montowana na dachu klimatyzacja Eberspaecher AC138 EVO znajdzie zastosowanie w szczególności w autobusach hybrydowych i elektrycznych.

AC138 EVO wykazuje niskie zużycie energii podczas ogrzewania i chłodzenia dzięki pompie ciepła opatentowanej przez firmę Eberspaecher. Upraszcza ona budowę urządzenia i umożliwia optymalizację elementów układu klimatyzacji, zwiększając ich wydajność. Całością steruje wyrafinowane oprogramowanie, regulujące przepływ powietrza w nadwoziu.

Eberspaecher jako pierwszy wprowadzi do klimatyzacji dwutlenek węgla (R744) w roli czynnika roboczego. Jest to tzw. naturalny czynnik chłodniczy, bardziej przyjazny dla środowiska i bezpieczniejszy niż stosowane dotychczas gazy. Przy wartości GWP (potencjał tworzenia efektu cieplarnianego) wynoszącej 1 jest to najkorzystniejszy czynnik pod tym względem. Ponadto R744 nie jest ani palny, ani toksyczny. W kolejnym etapie będą stosowane inne czynniki chłodnicze, np. propan.

Jedna podstawa, różne warianty

Eberspaecher oferuje system w dwóch rozmiarach do różnych zastosowań. Wariant dla autokarów charakteryzuje się małą wysokością wynoszącą 250 mm i aerodynamiczną obudową. Bardziej kompaktowa wersja do autobusów miejskich ma wysokość 415 mm i jest krótsza, jej długość wynosi 2,8 m. Obie wersje nie różnią się pod względem wydajności. Mają moc chłodzenia 35 kW i grzewczą 24 kW oraz ważą 325 kg. AC138 EVO będzie seryjnie montowany przez jednego z dużych producentów autobusów elektrycznych od 2025 roku. Urządzenie można również stosować w autobusach spalinowych.

Eberspaecher AC138 EVO

Łatwa obsługa

Do obsługi urządzenia wykorzystuje się sprawdzony sterownik E-Control. Łatwość obsługi i szereg konfigurowalnych funkcji sprawiają, że E-Control doskonale nadaje się do sterowania wszystkimi możliwościami działania klimatyzacji. Ponieważ jest w pełni kompatybilny z obsługiwanymi urządzeniami, można go bez trudu modyfikować lub przeprogramowywać stosownie do potrzeb klienta. Sterownik łączy się z systemem autobusu poprzez magistralę CAN. Można go podłączyć do interfejsu E-Control lub dowolnego panelu sterowania wykorzystywanego przez producenta autobusu. Ponadto AC138 EVO może wspierać cyfrowa platforma serwisowa Eberspaecher e connected oparta na chmurze.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź