wtorek, 18 czerwca, 2024
Strona głównaAktualnościAutonomiczna Scania kursuje między centrami logistycznymi

Autonomiczna Scania kursuje między centrami logistycznymi

Ciężarówki jadące bez kierowcy stają się faktem. Zadbały o to szwedzka Scania i amerykańska firma Plus. Amerykanie wesprą pilotażowy program Scanii, integrując swoją w pełni autonomiczną technologię SuperDrive™ poziomu 4 z pojazdami produkowanymi przez Scanię i Grupę TRATON. Autonomiczna Scania jest faktem.

Wdrażany przez markę Scania pilotażowy program autonomicznego transportu to efekt strategii firmy, która polega na prowadzeniu testów zorientowanych na klienta. Celem testów jest zademonstrowanie technologii typu hub-to-hub oraz utworzenie skalowalnych koncepcji działań, wnoszących rzeczywistą wartość w działalność klientów firmy.

Bezpiecznie, wydajnie, bez kierowcy

Scania uruchamia program w chwili, gdy wielu klientów poszukuje zaufanych, niezawodnych partnerów do wdrażania pojazdów autonomicznych w swoich organizacjach. To nowe rozwiązanie wyróżnia się możliwością dostosowania do konkretnych tras i profili transportowych klientów.

Zależy nam na opracowaniu w pełni zintegrowanych rozwiązań autonomicznych. Oznacza to, że technologia powstaje w fabryce i bezpośrednio stamtąd ją wspieramy. Rozwiązania projektujemy w taki sposób, aby nasi klienci mogli nimi zarządzać w ramach istniejącej infrastruktury i przepływów operacyjnych – podkreśla Peter Hafmar, wiceprezes i dyrektor działu rozwiązań autonomicznych.

Autonomiczne rozwiązania Scanii typu hub-to-hub mają przyczynić się do zwiększenia wydajności operacyjnej klientów, obniżenia emisji spalin i poprawy bezpieczeństwa na drogach. Przy okazji rozwiązując problem rosnącego niedoboru kierowców na świecie.

Z transportem autonomicznym za pan brat 

Wdrożenie i ogłoszenie programu to najnowsze działania w ramach strategii Scanii dotyczącej pojazdów autonomicznych. Firma, która od 2021 testuje autonomiczne rozwiązania transportowe na szwedzkich drogach, w 2024 roku planuje podjąć pilotażową współpracę z klientami w innych krajach Europy. 

Rozwijając nasz autonomiczny program hub-to-hub, obejmujemy czołową pozycję w zakresie autonomicznych rozwiązań dla klientów – dodaje Peter Hafmar. 

Autonomiczna Scania już jeździ

Ciężarówki Scania wyposażone w system jazdy autonomicznej Plus na poziomie 4 poddawane są już testom na drogach publicznych w Europie. Na razie przy obecności kierowcy. Obie firmy przeprowadzą pilotażowe działania z wykorzystaniem flot, a następnie rozpoczną produkcję seryjną i globalne wdrożenie rozwiązania na dużą skalę.  

Niezmiernie nas cieszy wybór naszej firmy na długoterminowego partnera w zakresie technologii autonomicznej. Wykorzystamy nasze szerokie doświadczenie we wdrażaniu modułowego i elastycznego oprogramowania do autonomicznej jazdy, aby przyspieszyć rozwój wysokowydajnych autonomicznych samochodów ciężarowych. Efekt będzie taki, że bezpiecznie i łatwo poddadzą się integracji z działalnością klientów. Z kolei klienci będą mogli z nich korzystać w swoich operacjach komercyjnych na dużą skalę – mówi Shawn Kerrigan, dyrektor ds. operacyjnych i współzałożyciel Plus.

Peter Hafmar podkreśla, że dla Scanii technologie autonomiczne są istotne ze względu na rozwój bezpiecznych, wydajnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych. Będą mogły one być dostosowane do indywidualnych potrzeb każdego klienta. To dlatego wsparcie Grupy TRATON z firmą Plus jest dla Szwedów tak istotne.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź