wtorek, 18 czerwca, 2024
Strona głównaAktualności25 ciężarowych Renault dla Anneberg Transpol

25 ciężarowych Renault dla Anneberg Transpol

Zielonogórska firma Anneberg Transpol kupiła 25 ciągników siodłowych Renault T460 i T480 TC. Pojazdy zostały przekazane 10 maja. Część z nich zastąpi ciągniki, na które zakończyły się umowy leasingowe. Pozostałe pozwolą rozbudować flotę cystern, zestawów plandekowych i wywrotek.

Zielonogórski przewoźnik ma kilka specjalizacji transportowych: towary niebezpieczne (ADR), odpady, substancje chemiczne i masy bitumiczne. Firma realizuje przewozy głównie do północnych Niemiec i Danii. Pojazdy z 13-litrowym silnikiem są przeznaczone do wywrotek i do cystern chemicznych.

Z ciągników siodłowych marki Renault Trucks korzystamy od 2000 r. Łącznie jeździło ich w naszej flocie już około 200 sztuk. Jednak jeszcze nigdy nie kupiliśmy jednorazowo tak dużej liczby ciągników jak teraz – komentuje Jacek Miłkowski, współwłaściciel spółki Anneberg Transpol

Jacek Miłkowski przypomina obiegową opinię, według której w kryzysie nie czyni się dużych inwestycji. Zauważa jednak, iż mówi się również, że w trudnych czasach warto uciekać do przodu i tę ścieżkę wybrała firma Anneberg Transpol. O tym, że przedsiębiorstwo od tak wielu lat firma Anneberg Transpol jest wiernym klientem Renault Trucks, jest wysoka jakość obsługi serwisowej francuskiego producenta. Właściciel spółki zaznacza, że sprawna obsługa przez sieć serwisową ma dla jego specjalizacji transportowych fundamentalne znaczenie. Firma wożąca asfalty, musi mieć pewność, że awaria pojazdu będzie usunięta w czasie nie dłuższym niż 20 godzin. Inaczej zawartość cysterny zamieni się w 25-tonowy, asfaltowy klocek.

Jak mówi Ewelina Kanclerz, kierownik ds. kluczowych klientów w Renault Trucks, 25 zakupionych właśnie ciągników składa się z dwóch grup o różnych specyfikacjach. W zależności od przeznaczenia, jedna z nich to pojazdy wyposażone w silniki 11-litrowe o mocy 460 KM.

W ich przypadku decydujące dla klienta było to, że są one ultralekkie. Zmniejszenie masy pojazdu o każdy kilogram przekłada się na większy tonaż możliwy do przewiezienia, czyli na większy zarobek dla firmy transportowej – wyjaśnia Ewelina Kanclerz

Drugą grupę zakupionych ciągników wyposażono w silniki 13-litrowe o mocy 480 KM, z rozwiązaniem Turbo Compound. Dodatkowa turbina termiczna na końcu układu wydechowego, zamienia spaliny z powrotem na energię mechaniczną i przenosi na wał korbowy. To pozwala w ten sposób uzyskać moment obrotowy aż 300Nm.

Dzięki mechanizmowi Turbo Compound oszczędność paliwa może sięgnąć nawet 3 litry na 100 km. W przeliczeniu na 120 zestawów transportowych we flocie Anneberg Transpol, przekłada się to na pokaźne oszczędności.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź