Vivaro upodobnił się z przodu do osobowych Opli, a obok silników Diesla ma elektryczną wersję na baterie, a w przyszłości dołączy wariant z wodorowymi ogniwami paliwowymi.
W środku znalazł się nowy kokpit oraz nowe systemy informacyjno-rozrywkowe z dwoma 10-calowymi ekranami i bezprzewodową łącznością ze smartfonem. Powiększono również schowki.
Nowy Opel Vivaro dostępny jest w dwóch różnych długościach (4,98 m i 5,33 m), jako furgon, furgon z kabiną załogową oraz platforma do zabudowy. W zależności od wersji oferuje do 6,6 m3 przestrzeni ładunkowej i 1,4 tony ładowności.
Spalinowe i elektryczne
Do napędu użyto diesli o mocy od 120 KM do 177 KM. Z kolei wersja elektryczna ma silnik o mocy 100 kW (136 KM). Maksymalny moment obrotowy to 260 Nm. W zależności od preferencji, kierowca może wybrać jeden z trzech trybów jazdy: Normal, Eco lub Power.
Do wyboru są baterie o pojemności 50 kWh lub 75 kWh, zapewniające zasięg do 350 km. Ładowarka pokładowa ma moc 11 kW. Przy użyciu ładowarki prądu stałego o mocy 100 kW doładowanie od 5 do 80% pojemności akumulatora zajmuje około 40 minut w przypadku akumulatora o pojemności 50 kWh i 45 minut w przypadku akumulatora o pojemności 75 kWh.
Vivaro Electric ma elektryczną przystawkę „e-Power Take-off Unit” zasilaną z akumulatora trakcyjnego, którą można zasilać np. zabudowę.
W przyszłości zadebiutuje wodorowe Vivaro Hydrogen o zasięgu ponad 400 km. Tankowanie zajmie najwyżej kilka minut.
Bezpiecznie i wygodnie
Osiemnaście zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy sprawia, że jazda manewrowanie są łatwiejsze i bezpieczniejsze. Szczególnie przydatny, zwłaszcza w furgonach, jest nowy system Dynamic Surround Vision. Składa się z dwóch kamer, jednej umieszczonej nad tylnymi drzwiami i drugiej pod lusterkiem bocznym po stronie pasażera. Oba obrazy – widok z tyłu podczas jazdy oraz (po aktywacji za pomocą kierunkowskazu) z bocznego martwego pola – są wyświetlane w nowym cyfrowym lusterku wstecznym o wysokiej rozdzielczości. W porównaniu z tradycyjnymi lusterkami, system zapewnia lepszą widoczność, umożliwiając kierowcy bezpieczniejsze wykonywanie manewrów.
Systemy takie jak system ostrzegania przed kolizją z automatycznym układem hamowania awaryjnego, inteligentny tempomat, asystent utrzymania pasa, system wykrywania zmęczenia kierowcy, funkcja kontroli stabilności przyczepy oraz system wspomagający parkowanie/manewrowanie „flank guard” stanowią dopełnienie gamy elektronicznych układów wspomagania. Jako nowa opcja dla Vivaro dostępny jest również adaptacyjny tempomat z funkcją Stop and Go.