Szesnaście samochodów Opel Vivaro-e Hydrogen trafi do holenderskiej firmy budowlanej Jos Scholman.
– Bardzo cieszę się z tej dostawy, która potwierdza, że Stellantis jest liderem rynku wodorowych pojazdów użytkowych – powiedział Uwe Hochgeschurtz, dyrektor operacyjny Stellantisa na region Rozszerzonej Europy
Własna flota, własny wodór
Firma budowlana Jos Scholman, założona ponad czterdzieści lat temu, zajmuje się robotami ziemnymi, budową dróg, inżynierią wodną i kształtowaniem krajobrazu. Zatrudnia obecnie 250 pracowników, a kieruje nią jej założyciel, Jos Scholman senior wraz z dwoma synami, Robertem i Josem juniorem. Firma ma dużą i zróżnicowaną flotę, w tym samochody dostawcze i ciężkie maszyny do robót ziemnych.
Jos Scholman jest zainteresowany pojazdami napędzanymi wodorem. W firmie wykorzystuje już około trzydziestu pojazdów wodorowych, w tym samochody, ciągniki wodorowe i koparki, a w tym roku jego flota wzbogaci się o kolejne. Ople Vivaro-e Hydrogen to kolejny krok w rozbudowie wodorowego taboru.

– W naszej firmie mamy samochody wodorowe od 2019 roku – informuje Robert Scholman, współwłaściciel. – Cieszymy się, że do naszej floty dołączy teraz szesnaście lekkich Opli Vivaro-e Hydrogen. Możemy tankować pojazdy zielonym wodorem, który sami produkujemy.
Jazda pojazdami z napędem wodorowym jest ekologiczna, zwłaszcza w przypadku zielonego wodoru. Już od kilku lat firma dysponuje własną stacją tankowania wodoru i będzie produkować zielony wodór we własnym zakresie za pomocą elektrolizera. Energii do tego potrzebnej dostarcza fotowoltaika i elektrownie wiatorowe.
Opel: zasięg do 400 km
Opel Vivaro-e Hydrgoen bazuje na Oplu Vivaro-e zasilanym bateriami. Jego zasięg wynosi 400 km wg WLTP, a tankowanie wodoru trwa około pięciu minut.
Układ zasilania wodorem zajmuje mało miejsca, a dzięki przemyślanej konstrukcji wersja Hydrogen ma ładownię o tej samej wielkości, co pozostałe Vivaro. Objętość przestrzeni ładunkowej wynosi 5,3 lub 6,1 m3, w zależności od wariantu. Vivaro-e Hydrogen jest dostępny z nadwoziem w wersji M (4,95 m długości) lub L (5,30 m) i ładownością do 1000 kilogramów.
