FM Logistic współpracuje z EWT Truck & Trailer od 20 lat. W tym czasie do floty trafiło 500 naczep Schmitz Cargobull, w tym 55 zamówionych w tym roku. Wśród nich znalazł się też jubileuszowy 500. egzemplarz.
FM Logistic dwa lata temu postanowiło mocniej zainwestować we własny sprzęt. Firma do tej pory korzystała z oferty różnych producentów, co dało jej możliwość przetestowanie różnych rozwiązań. Doświadczenia te zaowocowały bliższą współpracą z firmą EWT Truck & Trailer i inwestycją w naczepy Schmitz Cargobull. W zeszłym roku FM Logistic zamówiło 55 naczep tego producenta (40 chłodni i 15 plandek). W tym roku postanowiło powtórzyć to zamówienie.
– Naczepy Schmitz Cargobull to najlepszy stosunek ceny do jakości. Zaufaliśmy temu producentowi i nie zawiedliśmy się. Jesteśmy zadowoleni zarówno z produktu, jak i obsługi serwisowej – podkreśla Andrzej Wacyk, dyrektor administracji i wsparcia transportu na terenie centralnej Europy w FM Logistic.
Odpowiedzialność za rozwój
FM Logistic to firma rodzinna o zasięgu globalnym. Na rynku działa od 56 lat. W sumie ma 117 oddziałów i zatrudnia 28 600 pracowników. Roczny przychód w 2022 r. wyniósł 1,71 mld euro. Firma powstała we Francji, skąd rozprzestrzeniała się na inne państwa. Obecnie FM Logistic ma oddziały nie tylko w Europie Zachodniej i Wschodniej, ale również w Azji i Ameryce Południowej – w Brazylii.
FM Logistic od 56 lat buduje swój biznes przede wszystkim na zaufaniu, efektywności i otwartości. Naszym celem jest umożliwienie wszystkim odpowiedzialnej konsumpcji. Szczególne teraz jest to bardzo istotne – mówi Szymon Mikołajczak, dyrektor ds. rozwoju biznesu w FM Logistic Central Europe.
FM Logistic na przestrzeni ostatnich dwóch lat opracowało nową strategię. Zakłada ona, że do roku 2030 firma będzie liderem zrównoważonego wielokanałowego łańcucha dostaw. Strategia ta opiera się na pięciu kluczowych filarach: automatyzacji i robotyzacji, rozwoju wielokanałowości i miejskiej logistyki, zrównoważonym rozwoju, Transporcie 4.0, czyli digitalizacji, automatyzacji, nowych technologiach i inwestycjach w nowe środki transportu oraz szeroko rozumianej obsłudze klienta.
– Inwestycje w nowe środki transportu wpływają na spadek kosztów eksploatacji pojazdów. 50% naszych obrotów generuje transport. Dlatego też strategia rozwoju kładzie duży nacisk na ten obszar. Planujemy nie tylko inwestycje w środki transportu ciężkiego, ale również w mniejsze samochody, zwłaszcza miejskie, dostosowując się do potrzeb naszych klientów. Myślę, że będziemy też rozwijać współpracę z firmą EWT i inwestować w nowe technologie – dodaje Andrzej Wacyk.
Przede wszystkim jakość
FM Logistic zajmuje prawie 5 mln m2 powierzchni, z czego milion znajduje się w Europie Centralnej. W ramach tzw. klastra Centralnej Europy funkcjonuje 16 platform logistycznych. Dystrybucja lokalna wspierana jest przez 29 x-docków (magazynów przeładunkowych). W tym regionie 50% stanowią obroty wygenerowane przez transport, 38% przez dział składowania i magazynowania, a 12% to co-packing, czyli usługi przepakowywania. Operator przede wszystkim zajmuje się składowaniem. Firma obsługuje m.in…