FM Logistic we wrześniu uruchomił nowe hale w obiektach w Będzinie i Wiskitkach. Tym samym przekroczył liczbę miliona metrów kwadratowych powierzchni magazynowej.
Strategiczna inwestycja w Wiskitkach zlokalizowana pomiędzy Warszawą a Łodzią, zyskała dwie nowe hale oraz przylegające do nich nowoczesne biura. Z kolei platforma logistyczna w Będzinie dysponująca certyfikatem LEED Silver dzięki uruchomieniu nowej hali powiększyła się o kolejne 11 tys. mkw.
Głównie e-handel
– Obie platformy to nasze strategiczne inwestycje, wybudowane przy najważniejszych węzłach komunikacyjnych w kraju. Obiekt w Będzinie zlokalizowany przy autostradzie A1, ok. 20 km od Katowic, przeznaczony głównie dla operacji wielokanałowych, w tym e-handlu. W tej lokalizacji dysponujemy obecnie prawie 70 tys. miejsc paletowych. Obiekt liczy około 46 tys. mkw. powierzchni, w tym 11 tys. mkw. zajmuje nowa hala oddana do użytku we wrześniu wraz z przylegającymi do niej biurami – mówi Rafał Woźniak, dyrektor operacyjny w FM Logistic Central Europe.
– Inwestowanie we własne magazyny to istotna część strategii Grupy FM, dająca pełną kontrolę nad obiektem. To niewątpliwie jest naszą przewagą konkurencyjną. Tak właśnie jest w najnowszej platformie FM Logistic w Wiskitkach. Obiekt wyposażony w nowoczesną automatykę jest stale rozwijany. Dzięki temu z łatwością radzimy sobie z rosnącymi i zmiennymi potrzebami biznesowymi naszych klientów. W Wiskitkach oddajemy właśnie dwie nowe hale. Zwiększą one powierzchnię platformy o 16 tys. mkw, co w sumie daje powierzchnię 54 tys. mkw – dodaje Rafał Woźniak.
Rozwój tak, ale zrównoważony
– W Wiskitkach jesteśmy gotowi na najbardziej wymagające wyzwania naszych klientów – dodaje Edyta Śmiechowicz, Dyrektor platformy w Wiskitkach. Proponujemy tu kompleksowy zakres usług logistycznych, w tym magazynowanie, dystrybucję, usługę pakowania (co-packing), a także zautomatyzowaną obsługę e-handlu. Wszystko to realizujemy w obiekcie, który został zarejestrowany do certyfikacji LEED v4. Obiekt cechuje wysoka efektywność energetyczna. Zadbaliśmy także o zielone otoczenie całej inwestycji. Wysoka dbałość o surowce budowlane oraz dobre praktyki realizowane przez spółkę NG Concept Polska zapewniają maksymalne obniżenie wpływu budowy na środowisko naturalne – dodaje Edyta Śmiechowicz.
– Chociaż nasza strategia biznesowa ewoluowała na przestrzeni lat, to cel nadrzędny się nie zmienił. Jest nim wspieranie naszych klientów poprzez tworzenie zrównoważonych ekosystemów i współpracę ze wszystkimi interesariuszami. Konsekwentnie realizujemy strategię optymalizacji łańcuchów, czyniąc je bardziej odpornymi, zrównoważonymi i odpowiadającymi na wymagania konsumentów – dodaje Rafał Woźniak.