Daimler Truck, Paccar i Cummins planują spółkę joint venture, która zajmie się produkcją ogniw akumulatorowych do pojazdów użytkowych i dla przemysłu.
W ramach współpracy rozpocznie pracę fabryka akumulatorów w Stanach Zjednoczonych, która zaopatrywać będzie głównie rynek północnoamerykański.
Daimler Truck: czwarty partner
W nowym joint venture Cummins będzie reprezentowany przez utworzoną 8 marca 2023 roku spółkę zależną Accelera. Specjalizuje się ona w komponentach elektrycznych układów napędowych: silnikach, bateriach i ogniwach paliowych. Działając wspólnie z firmami Daimler Truck i Paccar będzie początkowo rozwijał baterie litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP). Łączna wartość inwestycji w nową fabrykę o mocy produkcyjnej określanej na 21 gigawatogodzin (GWh) ma wynieść 2–3 miliardy dolarów. Każdy z partnerów będzie mieć po 30% udziałów w spółce. Pozostałe 10% będzie należeć do chińskiej firmy EVE Energy, która występuje w roli eksperta od produkcji i rozwoju ogniw.
– Chcemy dostarczać najwyższej jakości akumulatory produkowane lokalnie. To usprawni działalność naszych klientów. Pomoże im też w osiąganiu celów operacyjnych i środowiskowych – powiedział Preston Feight, dyrektor generalny Paccara, a Martin Daum, dyrektor generalny Daimler Truck, powiedział:
– To planowane wspólne przedsięwzięcie umożliwia osiągnięcie korzyści wynikających ze skali działania, których Daimler Trucks nie mógłby uzyskać własnymi siłami. Jest to kluczowy element naszej strategii wdrażania akumulatorów do produkcji, zapewniający dostęp do odpowiednich ogniw akumulatorowych za odpowiednią cenę.