sobota, 19 kwietnia, 2025

fleetLOG 4/2025

fleetLOG 4/2025 to kolejna dawka informacji.


W tym wydaniu publikujemy raport, w którym analizujemy rynek pojazdów dostawczych, zwracając uwagę na trendy i formując prognozy. O opinie na ten temat prosimy też ekspertów branży.

Przyglądamy się też bliżej ofercie elektrycznych pojazdów dostawczych, tym razem skupiając się na największych samochodach, o dmc 3,5 t. Zebraliśmy wszystkie dane z rynku i pokazaliśmy w przejrzystej formie, kto i co dzisiaj oferuje.

Pozostając w temacie pojazdów elektrycznych bierzemy pod lupę Renault Mastera, który dzięki ostatnim modernizacją zmienił się nie do poznania.
Testujemy również Mercedesa Sprintera. Tym razem sprawdzamy wersję długą Select z baterią o pojemności 81 kWh i mocniejszym silnikiem o mocy 204 KM.

W Polsce niedawno zadebiutowało elektryczne Piaggio Porter NPE. Pierwszy egzemplarz sprowadziła do Polski firma Uni-Truck, a my mieliśmy okazję przyjrzeć mu się z bliska.

Rozrasta się też oferta UTA Edenred. Na mapie Europy pojawiają się kolejne punkty gdzie można korzystać z usługi UTA eCharge podczas ładowania pojazdów elektrycznych i hybrydowych.

Carrier Transicold wprowadza na rynek dwa innowacyjne agregaty chłodnicze do naczep: Vector S 15 i Vector HE 17. Na temat zastosowanych w nich rozwiązań oraz korzyści, jakie przynoszą użytkownikom rozmawiamy z Tomaszem Ostrowskim, współwłaścicielem firmy Ecoterm.

Zaglądamy też do salonu zabudów gotowych firmy FC Auto System w Częstochowie, wykonującej adaptacje i zabudowy m.in. na pojazdach marki Ford. Ford Pro pokazał tam pojazdy, które powstały w ramach programu Pro Conventer.

Raport DKV Mobility „Wyzwania biznesowe flot ciężarowych i osobowych w Polsce” wyraźnie pokazuje, że polskie floty ciężarowe nadal są odmładzane. Przedstawiamy wyniki badań i płynące z nich wnioski.

Alternatywne napędy, cyfryzacja i automatyzacja. To były główne hasła tegorocznych targów Bauma w Monachium. Przedstawiamy najciekawsze rozwiązania i kierunki w jakich zmierza transport budowlany.

Jakie mechanizmy dzisiaj rządzą logistyką budowlaną? Okazuje się, że placów budów również dotyka swego rodzaju „szczupłe zarządzanie”. Coraz więcej zleca się na zewnątrz, a to stawia nowe wymagania dla tej branży.

Czy wodór się opłaca? Nie mogło nas również zabraknąć na II Kongresie Technologii Wodorowych. Podczas wystąpień i dyskusji uczestnicy poruszyli wiele ważnych kwestii dotyczących jego wykorzystania. Także tych, których rozstrzygnięcie spoczywa na ustawodawcy.

Swoimi osiągnięciami w roku 2024 i planami na ten rok podzielili się z nami przedstawiciele MAN Truck & Bus Polska oraz Iveco Poland. Po trudnym minionym roku, jest sporo nadziei na pozytywną zmianę, ale też obaw.

Zrównoważony rozwój

Renault Master. Z nową energią

Nowy, multienergetyczny Renault Master jest niezwykle wszechstronny i wydajny. Może wykonywać różnorodne zadnia przy wsparciu rozbudowanego ekosystemu cyfrowego. Czytaj dalej…

W centrum stawki

Mercedes eSprinter drugiej generacji to elektryczny samochód dostawczy, który może spełnić oczekiwania nawet najbardziej wymagających firm. Jego zasięg dochodzi do 440 km, a ładowność do 1400 kg. Czytaj dalej…

UTA eCharge w kolejnych państwach

UTA Edenred kontynuuje wdrażanie rozwiązania do ładowania pojazdów elektrycznych i hybrydowych – UTA eCharge. Ładowanie pojazdów w punktach publicznych za pośrednictwem sieci UTA jest teraz możliwe dla klientów w krajach Beneluksu, Francji, Hiszpanii, we Włoszech i w Polsce.

Elektryczne dostawcze klasy 3,5 t w Polsce

Oferta dostawczych samochodów elektrycznych już dziś może zaspokoić znaczną część potrzeb użytkowników. Na początek przyglądamy się pojazdom najpopularniejszej w Polsce klasy 3,5 t.

Raport – fleetLOG 4/2025

Rynek pojazdów dostawczych. Trendy i prognozy. Na chwiejnych nogach

Rynek samochodów dostawczych ustabilizował się. Mamy za sobą kolejny rok wzrostu, ale na bardzo niskim poziomie. To dużo lepsza sytuacja niż w przypadku pojazdów ciężarowych czy naczep, gdzie spadki sprzedaży były dwucyfrowe.

Technika

Nowoczesne rozwiązania chłodnicze Carr ier Transicold: Vector S 15 i HE 17

Carrier Transicold wprowadza na rynek dwa innowacyjne agregaty chłodnicze do naczep: Vector S 15 i Vector HE 17. Na temat zastosowanych w nich rozwiązań oraz korzyści, jakie przynoszą użytkownikom rozmawiamy z Tomaszem Ostrowskim, współwłaścicielem firmy Ecoterm.

Transform ers a’la Ford

Już niedługo Ford będzie obchodził 120-lecie modelu T, który nie tylko zrewolucjonizował
metody produkcji, ale też oferowany był w wielu różnych konfiguracjach. Wprowadzając natomiast w 1917 roku na rynek model TT, oddano w ręce klientów prawdziwy samochód dostawczy.

Flota – fleetLOG 4/2025

Polskie floty coraz młodsze

Dane zgromadzone w raporcie DKV Mobility „Wyzwania biznesowe flot ciężarowych i osobowych w Polsce” wyraźnie pokazują, że floty w polskim transporcie ciężarowym nadal są odmładzane. Ma to niebagatelne znaczenie dla efektywności biznesu oraz coraz bardziej rygorystycznych przepisów środowiskowych.

Piaggio teraz również elektryczne

W Polsce zadebiutowało elektryczne Piaggio Porter NPE. Pierwszy egzemplarz sprowadziła do Polski firma Uni-Truck, wyłączny dystrybutor samochodów dostawczych Piaggio.

Transport budowlany

MEILLER na bauma 2025: tradycja spotyka innowację

Podczas tegorocznych targów Bauma firma MEILLE R zaprezentowała się jako doświadczony specjalista w dziedzinie zabudów, opierający swoją pozycję na imponującej, 175-letniej tradycji. Na swoim stoisku producent przedstawił dziewięć nowoczesnych produktów.

Bauma 2025. Nowa nadz ieja?

Alternatywne napędy, cyfryzacja i automatyzacja. To były główne hasła tegorocznych targów Bauma w Monachium. W tym roku wystawa zgromadziła 3601 wystawców z 57 krajów, a odwiedziło ją około 600 000 zwiedzających z całego świata. Zobacz galerię…

Wydarzenie

Międz ynarodowe Targ i Logistyki, Mobilności, IT i Zarządzania Systemami Zaopatrzenia
Transport Logistic 2025 już w czerwcu!

Targi Transport Logistic 2025 odbędą się w dniach 2–5 czerwca 2025 roku w Monachium. To wyjątkowe wydarzenie gromadzi liderów branży transportu, logistyki i łańcucha dostaw z całego świata, stanowiąc niepowtarzalną okazję do nawiązania wartościowych kontaktów biznesowych, poznania najnowszych innowacji oraz wymiany doświadczeń z ekspertami.

Logistyka 4.0

Gromadzić bez obciążeń.

Logistyka budowlana Placów budów również dotyka swego rodzaju „szczupłe zarządzanie”. Coraz więcej zleca się na zewnątrz, a to stawia nowe wymagania dla logistyki.

Technologie

Wiele technologii, jeszcze więcej pytań

W dniach 13 i 14 marca 2025 roku odbył się w Gdyni II Kongres Technologii Wodorowych. Podczas wystąpień i dyskusji uczestnicy poruszyli wiele ważnych kwestii dotyczących wykorzystania wodoru. Także tych, których rozstrzygnięcie spoczywa na ustawodawcy.

Rynek – fleetLOG 4/2025

Rozwój przez innowacje

MAN jest jednym z liderów na rynku globalnym, a Polska jest dla tej marki drugim najważniejszym rynkiem na świecie. W Europie firma zajmuje czołowe miejsca w wielu segmentach, co potwierdza jej silną pozycję i zdolność do adaptacji w zmieniających się warunkach rynkowych.

Dwa jubileusze i dekarbonizacja

Ten rok jest wyjątkowy dla Iveco. Firma obchodzi jednocześnie dwa jubileusze. Mija właśnie 30 lat działalności importera w Polsce oraz 50 lat marki. Z tej okazji zapowiedziano nie tylko huczne obchody, ale również specjalne wersje pojazdów S-WAY i Daily.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

ZOBACZ POPRZEDNI NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź