Schmitz Cargobull inwestuje w rozbudowę centralnego magazynu części zamiennych w Altenberge. Nowy obiekt będzie bardziej pojemny i usprawni dystrybucję części.
Dział części zamiennych firmy Schmitz Cargobull znacznie się rozwinął w ostatnich latach. Aby usprawnić dostawę części do odbiorców, firma zainwestowała w nowoczesny magazyn wąskokorytarzowy w Altenberge. W ten sposób lepiej jest wykorzystana dostępna przestrzeń, a obsługa zamówień przyspieszy. To ważne, ponieważ z centralnego magazynu wysyłane są części zarówno do pojazdów Schmitz, jak i Berger.
– Nad niezależnymi dostawcami części Schmitz Cargobull zyskuje przewagę. Umożliwia bowiem identyfikację części za pomocą numeru podwozia i zakup ich poprzez portal EPOS. Wszystko dostępne jest w jednym miejscu, co skraca czas naprawy naczep Schmitz Cargobull i przyspiesza ich powrót na drogę — mówi Britta Sprey, dyrektor działu Cargobull Parts & Services.
Więcej części, szybszy dostęp
Nowy, obsługiwany ręcznie magazyn ma osiem wąskich korytarzy i regały o wysokości 14 metrów. Oferuje 3300 miejsc paletowych. Półki mają różną wysokość, co optymalizuje wykorzystanie magazynu. Dostęp do przechowywanych części jest teraz znacznie łatwiejszy, co skraca czas kompletacji zamówień.
Od stycznia 2023 r. producent obsługuje wszystkie procesy magazynowe cyfrowo — od dostawy po załadunek. Pracownicy używają skanerów i tabletów, co ułatwia identyfikację części i kompletowanie zamówień.
Wszystko za pośrednictwem EPOS
Portal części zamiennych Schmitz Cargobull EPOS (ang. Electronic Parts Documentation and Ordering System – elektroniczny system rejestracji i zamawiania części) to kompleksowa baza danych, która obejmuje 80 000 pozycji części zamiennych. Platforma oferuje partnerom serwisowym i klientom posiadającym własne warsztaty wszystko, czego potrzebują do obsługi i naprawy naczep i agregatów chłodniczych Schmitz.
Wszystkie typowe komponenty i części eksploatacyjne są dostępne w centralnym magazynie oraz 29 centrach dystrybucyjnych na terenie Europy. Obecnie w portalu EPOS są dane 1,4 miliona naczep. Wprowadzając numer VIN (numer podwozia), partner serwisowy może łatwo zidentyfikować części zamienne do konkretnego egzemplarza i zamówić je za pośrednictwem sklepu internetowego o dowolnej porze.