W najbliższy weekend (25-26 maja) na włoskim torze Misano ruszy nowy sezon sportowych wyzwań. Wszystko w ramach mistrzostw Goodyear FIA European Truck Racing Championship. W tym roku zawody świętują swoje 40-lecie. Każda nowa opona wyścigowa dostarczona będzie przez firmę Goodyear, która jednocześnie jest sponsorem tytularnym imprezy.
Z wydarzeniem spotyka się nowa opona wyścigowa Goodyear, której mieszanka ma zapewni większą przyczepność. Będzie to odczuwalne zwłaszcza na mokrej nawierzchni, co pomoże podnieść standardy bezpieczeństwa wyścigów ciężarówek.Tegoroczne mistrzostwa będą obejmować 7 rund, które odbędą się we Włoszech, na Słowacji, w Belgii, Niemczech, Czechach, Francji i Hiszpanii. W centrum uwagi będzie Norbert Kiss, pięciokrotny mistrz, który dominował w ostatnich trzech sezonach.
Nowa opona wyścigowa zdała egzamin
Przepisy wyścigowe pozwalają na stosowanie jednej specyfikacji opon w różnych warunkach i na różnych torach. Niezależnie czy są to nawierzchnie suche, mokre czy o zróżnicowanych temperaturach. Zapewnienie optymalnych osiągów w całej serii jest więc wyzwaniem. Nowa opona Goodyear poszerza spektrum osiągów, zapewniając lepszą przyczepność na mokrej nawierzchni i większą trwałość. Oponę opracowano w Centrum Innowacji Goodyear w Luksemburgu. Następnie przechodziła liczne badania i testy m.in. na torach Nürburgring, Most i Slovakia Ring. Inżynierowie skupili się szczególnie na optymalizacji powierzchni styku opony z nawierzchnią, aby zapewnić równomierne zużycie i porównywalne osiągi przez cały okres eksploatacji.
„Goodyear z dumą kontynuuje swoją obecność w mistrzostwach FIA European Truck Racing Championship, jednych z najbardziej prestiżowych wyścigów ciężarówek na świecie. Przekłada się to również na jakość milionów opon ciężarowych i nowoczesnych rozwiązań Goodyear, które znajdują zastosowanie na co dzień,” powiedział Maciej Szymański, dyrektor ds. marketingu opon ciężarowych w Europie.
Wyścigi ciężarówek zyskują na popularności
Wiadomość, o tym, że FIA Motorsport Games po raz pierwszy obejmą wyścigi ciężarówek, Maciej Szymański nazwał ekscytującą. Obecność Goodyear w Walencji w październiku, jest dowodem na rosnącą popularność wyścigów ciężarówek na całym świecie. Z kolei Georg Fuchs, dyrektor zarządzający ETRA, przyznał, że to właśnie Goodyear pozostaje w awangardzie innowacji w wyścigach samochodów ciężarowych. Wprowadzenie opony nowej generacji jest potwierdzeniem pozycji firmy zarówno w dziedzinie opon wyścigowych, jak i komercyjnych.
„Nowy produkt buduje przyszłość wyścigów pojazdów ciężarowych w kierunku większego bezpieczeństwa, osiągów i zrównoważonego rozwoju” – powiedział Georg Fuchs
W nowym sezonie Goodyear będzie dalej wspierać wysiłki organizatorów zmierzające do ograniczenia ilości odpadów pozostających po mistrzostwach, wydłużając żywotność opon poprzez bieżnikowanie. Dzięki temu opony stosowane w wyścigach Goodyear FIA ETRC mogą być dalej wykorzystywane przez floty transportowe. Poprzez proces bieżnikowania, Goodyear i ETRC podkreślają swoje zaangażowanie w zmniejszanie wpływu na środowisko. Jednocześnie optymalizują wydajność zarówno na torze, jak i w codziennych operacjach komercyjnych.
Poznać Goodyear bliżej
Wszystkim wydarzeniom Goodyear FIA ETRC w tym sezonie towarzyszyć będą nowe ciężarówki pokazowe z interaktywnym showroomem na pokładzie. Pojazdy te podróżują po Europie w ramach kampanii Goodyear Drive Result Tour 2024. Odwiedzający będą mieli okazję dowiedzieć się, w jaki sposób oferta Goodyear Total Mobility może pomóc flotom poprawić efektywność paliwową, obniżyć ich koszty operacyjne i ograniczyć ryzyko nieoczekiwanych awarii.