Renault z udziałem 5,9% zakończyło 2023 rok na piątej pozycji wśród marek motoryzacyjnych w Polsce, a jednocześnie po raz czwarty zostało liderem polskiego rynku samochodów dostawczych.
Łącznie w 2023 roku Renault sprzedało 31 653 samochody. Dało to marce piątą pozycję na rynku pod względem sprzedaży (samochody osobowe i dostawcze), z udziałem 5,9% rynku.
Renault Master szósty rok z rzędu utrzymał pozycję lidera w swoim segmencie i polskiego rynku samochodów dostawczych.
Przebojowe Clio
Najchętniej wybieranym modelem osobowym marki okazało się Clio z 4482 sprzedanymi samochodami (+42% vs. 2022), kolejną pozycją może pochwalić się Captur z 3423 zarejestrowanymi autami (57% zamówień złożyli klienci indywidualni). W 2023 roku zarejestrowano 2534 hybrydowe Arkany. Dobrze na rynku został przyjęty nowy model Renault Austral: 1784 zarejestrowane auta.
Rośnie sprzedaż samochodów zelektryfikowanych. W ofercie aut hybrydowych i elektrycznych są dostępne elektryczne Megane E-Tech 100% electric, Kangoo E-Tech 100% electric oraz Scenic E-Tech electric (zamówienia otwarte), a także hybrydy: Clio E-Tech full hybrid, Captur E-Tech full hybrid, Arkana E-Tech full hybrid, Austral E-Tech full hybrid, Espace E-Tech full hybrid. Gama samochodów Renault E-Tech stanowi już 14% w miksie produktowym marki.
Master numerem jeden
Po raz czwarty z rzędu Renault zostało liderem rynku samochodów dostawczych. Master od sześciu lat jest niekwestionowanym liderem rynku aut dostawczych do 3,5 t – 10 111 zarejestrowanych aut, co daje 26,3% udziału w rynku.
Trafic Passenger został liderem rynku w segmencie minibusów, z wynikiem 3150 zarejestrowanych samochodów, co stanowi 30,5% segmentu. Jest to wzrost o 2% w porównaniu z rokiem 2022. W segmencie średnich furgonów Trafic utrzymał drugie miejsce, a Express zajął drugie miejsce w segmencie furgonetek.
Od 15 lat Renault pozostaje liderem rynku samochodów modyfikowanych. Największy udział w sprzedaży mają zabudowy skrzynie z plandeką, samochody do przewozu osób niepełnosprawnych oraz różnego rodzaju kontenery, w tym izotermiczne i chłodnicze, skrzynie otwarte i wywrotki.
Nowości w 2024
Na rynek weszły Renault Arkana po faceliftingu, Espace oraz czeka nas nowa odsłona modelu Captur. W marcu pojawi się elektryczny Scenic, następnie nowy Master i zupełnie nowy model Rafale. Pod koniec roku zostaną otwarte już zamówienia na R5.
W tym roku Renault uruchomi projekt Re-Factory w Polsce, pierwszy raz w Europie realizowany z siecią dilerską. Jest to usługa odnowienia samochodów używanych marki przez przeszkolonych w tym celu specjalistów u dilera. Będą to samochody, które po renowacji obejmującej karoserię, mechanikę i wnętrze, przeprowadzonej przez autoryzowany serwis, zostaną przygotowane do odsprzedaży. Samochody będą objęte specjalną gwarancją. Pierwszy zakład zostanie uruchomiony w Warszawie, z możliwością rozszerzenia projektu na inne miasta. Producent zakłada, że na początku odnawianych będzie ok. 150-200 samochodów miesięcznie.
Nowa aplikacja Mobilize share
Firma uruchomi nową usługę wynajmu krótkookresowego poprzez aplikację. Klienci będą mogli zarezerwować i wynająć samochód przez aplikację i zwrócić w tym samym miejscu. Usługa będzie dostępna 24/7. Zakłada się, że usługa w pierwszym okresie działania będzie obejmowała głównie klientów, którzy pozostawiają swoje auto w serwisie na czas jego serwisowania. W pierwszej fazie projektu dostępnych będzie 500 samochodów z sieci Renault Pro+.