poniedziałek, 4 marca, 2024
Strona głównaAktualnościNowe Renault Clio od 74 200 zł

Nowe Renault Clio od 74 200 zł

W Polsce debiutuje nowe Renault Clio. Jest zmodernizowaną wersją obecnego Clio, a wśród nowości jest wersja Esprit Alpine.

Stylizacja jest bardziej wyrazista, ale samochód ma niemal takie same rozmiary jak poprzednik. Długość wynosi 4053 mm, szerokość 1988 mm, a wysokości 1439 mm.

Nowe Renault Clio: LPG i hybryda

Podstawowym silnikiem jest benzynowy, 1-liotowy, 3-cylindrowy, turbodoładowany TCe 90 o mocy 90 KM i momencie obrotowym 160 Nm, który współpracuje z 6-stopniową ręczną skrzynią biegów. Obok niego Renault oferuje dwupaliwowy, także 3-cylindrowy silnik TCe 100 LPG (170 Nm).

Najmocniejsza jest hybryda E-Tech full hybrid, która osiąga 145 KM. Ten rodzaj napędu pojawił się w Clio w 2020 roku. Jest to hybryda szeregowo-równoległa, która łączy dwa silniki elektryczne (silnik elektryczny o mocy 36 kW i wysokonapięciowy rozrusznik-alternator typu HSG – High-Voltage Starter Generator o mocy 18 kW) z 4-cylindrowym benzynowym silnikiem spalinowym 1,6 l o mocy 94 KM (69 kW). W układzie przeniesienia napędu jest bezsprzęgłowa skrzynią biegów. Jadąc przy użyciu silnika spalinowego kierowca ma do dyspozycji cztery biegi, a przy napędzie elektrycznym dwa. Energia jest magazynowana w akumulatorze trakcyjnym o pojemności 1,2 kWh. Napęd E-Tech full hybrid oferuje do 14 kombinacji współpracy silnika spalinowego z silnikiem elektrycznym, pozwalających zoptymalizować sprawność energetyczną całego zespołu.

Nowe Renault Clio

Samochód zawsze rusza w trybie elektrycznym. Nowe Clio może poruszać się po mieście „na prądzie” przez 80% czasu jazdy. Zużycie paliwa w cyklu miejskim może być nawet o 40% niższe, niż w wersji z silnikiem spalinowym.

Cyfrowe wskaźniki

Nowe Renault Clio ma cyfrowe wskaźniki o przekątnej od 7 do 10 cali, w zależności od wersji wyposażenia. W zależności od rynku, na jaki jest kierowane, auto ma radioodbiornik z funkcją R&GO lub systemem multimedialnym Renault EASY LINK. System multimedialny Renault EASY LINK w połączeniu z ustawieniami MULTI-SENSE i dwudziestoma dostępnymi systemami wspomagania jest kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay. Wśród systemów wspomagających jazdę jest Active Driver Assist, system kamer 360° oraz aktywne wspomaganie nagłego hamowania z wykrywaniem rowerzystów i pieszych. Samochód może mieć automatyczną klimatyzację, kartę „hands free”, indukcyjną ładowarkę do smartfonów oraz system automatycznego parkowania.

Duch Alpine

Nowa wersja Esprit Alpine to pakiet wyposażenia obejmujący m.in. 17-calowe aluminiowe felgi oraz wystrój podkreślający sportowy charakter auta. Atrakcyjny wygląd nie wiąże się w tym przypadku z mocniejszym silnikiem czy zmodyfikowanym zawieszeniem. Wariant ten może być wyposażony w silnik TCe 90 lub 145-konną hybrydę E-Tech.

W wersji Techno siedzenia, panele drzwiowe i deska rozdzielcza są pokryte ekologiczną tkaniną tencel, produkowaną przez austriacką firmę Lenzing. Zawiera ona 60% włókien otrzymywanych z masy celulozowej pochodzącej celulozy drzewnej z hodowli półnaturalnej w Europie. Surowiec ten jest zaliczany do odnawialnych, a jego włókna są cenione ze względu na wyjątkową miękkość.

Renault całkiem zrezygnowało z naturalnej skóry we wnętrzu nowego Clio. Zastąpiona materiałem łączącym tkaninę skóropodobną z włókien pochodzących z bioźródeł oraz poliestru.

Pojemność bagażnika zmienia się wraz z rodzajem napędu. W wersji z hybrydą bagażnik ma pojemność 301 l – pod nim zamontowano akumulator trakcyjny, a w pozostałych wersjach 391 l, co po złożeniu oparć tylnej kanapy zwiększa się do 1069 l. W wersji dwupaliwowej zamiast koła zapasowego zamontowano zbiornik na LPG.

Wersja hybrydowa jest cięższa od wersji dwupaliwowe o ok. 77 kg. Różnica w masie własnej Clio z silnikiem benzynowym 90-konnym a z napędem hybrydowym to 210 kg.

W Polsce dostępne są trzy pakiety wyposażenia: Evolution, Techno i Esprit Alpine. Najtańszy Evolution w wersji z silnikiem TCe 90 kosztuje 74 200 zł brutto, w wersji TCe 100 LPG – 76 200 zł, a jako hybryda 99 200 zł. Najdroższy w gamie Clio hybrydowy Esprit Alpine to wydatek 118 900 zł.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź