MDC2 i Fortress Real Estate Investments Limited sfinalizowały najem powierzchni 28 575 mkw. w ramach MDC2 Park Łódź South. Najemcą jest firma Notino.
Notino to największy w Europie sklep internetowy z perfumami i kosmetykami. W MDC2 Park Łódź South zacznie działać w II kwartale 2024 roku.
Dostęp do pracowników i dróg
Park tworzą dwa budynki dystrybucyjno-logistyczne o planowanej łącznej powierzchni GLA ponad 80 000 mkw. Projekt jest zlokalizowany w Głuchowie, 19 km na południe od granicy Łodzi i ma bezpośredni dostęp do węzła Tuszyn. Autostrada A1 jest głównym szlakiem komunikacyjnym przebiegającym od północnej do południowej granicy Polski. W pobliżu Łodzi przebiega także autostrada A2 oraz droga ekspresowa S8. Dodatkowo zaplanowana została już rozbudowa drogi S14, która połączy się węzłem Emilia z autostradą A2 i węzłem Róża z drogą ekspresową S8. Daje to najemcom obiektu doskonałe możliwości logistyczne pod kątem dystrybucji do w całym kraju.
Niewątpliwym atutem lokalizacji w pobliżu Łodzi jest też dostęp do wykwalifikowanych pracowników obejmującej według badań firmy Randstad ponad 43 000 osób z wschodniej części powiatu łódzkiego w strefie oddalonej zaledwie 15 minut od MDC2 Park Łódź South. Obszar w promieniu do 60 minut zamieszkiwany jest natomiast przez niemal 896 000 mieszkańców, którzy wzmacniają kadrowy potencjał tego miejsca. Dla pracowników dojeżdżających z tej strefy do obiektu przewidziana jest możliwość zorganizowania transportu.
Deweloperem projektu jest MDC2. Inwestycja powstaje we współpracy z Fortress Real Estate Investments Limited (Fortress), spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Johannesburgu (JSE), która ma nieruchomości komercyjne, zarządza nimi i je rozwija. Fortress jest właścicielem oraz partnerem finansujący inwestycję.
MDC2 Park Łódź South: szybka dystrybucja
Wynajęty przez Notino budynek będzie dostosowany do potrzeb firmy, tak aby umożliwić magazynowanie oraz dystrybucję szerokiej gamy produktów.
Notino jest największym sklepem internetowym z perfumami i kosmetykami w Europie. Można w nim wybierać spośród 100 000 produktów od 2500 globalnych i lokalnych marek. Tylko w zeszłym roku firma sprzedała 100 milionów artykułów. Wiążąc się z MDC2 Park Łódź South, Notino planuje prowadzenie z tego miejsca dystrybucji kosmetyków, perfum i leków bez recepty.
– Przyśpieszamy naszą europejską ekspansję, wybierając jedną z najlepszych lokalizacji logistycznych w Polsce. Sprawna dystrybucja i bycie bliżej naszych klientów to dla nas priorytet. Codziennie wysyłamy dziesiątki tysięcy zamówień. Dzięki temu, że wybieramy MDC2 Park Łódź South, mamy pewność płynności dostaw, a ich odbiorcy mogą otrzymać wymarzone produkty jak najszybciej. Wybraliśmy MDC2 Park Łódź South nie tylko ze względu na doskonałą centralną lokalizację, ale indywidualne podejście do partnerów biznesowych – tłumaczy Tomáš Hofer, dyrektor logostyki w Notino.
– Cieszy nas, że darzona przez Polaków wielką sympatią marka perfumeryjno-kosmetyczna postawiła na nasz obiekt w Głuchowie. Wybrany przez Notino budynek jest obiektem, którego lokalizacja i parametry techniczne zostaną ściśle podporządkowane wymaganiom najemcy – mówi Adrian Winiarek, dyrektor rozwoju w MDC2.
– MDC2 Park Łódź South jest przygotowywany w zgodzie z najlepszymi praktykami dotyczącymi ochrony środowiska – podkreśla Bartosz Klimek, dyrektor leasingu i aktywów, Fortress.
Dachy obiektu zostaną przystosowane do instalacji paneli fotowoltaicznych, zastosowana zostanie zwiększona izolacja ścian, zamontowane oświetlenie LED, a także system retencji wody deszczowej. Deweloper przewiduje ładowarki do pojazdów elektrycznych. 95% materiałów budowlanych wykorzystanych w projekcie nadawać się będzie do recyklingu. Obiekt będzie mieć 12 m wysokości, czyli będzie wyższy od typowego. W otoczeniu obu budynków powstaną różnorodne biologicznie tereny zielone. Na obszarze MDC2 Park Łódź South zaplanowana została także strefa wypoczynku i rekreacji (rest & move), innowacyjna na polskim rynku koncepcja otoczenia parku magazynowego promująca zdrowy styl życia i poprawiająca warunki pracy użytkowników obiektów magazynowych.
E-handel kwitnie
Cushman & Wakefield reprezentował najemcę transakcji najmu. Kancelaria Legal Hub Wojnarowska Ścigała Irlik zapewniła obsługę prawną.
– Polska Centralna, dzięki dobrze rozwiniętej infrastrukturze logistycznej, przyciąga kolejnych klientów z branży e-handlu. Transakcja w MDC2 Park Łódź South inauguruje obecność MDC2 wraz z Fortress w tym regionie – mówi Katarzyna Misztal, negocjatorka z działu przemysłu i logistyki w spółce Cushman & Wakefield.
– Transakcja ta stanowi potwierdzenie dynamicznego rozwoju sektora e-handlu w Polsce. Według danych Cushman & Wakefield, w 2022 roku już 7,35 mln mkw. powierzchni magazynowej w Polsce, czyli 30,7% całkowitej podaży, przeznaczone było do obsługi rynku e-handlu. Biorąc pod uwagę wolumen powierzchni w Polsce, wzrost tej przeznaczonej dla handlu online osiągnął od I kwartału 2019 roku aż 84% – tłumaczy Kamil Żach, specjalista ds. kluczowych klientów z działu przemysłu i logistyki w spółce Cushman & Wakefield.