Rozmowa – fleetLOG 1-2/2025
Wspólny cel, wspólna strategia
Pozycja marki MA N w Grupie Traton jest mocna i taka będzie również w przyszłości, gdy rozpowszechnią się niskoemisyjne i zeroemisyjne układy napędowe, zapewnia Friedrich Baumann, dyrektor sprzedaży i członek zarządu MAN Truck & Bus SE .
Serwis
ABERG: niezawodny partner w zarządzaniu flotą naczep
W branży transportowej kluczowe są przewidywalne koszty i minimalizacja przestojów.
ABERG to ekspert, który zapewnia serwis i części zamienne, oferując przewoźnikom niezawodność i oszczędności. Czytaj dalej…
Raport – fleetLOG 1-2/2025
Mniej, ale niemało
Rok 2024 na rynku pojazdów ciężarowych to przede wszystkim nowości, w dużej mierze determinowane przez nowe przepisy dotyczące systemów bezpieczeństwa GSR II , które zaczęły obowiązywać od lipca. Sprzedaż natomiast cały czas spadała… w wyniku słabnącej koniunktury.
Czas zmian
Od połowy 2023 roku transport drogowy w Polsce silnie spowalnia. Ponad połowa przewoźników biorących udział w badaniu deklaruje obniżenie przychodów, a prognozy krótkookresowe nie są optymistyczne. Tak wynika z najnowszego raportu „Transport drogowy w Polsce 2024/2025”.
Logistyka 4.0.
Najdroższa mila
Koszt pokonania „ostatniej mili” może przekraczać połowę całkowitych kosztów transportu. Mimo to nie ma gwarancji, że odbiorca towaru będzie zadowolony.
Prawo
Załadunek towaru. Przepisy i praktyka
Załadunek towaru i związane z tym obowiązki określają przepisy prawa przewozowego. Niestety, reguły nie są precyzyjne i strony uczestniczące w załadunku mają skłonność rozumieć je odmiennie.
Technika
Scania Winter. Mróz, napięcie i V8
Zima, góry i wielkie ciężarówki. Brzmi jak przygoda i nie rozczarowuje. A to zaledwie wstęp.
Rynek – fleetLOG 1-2/2025
Czy przeskoczą Wielki Mur? – fleetLOG 1-2/2025
Kiedy do Europy dotrą chińskie ciężarówki? Czy będą konkurencyjne w stosunku do pojazdów europejskich? A może odniosą taki sukces, jak chińska fotowoltaika, która wyparła z rynku wyroby producentów z innych krajów?
Wiatr od wschodu: 6 marek i 17 premier
Mimo stagnacji na rynku Asian Automotive Distribution Center wprowadza nowe modele i kolejne chińskie marki. Dystrybutor KGM, Forthing i Kove, postanowił poszerzyć swoje portfolio o markę Foton i DFSK . Wśród zapowiadanych nowości są nie tylko chińskie samochody, ale również pojazdy użytkowe i motocykle. Ambitne plany ma też BAIC Auto Polska.
Flota
CAFE: nowy rozdział w branży motoryzacyjnej – fleetLOG 1-2/2025
Od 1 stycznia 2025 r. zaczęła obowiązywać unijna dyrektywa CA FE (Clean Air For Europe), która nakłada na branżę motoryzacyjną bardziej restrykcyjne normy dotyczące redukcji emisji CO 2 w transporcie. Nowe przepisy mają na celu poprawę jakości powietrza oraz walkę ze skutkami zmian klimatycznych. – fleetLOG 1-2/2025
Sport
Pierwszy po raz drugi – fleetLOG 1-2/2025
Martin Macík ponownie zwyciężył w Rajdzie Dakar. W kategorii ciężarówek nie miał sobie równych. – fleetLOG 1-2/2025
Nasz test – fleetLOG 1-2/2025
Pikat wielozadaniowy – fleetLOG 1-2/2025
Volkswagen Amarok drugiej generacji zadebiutował na naszym rynku dwa lata temu. Zaraz potem otrzymał tytuł International Pick-up of the Year 2024/2025 oraz Women’s Worldwide Car of the Year 2024 w kategorii Pick-up i 4×4. Co tak zachwyciło międzynarodowe jury?
Godny następca
Nowa Dacia Duster wzbudziła sporo emocji.I nic w tym dziwnego. Trzecia generacja z zewnątrz wygląda intrygująco, a wnętrze jest bardziej nowoczesne i funkcjonalne.