piątek, 21 marca, 2025
Strona głównaGazeta2025fleetLOG 1-2/2025

fleetLOG 1-2/2025



W pierwszym w tym roku wydaniu magazynu fleetLOG 1-2/2025 podsumowujemy wspólnie z ekspertami z branży 2024 rok na rynku pojazdów ciężarowych. Formułujemy też prognozy na ten rok.

Podczas IAA Transportation mieliśmy okazję porozmawiać z Friedrichem Baumannem, dyrektorem sprzedaży i członkiem zarządu MAN Truck & Bus SE. Jak MAN odnajduje się w nowej rzeczywistości: po pandemii, w dobie elektryfikacji i napływającej do Europy chińskiej konkurencji?

Na początku stycznia TLP opublikowało raport „Transport drogowy w Polsce 2024/2025”. Ponad połowa przewoźników biorących udział w badaniu deklaruje obniżenie przychodów, a prognozy krótkookresowe nie są optymistyczne. Są też jednak dobre informacje.

Koszt pokonania „ostatniej mili” może przekraczać połowę całkowitych kosztów transportu. Mimo to nie ma gwarancji, że odbiorca towaru będzie zadowolony. Czym obecnie charakteryzuje się ten rynek i jakie rozwiązania można było zobaczyć na zeszłorocznych targach IAA Transportation?
 
Załadunek towaru i związane z tym obowiązki określają przepisy prawa przewozowego. Niestety, reguły nie są precyzyjne i strony uczestniczące w załadunku mają skłonność rozumieć je odmiennie. Jak się przed tym zabezpieczyć?

Scania Winter to spotkanie najciekawszych spośród obecnie produkowanych ciężarówek Scania, okraszone odrobiną youngtimerów. W tym roku można było wypróbować wszystkie typy napędów oferowane przez firmę. Były diesle, samochody na gaz oraz na baterie.

Kiedy do Europy dotrą chińskie ciężarówki? Czy będą konkurencyjne w stosunku do pojazdów europejskich? A może odniosą taki sukces, jak chińska fotowoltaika, która wyparła z rynku wyroby producentów z innych krajów? Analizujemy potencjał pojazdów ze wschodu.

Pozostając w temacie chińskiej motoryzacji przedstawiamy młodych i zupełnie nowych graczy na naszym rynku motoryzacyjnym. Asian Automotive Distribution Center, dystrybutor KGM, Forthing i Kove, postanowił poszerzyć swoje portfolio o markę Foton i DFSK. Ambitne plany ma też BAIC Auto Polska.

Od 1 stycznia 2025 r. zaczęła obowiązywać unijna dyrektywa CAFE, która nakłada na branżę motoryzacyjną bardziej restrykcyjne normy dotyczące redukcji emisji CO2 w transporcie. Swoje opinie na ten temat przedstawiają członkowie Stowarzyszenia Kierowników Flot Samochodowych.

Rajd Dakar zawsze na początku roku wzbudza wiele emocji, nie inaczej było tym razem. Podium zdominowała jedna marka i zawodnicy dobrze znani z poprzednich edycji.

Nie zabrakło też naszego testu. Tym razem sprawdzamy jak w trasie sprawuje się Volkswagen Amarok – Pikap roku 2024/2025 oraz jak zmieniła się Dacia Duster

Rozmowa – fleetLOG 1-2/2025

Wspólny cel, wspólna strategia

Pozycja marki MA N w Grupie Traton jest mocna i taka będzie również w przyszłości, gdy rozpowszechnią się niskoemisyjne i zeroemisyjne układy napędowe, zapewnia Friedrich Baumann, dyrektor sprzedaży i członek zarządu MAN Truck & Bus SE .

Serwis

ABERG: niezawodny partner w zarządzaniu flotą naczep

W branży transportowej kluczowe są przewidywalne koszty i minimalizacja przestojów.
ABERG to ekspert, który zapewnia serwis i części zamienne, oferując przewoźnikom niezawodność i oszczędności. Czytaj dalej…

Raport – fleetLOG 1-2/2025

Mniej, ale niemało

Rok 2024 na rynku pojazdów ciężarowych to przede wszystkim nowości, w dużej mierze determinowane przez nowe przepisy dotyczące systemów bezpieczeństwa GSR II , które zaczęły obowiązywać od lipca. Sprzedaż natomiast cały czas spadała… w wyniku słabnącej koniunktury.

Czas zmian

Od połowy 2023 roku transport drogowy w Polsce silnie spowalnia. Ponad połowa przewoźników biorących udział w badaniu deklaruje obniżenie przychodów, a prognozy krótkookresowe nie są optymistyczne. Tak wynika z najnowszego raportu „Transport drogowy w Polsce 2024/2025”.

Logistyka 4.0.

Najdroższa mila

Koszt pokonania „ostatniej mili” może przekraczać połowę całkowitych kosztów transportu. Mimo to nie ma gwarancji, że odbiorca towaru będzie zadowolony.

Prawo

Załadunek towaru. Przepisy i praktyka

Załadunek towaru i związane z tym obowiązki określają przepisy prawa przewozowego. Niestety, reguły nie są precyzyjne i strony uczestniczące w załadunku mają skłonność rozumieć je odmiennie.

Technika

Scania Winter. Mróz, napięcie i V8

Zima, góry i wielkie ciężarówki. Brzmi jak przygoda i nie rozczarowuje. A to zaledwie wstęp.

Rynek – fleetLOG 1-2/2025

Czy przeskoczą Wielki Mur? – fleetLOG 1-2/2025

Kiedy do Europy dotrą chińskie ciężarówki? Czy będą konkurencyjne w stosunku do pojazdów europejskich? A może odniosą taki sukces, jak chińska fotowoltaika, która wyparła z rynku wyroby producentów z innych krajów?

Wiatr od wschodu: 6 marek i 17 premier

Mimo stagnacji na rynku Asian Automotive Distribution Center wprowadza nowe modele i kolejne chińskie marki. Dystrybutor KGM, Forthing i Kove, postanowił poszerzyć swoje portfolio o markę Foton i DFSK . Wśród zapowiadanych nowości są nie tylko chińskie samochody, ale również pojazdy użytkowe i motocykle. Ambitne plany ma też BAIC Auto Polska.

Flota

CAFE: nowy rozdział w branży motoryzacyjnej – fleetLOG 1-2/2025

Od 1 stycznia 2025 r. zaczęła obowiązywać unijna dyrektywa CA FE (Clean Air For Europe), która nakłada na branżę motoryzacyjną bardziej restrykcyjne normy dotyczące redukcji emisji CO 2 w transporcie. Nowe przepisy mają na celu poprawę jakości powietrza oraz walkę ze skutkami zmian klimatycznych. – fleetLOG 1-2/2025

Sport

Pierwszy po raz drugi – fleetLOG 1-2/2025

Martin Macík ponownie zwyciężył w Rajdzie Dakar. W kategorii ciężarówek nie miał sobie równych. – fleetLOG 1-2/2025

Nasz test – fleetLOG 1-2/2025

Pikat wielozadaniowy – fleetLOG 1-2/2025

Volkswagen Amarok drugiej generacji zadebiutował na naszym rynku dwa lata temu. Zaraz potem otrzymał tytuł International Pick-up of the Year 2024/2025 oraz Women’s Worldwide Car of the Year 2024 w kategorii Pick-up i 4×4. Co tak zachwyciło międzynarodowe jury?

Godny następca

Nowa Dacia Duster wzbudziła sporo emocji.I nic w tym dziwnego. Trzecia generacja z zewnątrz wygląda intrygująco, a wnętrze jest bardziej nowoczesne i funkcjonalne.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

ZOBACZ POPRZEDNI NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź