Dział dostaw firmy Solucious korzysta z łączności telematycznej Thermo King. Dzięki łatwemu dostępowi do danych zarządza prowadzonymi operacjami bezpieczniej i wydajniej.
Solucious, belgijska firma gastronomiczna należąca do Grupy Colruyt, wykorzystuje Connected Solutions firmy Thermo King. Dane dostępne w czasie rzeczywistym umożliwiają wygodne zarządzenie dostawami z korzyścią dla terminowości, jakości, bezpieczeństwa oraz transparentności procesów. Oferta rozwiązań telematycznych firmy Thermo King umożliwia firmie Solucious pozyskiwanie z samochodów ciężarowych, furgonetek i naczep nie tylko informacji dotyczących temperatury i pozycji pojazdu, ale także krytycznych danych, takich jak nastawy, alarmy lub godziny pracy.
– Nasza współpraca z Solucious pokazuje, że telematyka jest niezbędna dla firm transportowych dążących do uzyskania przewagi konkurencyjnej w usługach łańcucha chłodniczego – powiedziała Raluca Radu, lider gamy Connected Solutions w firmie Thermo King.
Spożywcze dla profesjonalistów
Podstawę floty firmy Solucious stanowi 140 samochodów ciężarowych i furgonetek oraz 30 naczep z urządzeniami chłodniczymi Thermo King. Są rozlokowane w sześciu centrach regionalnych i trzech centrach dystrybucyjnych w Belgii. Firma dostarcza artykuły spożywcze klientom profesjonalnym, takim jak hotele, restauracje, szpitale, firmy cateringowe i szkoły.
– Chcemy być godnymi zaufania partnerami dla tysięcy naszych klientów i w przejrzysty sposób informować ich o niezawodności naszych dostaw – powiedział Maxence De Vroey, menedżer floty firmy Solucious.
– Menedżerowie naszej floty codziennie korzystają z telematyki w celu utrzymania ciągłości łańcucha chłodniczego na każdym etapie trasy. Łączność Thermo King daje nam wiedzę o lokalizacji naszych pojazdów i pozwala na monitorowanie agregatów chłodniczych. Wszystkie te dane są ważne dla prawidłowego zarządzania łańcuchem chłodniczym: od częstotliwości konserwacji zapobiegawczej po monitorowanie godzin pracy i nastaw temperatur. Ponadto wszystkie informacje są archiwizowane i udostępniane naszemu działowi kontroli jakości do wykorzystania podczas udzielania odpowiedzi na zapytania klientów – powiedział Maxence De Vroey.
Szybka reakcja
Moduł telematyki działa całkowicie autonomicznie, umożliwiając nieprzerwane monitorowanie floty. Dane w czasie rzeczywistym umożliwiają firmie Solucious szybkie reagowanie na wszelkie problemy, takie jak zmiany ciśnienia w układzie chłodniczym, oraz pomagają zapewnić klientom najwyższy poziom jakości.
Dzięki systemowi TracKing firma Thermo King i jej lokalni dilerzy mogą uzyskiwać dostęp do tych samych informacji o flocie Solucious. Umożliwia to szybką i skuteczną interwencję w razie problemów i skierowanie np. klienta do najbliższego serwisu lub zalecenie podjęcia określonych działań. Dzięki dostępowi do dokumentacji całej floty zespół serwisowy Thermo Kinga ma lepsze narzędzia do przygotowania się na każde potencjalne wyzwanie, oszczędzając czas i zasoby podczas konserwacji i sytuacji awaryjnych.